AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #21 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg har VIPPS, men samboeren min har ikke. Litt irriterende, men det går fint. Dersom han for eksempel skal kjøpe noe brukt, så overfører han penger til meg først så VIPPS’er jeg til selger av varen. Det er jo mer tungvint enn om han hadde gjort det selv, men det er ikke akkurat noe som skjer ukentlig - da er det greit. Anonymkode: 0d135...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #22 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke Vipps, har heller ikke Bank-ID, og vil ikke ha noen av delene. Og tro det eller ei, men jeg er fortsatt i live. Anonymkode: b1084...fee Men et stort irritasjonselement i vennegjengen. Anonymkode: f7a5e...8d4 25 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #23 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Les spørsmålet Anonymkode: ca892...0c1 Man MÅ ikke ha vipps nei. Man må heller ikke ha sms, men det er ganske så irriterende og uforståelig at noen velger å ikke ha det. Jeg vippser og vippses stadig vekk. Gjør livet enklere og mer behagelig. Anonymkode: 42ad7...cb0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. januar 2023 #24 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg har ikke vipps. Har klart meg utmerket, til nå i hvertfall 😎 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #25 Del Skrevet 14. januar 2023 Å hjelpes, bor dere under en stein dere som ikke har vipps? 🫣 Det er jo så greit og lettvindt.. til og med min mormor på 82 år har vipps😂 Trygt er det også, på lik linje med bankid og nettbank. Anonymkode: 1f720...859 15 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #26 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man MÅ ikke ha vipps nei. Man må heller ikke ha sms, men det er ganske så irriterende og uforståelig at noen velger å ikke ha det. Jeg vippser og vippses stadig vekk. Gjør livet enklere og mer behagelig. Anonymkode: 42ad7...cb0 Nettopp, jeg lurer på hva slags liv man lever om man ikke har Vipps i disse dager. Situasjoner der jeg har brukt vipps de siste dagene; - Glemt kortet til lunsj, kunne vippse kollegaen som la ut umiddelbart - Felles gave til et familiemedlem, oppgjør i vipps. - Bestilling på rekoringen der de kun tar vipps. - Middag og vin med flere venninner, der alle bidro litt ulikt. Lagde oppgjør i vipps - La alle regningen til betaling ved få tastetrykk - Pengegave til niese - Møtte tilfeldig ei venninne på tur og tok en spontan kaffe, hadde ikke med kort, men cafeen tok vipps Selvfølgelig kan mye gjøres i nettbank eller med kontanter. Men fy søren så mye mer tungvint og tidskrevende det er, samt at det er lett å glemme. Særlig dette med oppgjør - hva gjør dere om dere er den eneste i gjengen som drar på hyttetur sammen som ikke har vipps? Krever at alle skal sette opp dette manuelt av hensyn til deg? Anonymkode: f7a5e...8d4 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #27 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å hjelpes, bor dere under en stein dere som ikke har vipps? 🫣 Det er jo så greit og lettvindt.. til og med min mormor på 82 år har vipps😂 Trygt er det også, på lik linje med bankid og nettbank. Anonymkode: 1f720...859 Nei, det er det ikke Anonymkode: ca892...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #28 Del Skrevet 14. januar 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Men et stort irritasjonselement i vennegjengen. Anonymkode: f7a5e...8d4 Beklager så mye, men visste ikke at vi lever i et samfunn der man er tvunget til å si "Bæææææ" og rusle etter resten av saueflokken fordi "alle andre" gjør ditt eller datt. I hvilken grad denne digitale tvangen påvirker livet til eldre mennesker som ikke er i stand til å følge med på dagens utvikling, ser jeg på foreldrene mine; man gir fullstendig blaffen i folk som fortjener langt mer respekt enn det man gir dem idag. Forleden kom en ung kar og skiftet ut nettilkoblingen der de bor. Dette supersmarte geniet klarte å plugge inn kablene helt feil, konkluderte med at det var PC-en deres det var noe i veien med, og gikk sin vei. Nei, gamle mennesker fortjener langt mer respekt enn det man gir dem i dagens digitale hverdag, og jeg har ingen planer om å rusle etter saueflokken av digitale brødhoder som hvis datakunnskaper begrenser seg til å bruke Vipps eller en smarttelefon, men ikke aner hvordan man skriver kommandoer i Terminalen i Linux, eller kan åpne en PC, og bytte ut innmaten. Anonymkode: b1084...fee 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #29 Del Skrevet 14. