Adrenalina1 Skrevet 14. januar 2023 #141 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vennskap handler ikke om å telle hvert øre man betaler, eller ikke betaler. Hva er det som holder på å skje med verden ...? Anonymkode: b1084...fee Ja det kan man jaggu lure på. Verden blir mer og mer iskald, full av egoisme og ondskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #142 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle DU kjøpe kaffe? Jeg kjøper kaffe selv. Noen venner kjøper kaffe uten å forvente penger for det, forresten. Det blir en slags "silent agreement" at neste gang kjøper jeg Anonymkode: ca892...0c1 Fordi det er lettere at en går innom kaffebaren enn alle? Selvsagt spanderer jeg kaffe på venner, men noen ganger kjøper man « med» og ikke « til». Noen fungerer « silent agreement «, og noen ikke. Det er jo noen som aldri kjøper tilbake, og det er jo de samme typene som ikke har vips? Nå kom jeg med et eksempel, du kan bytte ut venner med kollegaer, bekjente, familemedlemmer osv i samme settingen, eller endre settingen med venner til felles gave, billetter, koldtbord, barregning, restaurantregningen, leie av lokale, taxiregning , kjøpe inn til julebord osv osv osv. selv om du ikke opplever akkurat eksempelet med og kjøpe med kaffe for og treffes i parken i ditt liv/ vennegjeng , må det jo være noen situasjoner du spleiser i? Ok, du kjøper kaffen selv.. flere og flere småsteder tar kun vips. Går vennene dine rundt med deg til du finner et sted du kan betale, eller « legger de ut»? Nærmeste kaffebar der jeg jobber tar kun vips, den ene på jobben som ikke har vips har jo gratis kaffe hver dag fordi andre må « legge ut». jeg skjønner ikke hvordan folk flest i dag fungerer sosialt uten vips, men jeg skjønner jo at en har ulike livsstiler og behov også. Jeg bruker vips vesentlig mye mer enn mine pensjonerte foreldre som bor på landet, men de har jo behov for vips de og. Måtte legge ut vipse for ved og snømåking for dem, før de fikk vips selv. Og betsle for dem på bussen når de var på besøk 😅 Anonymkode: 2ad19...f71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. januar 2023 #143 Del Skrevet 14. januar 2023 Mardina skrev (1 minutt siden): Har kun Facebook. Og klarer meg utmerket godt uten de andre. Man kan ha et sosialt liv uten some og vipps Jeg har kun Facebook av de som ble nevnt (kke IG og Snapchat) og jeg har ingen problemer med å sosialisere meg. Skal jeg drikke kaffe med noen, så kjøper jeg selvfølgelig kaffen selv. Om folk har så problemer med at jeg evt. må overføre via konto, så får man heller la være å treffes. Eller som sagt, betale for den selv. Godta at ikke alle vil ha all verdens apper på tlf, selv om vi nå skriver 2023. La folk velge selv. På min tlf har jeg kun 3-4 apper, som jeg bruker daglig (og vipps er som sagt ikke en av dem) og jeg klarer meg veldig fint i hverdagen. Haha, enig i alt du skriver. Jeg skjønner ikke at det nærmest er provoserende for andre at man ikke har Vipps. Jeg har til dags dato ikke møtt på et eneste problem angående at jeg ikke har Vipps. Og jeg både jobber, og har venner og familie. Bor ikke oppe på en fjellgård, uten menneskelig kontakt 😂 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #144 Del Skrevet 14. januar 2023 Hannah80 skrev (17 minutter siden): Vi ser nok ulikt på dette:) Når det gjelder venninner, så er alt lavterskel for meg. Både sms og Messenger. Jeg foretrekker faktisk å kommunisere via sms, når det er snakk om skriftlig kommunikasjon. Og jeg er nok en utdøende rase, for jeg liker aller best å snakke med venner på telefon😁😎 Jeg snakker også med venner på telefonen, men snap er bare et supplement. Et hyggelig sådan. Anonymkode: 42ad7...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #145 Del Skrevet 14. januar 2023 -jk- skrev (1 time siden): Det tar 2 sekunder å logge inn i nettbank-appen med FaceID også. Det er en rimelig trygg innlogging. Ingen grunn til at innlogging skal ta lang tid. Uten smarttelefon? ja, med smartelefon blir det jo det samme. Anonymkode: 2ad19...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #146 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vennskap handler ikke om å telle hvert øre man betaler, eller ikke betaler. Hva er det som holder på å skje med verden ...? Anonymkode: b1084...fee Hva med å lese det du kommenterer? Anonymkode: bc058...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #147 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da betaler du ikke for "dine ting". Anonymkode: bc058...e07 Jo Anonymkode: ca892...0c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #148 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo Anonymkode: ca892...0c1 Nope. Anonymkode: bc058...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #149 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo Anonymkode: ca892...0c1 Nei 😅 Anonymkode: 2ad19...