AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #21 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som skikkelig slapp skole! Når dette har pågått så lenge. Hva sier ungdommen din selv om at han ikke er på skolen? Er han sosial ellers? Anonymkode: 5e8a2...5b5 Sier: "vet ikke, orker ikke, vil ikke, liker ikke, gå, la meg være i fred, hold kjeft, gå ellers dreper jeg deg" , alt etter hvordan jeg legger opp samtalen. Jeg har prøvd alt, lytte, validere, være undrende, spørre, nysgjerrig, kreve svar, være streng. Får ikke noe ut av ungdommen. Har hatt helsesykepleier og lærer til å forsøke å prate også. Får ingen svar. Vil gjerne henge med venner på ettermiddagen og kveld, men vært mindre av det i det siste egentlig. Ts Anonymkode: 25f7c...a05
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #22 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Joda vi tar inn slike saker stadig vekk. Ville ha sjekket for depresjon her blant annet. Utenom det er jeg enig i det du skriver. Synes det er rart at skolen ikke har kontaktet deg ts før. De fleste kommuner har retningslinjer for hvordan de skal følge opp bekymringsfullt fravær og felles for mange av dem er tiltakene starter allerede ved 3 dager udokumentert fravær. Anonymkode: 803b3...7dd Det viste jeg ikke. Kun jeg som har tatt kontakt med skolen(kontaktlærer) , og føler de bare skylder på ombygging og hormoner da. Kanskje jeg må kontakte noen i ledelsen da, spørre om retningslinjer Ts Anonymkode: 25f7c...a05
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #23 Skrevet 24. januar 2023 Uff det høres ut som en veldig vanskelig situasjon. Kan virke som han er deprimert? Eller at det er noe som har skjedd, som han ikke vill snakke om. Har han vært hos lege? Ta han med, og forklar han under timen eller før, at han kan snakke med legen helt alene og at legen har taushetsplikt for deg som mor også, kanskje han åpner seg der ? Anonymkode: 5e8a2...5b5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #24 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uff det høres ut som en veldig vanskelig situasjon. Kan virke som han er deprimert? Eller at det er noe som har skjedd, som han ikke vill snakke om. Har han vært hos lege? Ta han med, og forklar han under timen eller før, at han kan snakke med legen helt alene og at legen har taushetsplikt for deg som mor også, kanskje han åpner seg der ? Anonymkode: 5e8a2...5b5 Har vært hos legen. Fikk henvisning til Bup. Svarte bare vet ikke/bryr meg ikke , både med og uten meg tilstede. Ts Anonymkode: 25f7c...a05
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #25 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært hos legen. Fikk henvisning til Bup. Svarte bare vet ikke/bryr meg ikke , både med og uten meg tilstede. Ts Anonymkode: 25f7c...a05 Ja, kan godt være deprisjon eller noe annet psykisk. Men jeg vet ikke. Håper Bup kan hjelpe å finne svaret Ts Anonymkode: 25f7c...a05
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #26 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det viste jeg ikke. Kun jeg som har tatt kontakt med skolen(kontaktlærer) , og føler de bare skylder på ombygging og hormoner da. Kanskje jeg må kontakte noen i ledelsen da, spørre om retningslinjer Ts Anonymkode: 25f7c...a05 Ja gjør det! Og søk gjerne på din kommune + retningslinjer bekymringsfullt skolefravær. De ligger ofte ute til alle. Her er et eksempel: https://www.tonsberg.kommune.no/_f/p1/i8fb7c870-28d6-4d62-b9f1-a86c250b3e56/1-skolefravarsveileder-2022-gjeldene-oppl-plikt.pdf Lykke til ❤️ Det er innmari slitsomt det du står oppi. Styrkeklem til deg! Anonymkode: 803b3...7dd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #27 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja gjør det! Og søk gjerne på din kommune + retningslinjer bekymringsfullt skolefravær. De ligger ofte ute til alle. Her er et eksempel: https://www.tonsberg.kommune.no/_f/p1/i8fb7c870-28d6-4d62-b9f1-a86c250b3e56/1-skolefravarsveileder-2022-gjeldene-oppl-plikt.pdf Lykke til ❤️ Det er innmari slitsomt det du står oppi. Styrkeklem til deg! Anonymkode: 803b3...7dd Tusen takk ❤️ skal sjekke det opp! Det er slitsomt, vi har andre utfordringer i tillegg, så føler jeg har lyst å gi opp iblandt. Men holder troen på at Bup kan være til hjelp.. Ts Anonymkode: 25f7c...a05
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #28 Skrevet 24. januar 2023 Er ingen grunn til å straffe barnet med å ta bort internett ol, får ikke barnet mer på skolen av den grunn Anonymkode: 95f00...cca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #29 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ingen grunn til å straffe barnet med å ta bort internett ol, får ikke barnet mer på skolen av den grunn Anonymkode: 95f00...cca Jeg tror du har rett. Den første stunden trodde jeg bare at ungdommen testet grenser og gjorde opprør. Så prøvde(etter flere forsøk med samtaler) med de konsekvenser jeg føler jeg kan gi. Men det har jo ikke vært til stor hjelp nei. Har fortsatt wifi av om natten, gjelder alle i hus, men har avtalt at det går an å laste ned filmer og sånt om hen ikke får sove. Til nå vært negativ til å dra til venner om en ikke er på skolen, men etter å ha lest den veileder som ble linket til her i tråden så burde jeg kanskje tvert om oppfordre til å være sosial på ettermiddagene. Ts Anonymkode: 25f7c...a05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå