Gå til innhold

Hjelper det å drikke mye vann mot slapp hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 og har begynt å få slapp og hengende hud i ansiktet. Jeg spiser sunt, men drikker stort sett bare kaffe. Kan det hjelpe på huden om jeg drikker mer vann?

Anonymkode: 54900...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det å drikke vann alene vil ikke hjelpe mot slapp og hengende hud, men jeg vil likevel tro at du vil kunne oppleve en hud som ser friskere ut dersom du sørger for en bedre væskebalanse i kroppen. Det høres jo ut som om du er konstant dehydrert, og da kan man se litt gusten ut.

Det er egentlig ingen hudpleie som kan stramme opp slapp hud, men tilstrekkelig fuktgivende hudpleie vil kunne bidra til at huden midlertidig framstår som fastere og mer spenstig, fordi fukt "plumper" opp huden. Du kan også forsøke ansiktsyoga for å stramme opp ansiktsmuskulaturen. 

Hudpleie med ingredienser som c-vitamin og retinoider (a-vitaminsyre) kan muligens ha en viss effekt, da de er vitenskapelig dokumentert å kunne øke hudens produksjon av kollagen og elastin. En av årsakene til at huden vår blir slappere etterhvert som vi blir eldre, er at produksjonen av disse proteinene avtar. Dersom huden din er solskadet, kan dette også bidra til for tidlig hudaldring, så det å bruke solkrem er faktisk noe av det viktigste du gjør for huden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vann vil hjelpe på å friske opp huden, jeg ser stor forskjell når jeg drikker 1-1,5 liter vann pr dag og når jeg ikke gjør det. Hele ansiktet mitt skinner annerledes. 

Anonymkode: 14cce...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...