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #150 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bare tull. Man betaler selv for sine ting. Anonymkode: ca892...0c1 Hvordan spleiser dere på en gave? Hvordan gjør dere det når dere møtes hjemme hos noen, og en har vært på polet, den andre lagt ut for sushi? Hva om kortet ditt er avmagnetisert på cafe? Overføring fungerer selvfølgelig. Men akkurat funksjonen "oppgjør" har gjort ting vanvittig mye enklere om man har normal omgang med andre. Anonymkode: f7a5e...8d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #151 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fordi det er lettere at en går innom kaffebaren enn alle? Selvsagt spanderer jeg kaffe på venner, men noen ganger kjøper man « med» og ikke « til». Noen fungerer « silent agreement «, og noen ikke. Det er jo noen som aldri kjøper tilbake, og det er jo de samme typene som ikke har vips? Nå kom jeg med et eksempel, du kan bytte ut venner med kollegaer, bekjente, familemedlemmer osv i samme settingen, eller endre settingen med venner til felles gave, billetter, koldtbord, barregning, restaurantregningen, leie av lokale, taxiregning , kjøpe inn til julebord osv osv osv. selv om du ikke opplever akkurat eksempelet med og kjøpe med kaffe for og treffes i parken i ditt liv/ vennegjeng , må det jo være noen situasjoner du spleiser i? Ok, du kjøper kaffen selv.. flere og flere småsteder tar kun vips. Går vennene dine rundt med deg til du finner et sted du kan betale, eller « legger de ut»? Nærmeste kaffebar der jeg jobber tar kun vips, den ene på jobben som ikke har vips har jo gratis kaffe hver dag fordi andre må « legge ut». jeg skjønner ikke hvordan folk flest i dag fungerer sosialt uten vips, men jeg skjønner jo at en har ulike livsstiler og behov også. Jeg bruker vips vesentlig mye mer enn mine pensjonerte foreldre som bor på landet, men de har jo behov for vips de og. Måtte legge ut vipse for ved og snømåking for dem, før de fikk vips selv. Og betsle for dem på bussen når de var på besøk 😅 Anonymkode: 2ad19...f71 Ikke sant? Før var man jo ute, alle løp i baren. Nå spør man jo bare "hva vil dere ha?", så går ene i baren, betaler alt, og legger det inn i oppgjør. Så gjør neste det samme. Dagen etter trenger du jo bare å betale en person, eller at en person må betale deg. Da Vipps automatisk har regnet ut netto posisjon per person. Ikke minst kjenner jeg meg igjen i eksempelet med gaven til kollegaen som slutter. Man legger det bare inn i oppgjør. Så sørge vipps for daglige purringer. Mye bedre enn å selv måtte jakte på den evige snylteren. Anonymkode: f7a5e...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #152 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er du i jobb? « hvis du skriver ned kontonummeret ditt på en lapp i lunsjen , så logger jeg meg inn på nettbanken i kveld og overfører for morgenkaffen «. 9 av 10 vil jo svare « det går bra, jeg spanderer» . Igjen og igjen. Ja, tid er dyrbart for noen, ofte verdt mer enn den kaffekoppen. Anonymkode: 2ad19...f71 Aldri noensinne har jeg hatt behov for å overføre penger til en kollega, annet enn en årlig overføring til velferdskassa. Hvis den som samler inn det ikke greier å dele et kontonummer, er det sikkert på tide å droppe hele ordningen. Anonymkode: 39d4d...19f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #153 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nope. Anonymkode: bc058...e07 Hva "nope"? Forklar meg Anonymkode: ca892...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #154 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan spleiser dere på en gave? Hvordan gjør dere det når dere møtes hjemme hos noen, og en har vært på polet, den andre lagt ut for sushi? Hva om kortet ditt er avmagnetisert på cafe? Overføring fungerer selvfølgelig. Men akkurat funksjonen "oppgjør" har gjort ting vanvittig mye enklere om man har normal omgang med andre. Anonymkode: f7a5e...8d4 Jo, akkurat sånn. Du kjøper øl og jeg kjøper sushi, for eksempel. Alle er fornøyde. Anonymkode: ca892...0c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. januar 2023 #155 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ikke vitsen med å ta med meg kort og lommebok. Når alt ligger på telefonen Anonymkode: f7a5e...8d4 Nei, men poenget er at om du ikke hadde hatt vipps hadde du antakelig klart å huske lommeboka. Siden du nå tydeligvis klarer å huske telefonen hver gang. Og da hadde ikke vipps vært så uunnværlig for deg heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #156 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jo, akkurat sånn. Du kjøper øl og jeg kjøper sushi, for eksempel. Alle er fornøyde. Anonymkode: ca892...0c1 Du hopper glatt over alt du ikke vil svare på. Anonymkode: bc058...e07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #157 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du hopper glatt over alt du ikke vil svare på. Anonymkode: bc058...e07 Hva vil jeg ikke svare på? Det med gaven? Skjer ikke. Kjøper hver vår gave. Vi er ikke 13 år gamle. Hvis noe skjer med kortet, har man et annet kort eller 200 i kontanter. Anonymkode: ca892...0c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #158 Del Skrevet 14. januar 2023 Enda en tulling skrev (25 minutter siden): Nei, men poenget er at om du ikke hadde hatt vipps hadde du antakelig klart å huske lommeboka. Siden du nå tydeligvis klarer å huske telefonen hver gang. Og da hadde ikke vipps vært så uunnværlig for deg heller. Man vet jo ikke alltid på forhånd at man trenger lommeboka. Anonymkode: 42ad7...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #159 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva vil jeg ikke svare på? Det med gaven? Skjer ikke. Kjøper hver vår gave. Vi er ikke 13 år gamle. Hvis noe skjer med kortet, har man et annet kort eller 200 i kontanter. Anonymkode: ca892...0c1 Hater å få kontanter 🙈😅 Vipps meg heller ✌🏼 Anonymkode: 42ad7...cb0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. januar 2023 #160 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man vet jo ikke alltid på forhånd at man trenger lommeboka. Anonymkode: 42ad7...cb0 Vet jo ikke på forhånd om man trenger telefonen heller.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå