AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg fødte for 4 måneder siden og ser ikke bra ut. Det ble hastekeisersnitt på meg noe som gjorde at jeg fikk et veldig stygt arr med mye overheng. Itillegg la jeg på meg mye i gravidteten, det eneste jeg gikk ned når jeg hadde født var babyens vekt og det som hørte med der. Jeg er nå 20 kg overvektig, med et kjempstygt og skjevt hudheng på magen og ser egentlig helt jævlig ut. Mannen synes ikke jeg er fin, og jeg skjønner jo det. Jeg prøver nå å spise lite for å gå ned i vekt, teller kalorier og trener litt styrke for å stramme opp. Men jeg får litt vondt av å trene enda i operasjonsarret, så jeg mister så motivasjonen. Jeg synes også det et vanskelig med maten fordi jeg holder på med babyen hele dagen og mat og godt frister så mye. Hva skal jeg gjøre for å få motivasjonen? Før jeg ble gravid så jeg så bra ut, nå ser jeg direkte fæl ut og jeg skammer meg og hater meg selv i speilet. Anonymkode: 685fe...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Del Skrevet 12. januar 2023 Du har gått 9mnd gravid med de forandringer som følger med. Å forvente at du skal tilbake der du var etter 4 mnd tenker jeg er å være streng med seg selv. Ikke kast bort denne dyrebare tiden med barnet ditt på slanking og kaloritelling. Bruk tiden på å kose deg i permisjon, også kan du sakte men sikkert tenke på kosthold og trening når kroppen er klar for det. Selv var kroppen min såvidt klar for å begynne i jobb etter 7mnd, trening kunne jeg bare drite i. (Jeg hadde også keisersnitt) Og mannen din kan bare ta seg en bolle. Makan. Anonymkode: 052b2...bbe 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) Unnskyld meg, men skrev du nå at mannen din ikke synes du er fin!? 4 måneder etter at du har født barnet hans? Ikke bare født, men faktisk vært igjennom et traume som hastekeisersnitt!? Jeg håper for guds skyld at dette er første og siste gangen han behandler deg så dårlig. Hvis ikke så er det ikke bra for deg å være sammen med noen som bryter deg ned på den måten. 😟 Han skal være støttende i denne perioden, så kan sånne kroppslige ting komme mer etterhvert. Og da ordlegger man seg pent og forsiktig. Endret 12. januar 2023 av Blåttvann 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 Har mannen din sagt det eller er det noe du tenker at han tenker? Men uansett, du har som sagt over gått 9 måneder gravid, det tar på og alle svangerskap er forskjellige. Hvis svangerskapet var belastende er det ikke noe rart at du nå er sliten. I de fleste tilfeller tar vel også keisersnitt mer på enn ved vaginal fødsel, med det mener jeg at man ofte er fortere på beina etter sistnevnte, og bruker lenger tid på å komme seg etter keisersnitt. Du har båret frem og gitt liv til et lite under som skal være i livene deres for alltid❤️ Gjør ting vondt betyr det at du må roe ned litt og heller ta ting mer gradvis. Ikke stress med det akkurat nå, du har mer enn nok med å komme deg og ta deg av den lille ❤️ Mannen din skal jo støtte deg og gi omsorg til dere begge. Det er jo oftest mor som blir belastet først i starten av barnets liv pga amming osv. Da er det jo viktig at far bidrar med å gi omsorgen mor trenger for at mor skal gi omsorg først og fremst til barnet, seg selv og mannen. Det er så vondt å høre at du har det sånn! Du skal være stolt over hva kroppen har vært igjennom, og glad for at den har båret deg og barnet igjennom ❤️ Du skal ikke måtte telle kalorier eller trene så det gjør vondt nå! Hvis dette er dine tanker vil jeg råde deg til å bli mildere mot deg selv, og snakk med mannen din om hvordan du føler deg. Hvis mannen din faktisk kommer med kommentaren så må du ta en alvorsprat, for det er direkte stygt hvis det er så. Da blir jeg også sur på han 🤭 Anonymkode: a2b9a...61a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 For et naut av en mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 