Gå til innhold

Serien Evy og alltid på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du om serien Evy og alltid på NRK? 😊

Anonymkode: 7c1e0...b0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker den! Sett hele og håper det kommer flere sesonger. Likte at den er lett og full av drømmer og eventyr. 

Anonymkode: 83e45...5d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kona ser på den, har sett flere episoder nå, er kommet dit hvor de er på tur uten å røpe for mye.

Det er en god serie, er selv fra nordjæren så kjenner igjen stedene. Vi har jo spurt oss selv om det hadde vært like interessant hvis serien ble utspilt i Harstad el. 

Manus og regi/kamera arbeid kan til tider være noe svakt, som gjør arbeidet for skuespillerene vanskelig. Mens andre partier står det ganske sterkt. 

Karakterene er godt skrevet, de er interessante, det er god humor. Man blir glad i dem, selv om noen av dem er moralsk råtne. Altså uten å røpe for mye, men hvem prøver å suge en viss person på dassen på nattklubben som har en slik relasjon til familien sin. Og det hele er like nonchalant som å sette seg ned i sofaen. 

Og så er det dette stadige kleine "sandnes" pådraget. Eller "sannes" så de sier. Vanskelig å sette fingeren på det. Men det er så kleint når karakterene og serien forøvrig stadig skal proklamere for sandnes, som om det er så kul plass eller noe, som om det er noe å være stolt av. Blir flau. Serien skulle droppet hele det opplegget der, det hadde gjort reklamen for sandnes mye bedre og autentisk.

Anonymkode: 87da2...073

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som reagerer på at moren til Evy sier «vil jo bare at du skal få en skikkelig utdanning»? Evy har mastergrad siden hun kan søke doktorgradsløp, er ikke master en skikkelig utdanning har du rimelig høye krav😅

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er koselig å se på, god casting og grei storyline. Ikke noe spesielt, men akkurat nok til at jeg vil se en episode til. Helt streit terningkast 4. Skuespillet redder serien.

Anonymkode: d28c7...4b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig søt serie og hun som spiller Evy er så nydelig! 😍
(Et sånt Mina og Mikkel bryllup skulle jeg gjerne vært i!)  

Anonymkode: 904a8...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 11.54):

Hva synes du om serien Evy og alltid på NRK? 😊

Anonymkode: 7c1e0...b0c

Vel verdt å se. Mange av skuespillerne har vi tidligere sett i 'Lykkeland'. 

Morsomt å se Kristoffer Joners karakter i 6. episode forsøke å si at han er "ei hore med integritet'.  😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var litt spesiell, men ok som en enkel feel-good serie. Gode skuespillere, men dialekten er ikke min favoritt!

Anonymkode: f28b4...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store forhåpninger til denne men syns den var helt grei. Jeg satt hele tiden med følelsen av at jeg kunne ønske jeg likte rollefiguren Evy litt bedre. Noe med hun gjorde hun tafatt i flere situasjoner og litt mindre likanes enn jeg hadde sett for meg. 

Mulig det ligger mye bak her? Oppførsel preget av å leve i skyggen av søsteren som ikke er der lengre? 

Syns også det var rart å ikke vise noe økonomi i dette. Driver butikk og bryllupsplanlegging men vi fikk ikke se noe betaling , avtale etc. bagatell men jeg hadde likt å vist hva hun feks tok for re-design av kjoler og de ulike oppgavene hun gjorde for brudepar! Hvis det nå tross alt var en business!

En eventuell sesong 2 bør ta for seg de ulike historiene vi såvidt fikk innsyn i. De som fødte, de nygifte, foreldrene, bestemor, nyskilte etc etc.  

Anonymkode: 96370...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig serie! Og hovedrolleinnehaveren, Malene Wadel har så flott utstråling :)

Jeg likte spesielt godt relasjonen mellom henne og bryllups-fotografen Oscar (Lars Berge). Han er en utrolig kjekk og karismatisk fyr, for øvrig! Heiet litt på de to, og synes han spiller veldig bra.

Synes de burde vist mer av denne - og at vi får altfor lite innblikk i de ulike historiene. De kunne med fordel ha kuttet noen karakterene, og heller konsentrert seg om noen av de, og gått nærmere innpå disse. (Synes det ble litt mye rot og mye hit og dit, og mange løse tråder). Dramaturgien blir ikke bra nok når man forsøker å fortelle så mange historier på en gang, synes jeg.

Håper på sesong 2, men at de da retter opp i dette :)

Anonymkode: 0dd52...611

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var en fin serie, kommer det en sesong 2 så ser jeg den også :) 

Anonymkode: 55bf5...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...