Gå til innhold

Hvordan steller du tennene dine?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Pusser med elektrisk tannbørste morgen/kveld. Bruker også tanntråd og munnskyll. Sjekk hos tannpleier annethvert år. 

Måtte bikke 30 før jeg ble flink til å stelle tennene. Jeg kunne være slurvete med det før, og brukte ikke tanntråd. Men har aldri hatt hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusser tenner morgen etter frokost og kveld (av og til munnskyll og tanntråd, men ikke ofte). Kan være lat og ikke pusse tenner noen ganger, men så lenge jeg har holdt på sånn, har det alltid vært null hull, og ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser de med Duraphat på kvelden og skyller med fluor for munntørrhet.

På morgene bruker jeg vanlig tannkrem.

Jeg bruker sjelden tanntråd, men tannpirker flere ganger daglig. Hater å ha noe mellom tennene, så pirker og pirker og pirker. Har alltid tannpirker med meg hvor enn jeg er.

Går til tannlege hver 6 mnd pga munntørrhet. Jeg får ofte små hull pga munntørrehet. Ønsker ikke de store utgiftene til tannlege og heldigvis får jeg dekket en del vis HELFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 8.55):

og pust med lukket munn!  Gjelder forsåvidt alle. Men spesielt viktig for dere med periodontitt. 

Anonymkode: d348e...ead

Det kan man ikke styre om natta.  Puster med munnen igjen om dagen, men gjør det ikke på natta. 

Anonymkode: 4025b...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...