Den tiden du har nå får du aldri tilbake! Ikke begynn på en plutselig diett. Når man går i fettforbrenning frigjøres endel miljøgifter vi har lagret i fettet og dette går over i morsmelka. Du har så utrolig god tid på å finne tilbake til styrken du hadde innen du ble gravid. Fornuftige gåturer med vogn og frisk luft er mer enn nok akkurat nå! Kroppen din har produsert et lite mirakel. Den duger!! Og mannen din har kun en ting å gjøre og det er å beundre hva du har prestert og å ta sin rolle som pappa i nesegrus beundring for hvilken superwoman moren til hans barn er. Han er heldig! Anonymkode: d9851...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #7 Del Skrevet 13. januar 2023 Mannen din er en idiot, sånt sier man bare ikke. Uansett man skal ikke slanke seg når man ammer(hvis du ammer), men man kan fokusere på å spise sunn og næringsrik mat. Jeg la også på meg 20 kilo men i mitt tilfelle var mye vann, så jeg har nesten gått ned alt (hadde også hks for 4-5 mnd siden). De kiloene som var fett gikk ned av seg selv pga amming for min del og å fokusere på å spise normale porsjoner. Altså jeg koser meg men ikke hver dag, det er forbeholdt helgene. Har du lite ork for trening pga smerter så er det mulig å gå og gjøre andre type bevegelser som ikke gir mer smerter. Regner med du har sjekket med lege hvorfor du har smerter enda? Vanligvis skal man kunne trene etter 6-8 uker etter keisersnitt. Jeg hadde ikke smerter etter rundt den første måneden. Uansett ta tiden til hjelp men noen få endringer kan du gjøre. Men for din egen del, ikke for mannen din!! Anonymkode: b32eb...12a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 13. januar 2023 #8 Del Skrevet 13. januar 2023 I likhet med de andre her så håper jeg ikke det er noe mannen din har sagt?? 4 mnd er ingenting, du har god tid. Jeg la ikke på meg mye i graviditeten og trodde det skulle bli lett å få den gamle kroppen tilbake. Spiste derimot veldig mye i permisjon, og la på meg. Kjenner meg veldig igjen at mat og godis frister for mye.Selvom jeg gikk mye på tur så var jeg fortsatt ikke like aktiv som før når jeg hadde en aktiv jobb + trening i tillegg. Trill turer, prøv å tren litt og vær obs på kosthold. Men synes du det er vanskelig å motivere seg så anbefaler jeg å nyte tiden nå og heller ta opp igjen trening etterhvert 😊 det haster ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 15. januar 2023 #9 Del Skrevet 15. januar 2023 (endret) Mannen din må få en realitetsoppdatering - det tar tid for kroppen din å komme tilbake dit den var, om han ikke hører på deg så kanskje på helsesykepleier. Ta tiden til hjelp, kanskje snakk med noen som har peil på både hva som skjer med kroppen etter en graviditet i tillegg til trening og spør om tips og ideer om hva du kan gjøre i det daglige. Kanskje kommunen din har tilbud om barseltrening? Jeg sier ikke at man må se tipptopp ut -for det må man virkelig ikke, jeg har bmi på over 30 så er et levende bevis på det - men det høres ut som du er frustrert og lei deg, og at det er viktigere for deg. Ta det opp på helsestasjonen neste gang du er der så får du forhåpentligvis litt tips og ideer der. Det viktigste for deg er forøvrig å holde deg i form, ikke nødvendigvis å slanke deg - etter hva jeg hørte for over 20 år siden (så de kan jo ha kommet fram til noe annet nå) er at det ikke var lurt å slanke seg mens man ammet for da kunne diverse ting som var lagret i fettet gå over i melka, og det var nødvendigvis ikke ting som var bra for babyen. Men som sagt - ta det med en klype salt, det er over 20 år siden jeg hørte det (min eldste er over 20 og det ble sagt før han blei født) Endret 15. januar 2023 av rampeguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 15. januar 2023 #10 Del Skrevet 15. januar 2023 Har mannen din Sagt at du ikke ser fin ut eller er det noe du tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå