Gå til innhold

Er det norske fotballandslaget på vei inn i en gyllen generasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erling Haaland, Martin Ødegård og nå Andreas Schjeldrup. Dette er fotballspillere med talenter Norge aldri før har hatt. Spillere med internasjonalt talent og nivå. Ikke den haugen med middelmådige utenlandsproffer vi er blitt så vant med. 

Nå har vi tre unike spillere samtidig. Tre spillere er riktignok ikke nok når man er 11 spillere på banen, men det er kanskje det nærmeste Norge noen gang vil komme en gyllen generasjon. 

Klarer vi å kvalifisere oss til VM i 2026? Da er VM til og med utvidet til 48 lag. Noe annet er vel skandale.

Anonymkode: 86ee1...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir tett og jevnt, men de to siste kvallikkampene var kaotiske. Tror ikke Solbakken er rett mann på rett plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør være innenfor rekkevidde, men pleier å rote det til når vi har sjansen, som mot Ungarn, keepertabber i avgjørende kamper osv. Vet ikke om det er mentaliteten som mangler. 

Spillermaterialet er utvilsomt bra nok når vi ser på prestasjoner i klubbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en del som må jobbes med mentalt i avgjørende kamper. Norge har hatt mange muligheter hvor det har blitt nesten helt siden de to kampene med keepertabber for 10-12 år siden.

Men Norge har mange gode nå.

Får han andre Solbakken som er hos Roma suksess der, kan det bli enda bedre.

Håper på god kvalikk til Tyskland-EM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har hørt det samme før..at Carew herjer i Europa, Gamsten var banens beste og matchvinner mot Man United, nå skal det endelig gå osv.. Så jeg er litt avventende der. Men gøy er det med stjerner i toppen uansett!

Ser også til kvinnene som har kanskje verdens beste trio i front med Hegerberg, Reiten og G-H, men det hjelper lite når det renner inn bakover. Blir jo litt det samme for herrene. Vi mangler bl.a. solid keeper på både herre og kvinnesiden!

Anonymkode: c1960...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge har absolutt spillere som presterer på høyt nivå ute i Europa nå, og flere er i emning (som Schjelderup, Oscar Bob, Martin Palumbo, Kristian Arnstad f eks) samt en del som allerede er etablerte i gode europeisk klubber.  Jeg merker meg dog at det er lettere for enkeltspillere å prestere bra i klubblag kontra landslag.  Den enkle grunnen er hvor man trener og får relasjoner på daglig basis.  Det er få landslagssamlinger gjennom et år, og det er ikke mange landskamper heller. Derfor blir det viktig for Solbakken å få brukt de spillerne som han har mest tro på, og som kan prestere godt sammen.  Skader og suspensjoner må tas hensyn til o.s.v.  Det er krevende å få til gode resultater med landslaget, spillerne må prestere på topp i avgjørende kamper og vi trenger følgelig Håland og Ødegaard som viktige bærebjelker i en god stamme av spillere.  Vi mangler virkelig en topp keeper på internasjonalt nivå akkurat nå, men jeg liker Østigård som den robuste midstopperen Norge trenger.  Vi trenger sårt også en høyre kantspiller av internasjonalt format. Sørloth kan ikke brukes i den posisjonen.  Sander Berge, Kistian Thorstvedt, og Fredrik Aursnes er spennende spillere, mens Ola Solbakken, Jens Petter Hauge, og Thorsby må et hakk opp i prestasjonene.  I Meling og Holmgren Pedersen har vi gode backer, men vi mangler noe mer internasjonal kvalitet i midtbaneleddet og ved siden av Haaland i angrep.  Uansett er vi inne i en spennende periode for det norske landslaget, og personlig har jeg mye forventninger til landslaget fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cancellara skrev (5 minutter siden):

Norge har absolutt spillere som presterer på høyt nivå ute i Europa nå, og flere er i emning (som Schjelderup, Oscar Bob, Martin Palumbo, Kristian Arnstad f eks) samt en del som allerede er etablerte i gode europeisk klubber.  Jeg merker meg dog at det er lettere for enkeltspillere å prestere bra i klubblag kontra landslag.  Den enkle grunnen er hvor man trener og får relasjoner på daglig basis.  Det er få landslagssamlinger gjennom et år, og det er ikke mange landskamper heller. Derfor blir det viktig for Solbakken å få brukt de spillerne som han har mest tro på, og som kan prestere godt sammen.  Skader og suspensjoner må tas hensyn til o.s.v.  Det er krevende å få til gode resultater med landslaget, spillerne må prestere på topp i avgjørende kamper og vi trenger følgelig Håland og Ødegaard som viktige bærebjelker i en god stamme av spillere.  Vi mangler virkelig en topp keeper på internasjonalt nivå akkurat nå, men jeg liker Østigård som den robuste midstopperen Norge trenger.  Vi trenger sårt også en høyre kantspiller av internasjonalt format. Sørloth kan ikke brukes i den posisjonen.  Sander Berge, Kistian Thorstvedt, og Fredrik Aursnes er spennende spillere, mens Ola Solbakken, Jens Petter Hauge, og Thorsby må et hakk opp i prestasjonene.  I Meling og Holmgren Pedersen har vi gode backer, men vi mangler noe mer internasjonal kvalitet i midtbaneleddet og ved siden av Haaland i angrep.  Uansett er vi inne i en spennende periode for det norske landslaget, og personlig har jeg mye forventninger til landslaget fremover...

Enig i det du skriver. Sørloth på kanten må Solbakken slutte med. Sørloth kan brukes som innbytter. Men han er ingen kantspiller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
norw skrev (På 12.1.2023 den 15.21):

Bør være innenfor rekkevidde, men pleier å rote det til når vi har sjansen, som mot Ungarn, keepertabber i avgjørende kamper osv. Vet ikke om det er mentaliteten som mangler. 

Spillermaterialet er utvilsomt bra nok når vi ser på prestasjoner i klubbene.

Tror der er mentalt ja, vi har for vane å rote der til å avgjørende kamper. Jeg mener at det mentale har veldig mye å si for prestasjoner. Kanskje det hadde vært en god ide med mental trener på landslaget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...