Gå til innhold

Er det noen her som ikke har VIPPS? 😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vipps er et betalingssystem som gjør penger til et tall, og det bidrar til økt forbruk; man får ikke automatisk forbruksgjeld av å vippse, men et steds må jo pengene komme fra, og for en hel del unges vedkommende er pengekilden lån.

Anonymkode: b1084...fee

Du er på hyttetur med vennegjengen. Noen har kjøpt mat, andre vin, noen betalt leie, noen kjører. 

Du er ute med et-par venninner, en går i baren og bestiller til alle. 

Faren din blir 70, og en av tre søsken kjøper felles gaver. 

Hvordan bruker du mer penger med Vipps, enn om du drar frem fysiske penger? 

Anonymkode: f7a5e...8d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var av nysgjerrighet. Hvordan gjør du det når alle andre i omgangskretsen bruker oppgjør? 

Jeg er selv i 40-årene, og selv i denne aldersgruppen ville det vært ekstremt kronglete å alltid være den som må spesifisere at det må lages et manuelt regnskap på siden for meg. 

Man må jo da lage et intrikat regnskap for alle. Ingen kan bruke vipps oppgjør hvis ikke alle har vipps. Glad jeg ikke er den som skaper så mye styr pga en app.. 😅

Anonymkode: 42ad7...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan gjør du det når venninnene samles for en kveld eller helgetur, og løpende legger inn ting i oppgjør? 

Jeg har ikke så mange venninner så det går helt greit det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppsummert; du er irritert på løsninger som Vipps i og med at du ikke har en unnskyldning for å snylte på vennene dine lengre. 

Oj. Så jeg er automatisk snylter og bedrager i dine øyne fordi jeg foretrekker å betale med kontanter.

Litt pussig tankegang i mine øyne ..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj. Så jeg er automatisk snylter og bedrager i dine øyne fordi jeg foretrekker å betale med kontanter.

Det var jo en veeeldig forenkling av hva du har skrevet tidligere 😏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke så mange venninner så det går helt greit det. 

Når familien eller kolleger spleiser på noe da?  Opplever du aldri at noen skal spleise med deg på noe? Jeg opplever det hver måned.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når familien eller kolleger spleiser på noe da?  Opplever du aldri at noen skal spleise med deg på noe? Jeg opplever det hver måned.. 

Aldri faktisk 

Anonymkode: ca892...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

At du har kontroll, betyr ikke at alle har det.

Hvordan vil du forklare at så mange unge har pådratt seg forbruksgjeld de ikke klarer å bli kvitt ...?

Du kan følge med på hva barna dine vippser/vippses inne fra din vipps. Du kan også lese meldingene de får der inne, så vil si man har god kontroll som forelder når barna bruker vipps. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvis du hindrer folk i å "glemme å betale", kan det hende at den fattige som vanligvis unnskylder seg med at hun har glemt pengene, forsvinner fra venninnegjengen. Ikke alle har like god råd, og ikke alle tør å innrømme dette.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neh... Det var vel egentlig det at du liker å "glemme å betale" som gjør at vi kaller deg snylter. Ikke at du foretrekker kontanter. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri faktisk 

Om man ikke har et sosialt liv forstår jeg at man ikke trenger Vipps. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym Brukar0 said:

På hvilken måte er vipps verre enn bankkort?

Bruker du kun kontanter?

Nå begynner du virkelig å bli desperat på å svartmale vipps.

Naturligvis bruker jeg kontanter; bankkort brukes utelukkende til kjøp på nett og så store betalinger at kontanter ville se svært suspekt ut.

Ellers går det bare i cash.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om man ikke har et sosialt liv forstår jeg at man ikke trenger Vipps. 

Ja, kan du ikke begynne å mobbe folk som ikke har mange venner? Du har jo latterliggjort mange her allerede 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis bruker jeg kontanter; bankkort brukes utelukkende til kjøp på nett og så store betalinger at kontanter ville se svært suspekt ut.

Har du regnet på hvor mye ekstra du betaler pr "transaksjon" ved å gjøre dette? 

Forstår faktisk ikke hvorfor noen ønsker å gjøre ting dyrere, mer tid krevde og mer tunggrodd enn nødvendig. 

Bare det du forklarer her må jo bety en svimlende ekstra utgift 🥲 

Anonymkode: 2bad5...042

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Neh... Det var vel egentlig det at du liker å "glemme å betale" som gjør at vi kaller deg snylter. Ikke at du foretrekker kontanter. 

Hjelpe meg. Og hvem i all verden har påstått at jeg liker å "glemme å betale" ...?

At jeg har full forståelse for at andre menneskers situasjon, er ikke synonymt med at dette gjelder min egen situasjon idag, selv om det har vært tider der jeg hadde vesentlig dårligere råd enn jeg har nå.

Man forstår sannelig at man er på KG når man leser dette, stedet der alle er allvitende og vet absolutt alt om alle andre ...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kan du ikke begynne å mobbe folk som ikke har mange venner? Du har jo latterliggjort mange her allerede 

Det var kun en observasjon.

Jeg har flere ganger spurt hvordan man klarer å manøvrere seg blant kollegaer, venner, familie, uten Vipps. Uten at noen har svart på hvordan de løser en hyttetur, eller felles gave, uten Vipps i disse dager. Eneste konkrete svaret vi har fått er at det er lettere å snylte om man ikke har vipps. 

Hvis man er i en situasjon der man uansett aldri deler regninger med andre forstår jeg ikke helt hva relevansen av bidragene i denne tråden er? Det blir jo som å si at man ikke ser vitsen med sko fordi man ikke har føtter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri opplevd det er noe problem <_<

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde noen prøvd å gi meg oppgjør for en drosjetur eller andre utlegg kontant hadde jeg bare takket pent nei og sendt en SMS med kontonr. og beskjed om å overføre fra nettbank. Hva skal jeg med kontanter? Ikke har jeg noe sted å oppbevare de annet enn løst i bukselomma, og de er kronglete å få brukt opp. Måtte nylig innom Norges Bank for å få vekslet inn noen utgåtte sedler som bare hadde blitt liggende og liggende uten å bli brukt. Vil helst unngå slikt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par stykker som fortsatt ikke har Vipps, og det de har til felles er at de bare elsker å nevne det, det er tydelig at det får dem til å føle seg litt spesielle og annerledes og litt mindre "bæææ" enn oss andre som ikke kan tenke sjæl osv.

Jeg var litt sånn sjøl også før jeg måtte krype til vippskorset, og ikke søren om jeg skal tilbake til et liv uten. Tror jeg bruker den appen hver eneste dag faktisk. De aner ikke hvor knotete de faktisk har det, men det er da helt greit. 

Anonymkode: 2188c...c35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Aldri opplevd det er noe problem <_<

Et problem er det jo ikke😅 Men det gjør det lettere å spleise på ting med vipps oppgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hjelpe meg. Og hvem i all verden har påstått at jeg liker å "glemme å betale" ...?

At jeg har full forståelse for at andre menneskers situasjon, er ikke synonymt med at dette gjelder min egen situasjon idag, selv om det har vært tider der jeg hadde vesentlig dårligere råd enn jeg har nå.

Man forstår sannelig at man er på KG når man leser dette, stedet der alle er allvitende og vet absolutt alt om alle andre ...

Jeg har også full forståelse for andre mennesker situasjon.  Å ha vipps er ikke ensbetydende med å være en grisk drittsekk som aldri tar regningen for andre. Merkelig at du klarer å tolke det dithen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...