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke, men folk tror ikke på meg når jeg sier det. Har opplevd det mange ganger 😁 MÅ man ha vipps liksom? Jeg tror ikke den er helt trygg Anonymkode: ca892...0c1 Jeg har ikke. Nettop fordi de krever godkjenning til å lese sms Anonymkode: 1fbe1...6d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. januar 2023 #30 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg har ikke vipps og kommer heller ikke til å skaffe meg det med det første. Har ikke behov for å ha vipps, klarer meg fint uten 😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #31 Del Skrevet 14. januar 2023 Mardina skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke vipps og kommer heller ikke til å skaffe meg det med det første. Har ikke behov for å ha vipps, klarer meg fint uten 😊 Hva sier folk til det? 🙂 Anonymkode: ca892...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. januar 2023 #32 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sier folk til det? 🙂 Anonymkode: ca892...0c1 Ikke vært noe som helst problem så langt 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #33 Del Skrevet 14. januar 2023 Nei, gud forby at man har et hjelpemiddel som gjør livet enklere. Best å betale regninger med brevgiro også. Anonymkode: 533f1...2d8 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. januar 2023 #34 Del Skrevet 14. januar 2023 Har ikke vipps. Har ikke smarttelefon heller, så vipps er ikke et alternativ. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nettopp, jeg lurer på hva slags liv man lever om man ikke har Vipps i disse dager. Situasjoner der jeg har brukt vipps de siste dagene; - Glemt kortet til lunsj, kunne vippse kollegaen som la ut umiddelbart - Felles gave til et familiemedlem, oppgjør i vipps. - Bestilling på rekoringen der de kun tar vipps. - Middag og vin med flere venninner, der alle bidro litt ulikt. Lagde oppgjør i vipps - La alle regningen til betaling ved få tastetrykk - Pengegave til niese - Møtte tilfeldig ei venninne på tur og tok en spontan kaffe, hadde ikke med kort, men cafeen tok vipps Selvfølgelig kan mye gjøres i nettbank eller med kontanter. Men fy søren så mye mer tungvint og tidskrevende det er, samt at det er lett å glemme. Særlig dette med oppgjør - hva gjør dere om dere er den eneste i gjengen som drar på hyttetur sammen som ikke har vipps? Krever at alle skal sette opp dette manuelt av hensyn til deg? Anonymkode: f7a5e...8d4 Du glemmer både kort og kontanter stadig vekk, men klarer aldri å glemme telefonen?? Eller for dens saks skyld, gå tom for batteri? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #35 Del Skrevet 14. januar 2023 Man må ha vipps for å handle på Reko-ringen og det gjør jeg flere ganger i året. Anonymkode: bc058...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #36 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har ikke Vipps, har heller ikke Bank-ID, og vil ikke ha noen av delene. Og tro det eller ei, men jeg er fortsatt i live. Anonymkode: b1084...fee Hvordan er det mulig å ikke ha bank-ID? Har du penger i madrassen? Aldri hos legen? Aldri kjøpt noe på nett? Aldri logget inn på Skatteetaten, NAV, Helse-Norge osv? Anonymkode: d87b1...654 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #37 Del Skrevet 14. januar 2023 Enda en tulling skrev (1 minutt siden): Har ikke vipps. Har ikke smarttelefon heller, så vipps er ikke et alternativ. Du glemmer både kort og kontanter stadig vekk, men klarer aldri å glemme telefonen?? Eller for dens saks skyld, gå tom for batteri? Ikke meg du spør, men ja, selvsagt har jeg alltid telefonen på meg, men ikke alltid lommeboka. Telefonen er viktig for barna å kunne få tak i meg - og motsatt - så den er alltid med. Har telefonlader i bilen. Anonymkode: 42ad7...cb0 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #38 Del Skrevet 14. januar 2023 En ting er at dere som ikke vil ha Vipps gjør ting vanskeligere enn nødvendig for dere selv, det bryr jeg meg veldig lite om. Men dere gjør ting vanskeligere for venner og andre som trenger overføre penger til dere også, noe dere tydeligvis gir totalt blaffen i. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har ikke Vipps, har heller ikke Bank-ID, og vil ikke ha noen av delene. Og tro det eller ei, men jeg er fortsatt i live. Anonymkode: b1084...fee Hvordan betaler du regninger? Anonymkode: 1ac92...799 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #39 Del Skrevet 14. januar 2023 Før jul vippset min bestefar på 97 år (!!) meg så jeg kunne kjøpe gaver for han til barna mine (oldebarna hans). Hadde tatt seg ut om jeg måtte be han bruke nettbanken istedet fordi jeg nektet å ha vipps 😅 Anonymkode: 42ad7...cb0 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #40 Del Skrevet 14. januar 2023 Har ikkje VIPPS, og VIPPSERE skaper ofte køer, og det er steike irriterende. Eg er ikkje motstander av VIPPS, men vi bør ikkje skape eit samfunn med økende bruk av elektroniske tjeneester, og ein forventer at alle skal henge med. Kortterminaler er blitt vanleg, og noe som dei aller fleste kan nytte som betalingsmiddel. Anonymkode: cf364...fa4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå