AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #161 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Snakker ikke bare om fedre om du ikke skjønte det🙄 jeg ee glad jeg ikkr er gift med mennesker som mener man omtrent skal være U fengsel når man får barn Anonymkode: 5fbae...387 Hvis du synes det er å være i fengsel å være hjemme med din partner og baby på noen mnd, og det bare er frihet å reise vekk en uke på guttetur/jentetur, så lurer jeg på hva slags forhold du egentlig har. Høres ikke ut som et særlig lykkelig et. Å gå ut en kveld med venner er noe helt annet og er selvsagt ok. Anonymkode: 88a90...273 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #162 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan godt være - jeg kan bare snakke ut fra egne erfaringer, og det er at jeg ville/klarte meg helt fint noen få dager uten far. Men her er det mange faktorer som mors helse, barnets helse osv. Poenget mitt var først og fremst at dette varierer, og for noen vil ikke dette være noen krise. Personlig ville jeg aldri anklaget min partner for å være en dårlig far, bare fordi han spurte hva jeg syntes om han reise på en guttetur da og da. Jeg ser heller ikke problemet med at han var på tur noen mnd før termin. Men dette er meg og mine synspunkter. Man burde se det store bildet før man kommer med slike anklager, ellers kan nok dette bli unødvendig tøft for både far og mor. Jeg tror TS burde kommunisere med mannen sin og heller fortelle han hva hun tenker om dette, uavhengig av hva folk på KG tenker. Livet forandres mye for de fleste når man får man, men det betyr jo heller ikke at man trenger å gi avkall på alt. Alle må gjøre det som funker for dem og deres familie 🙂 Anonymkode: ac6ac...824 👏 godt skrevet Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #163 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du synes det er å være i fengsel å være hjemme med din partner og baby på noen mnd, og det bare er frihet å reise vekk en uke på guttetur/jentetur, så lurer jeg på hva slags forhold du egentlig har. Høres ikke ut som et særlig lykkelig et. Å gå ut en kveld med venner er noe helt annet og er selvsagt ok. Anonymkode: 88a90...273 Så man kan ikke reise bort på mange år da ekker? Vi har et fantastisk forhold og gir hverandre frihet , heldigvis Anonymkode: 5fbae...387 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 13. januar 2023 #164 Del Skrevet 13. januar 2023 Nassenøff skrev (På 12.1.2023 den 4.55): Jeg ville latt han dra, du er i full mamma modus, baby trenger stort sett masse mamma kos og mat fra deg. Nyt dagene og bli kjent med den lille Det er stor sannsynlighet for at mor trenger avlastning. Her må en liten realitetsorientering til for hva det vil si å være en far. Hilsen en far. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 13. januar 2023 #165 Del Skrevet 13. januar 2023 Reign skrev (10 minutter siden): Det er stor sannsynlighet for at mor trenger avlastning. Her må en liten realitetsorientering til for hva det vil si å være en far. Hilsen en far. Mye mulig, selv mamma til 3, aldri vært noe problem å være alene med 1 eller 3 fra de var 2 uker. Bodd avsides, langt familie, men han gar jobbet 1-3 uker borte om gangen. Folk må da vrikelig klare å se til den lille eller ungene sine alene noen dager. Skulle hun bli syk, eller annet skje klarer vel han å avlyse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 13. januar 2023 #166 Del Skrevet 13. januar 2023 Som far/medmor har man lovfestet krav på 2 uker fri, fordi staten ser på det som nødvendig at mor og barn får hjelp og avlastning de første ukene etter fødsel. Dersom ts går over termin, kan mannen nesten hoppe rett fra fødselspermisjon til fyllatur! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 13. januar 2023 #167 Del Skrevet 13. januar 2023 Nassenøff skrev (8 minutter siden): Mye mulig, selv mamma til 3, aldri vært noe problem å være alene med 1 eller 3 fra de var 2 uker. Bodd avsides, langt familie, men han gar jobbet 1-3 uker borte om gangen. Folk må da vrikelig klare å se til den lille eller ungene sine alene noen dager. Skulle hun bli syk, eller annet skje klarer vel han å avlyse I all verden... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 13. januar 2023 #168 Del Skrevet 13. januar 2023 Han er den kjip som ønsker å dra spør du meg.. helt innafor meg gutteturer men ikke med en nyfødt baby hjemme, ikke vet du noe om hvordan fødselen går eller om du er i god form etterpå. Hva om det ender i akutt keisersnitt liksom…?! Min mann ville aldri tenkt tanken på guttetur rett etter fødselen.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #169 Del Skrevet 13. januar 2023 Si at du ikke er komfortabel med tanken og at det skapet uro inne i deg, og spør om han kan tenke seg om en gang til. Anonymkode: 0393c...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 13. januar 2023 #170 Del Skrevet 13. januar 2023 Det hadde vært 100% uaktuelt! Han burde ikke tenke tanken en gang! Ikke sikkert han er fullstendig idiot, kan være at han bare undervurderer det å få baby. Hva vis du sier at du tenker å reise på jentetur uka etter det igjen? For å få litt pause fra ammingen. Han fikser vel det med flaske?😏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #171 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg overhørte en gjeng unge menn på flyplassen satt og skrøt om hvor hardt de festet de døgna kona på barsel. Alle lo, så kom noen unge damer bort (kollegaer?) og de skiftet raskt samtaleemne. Konklusjon: fyll og fest gir kred, ansvarlighet og familieprioritering er dølt. Anonymkode: 23dc0...4c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #172 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så man kan ikke reise bort på mange år da ekker? Vi har et fantastisk forhold og gir hverandre frihet , heldigvis Anonymkode: 5fbae...387 Jeg skrev frem til 6 måneder. Snakk om å male fanden på veggen 🙄 Litt spesielt om både mor og far driver og reiser vekk i uker fra en baby på kun noen måneder. Ikke normalt. Anonymkode: 88a90...273 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #173 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg overhørte en gjeng unge menn på flyplassen satt og skrøt om hvor hardt de festet de døgna kona på barsel. Alle lo, så kom noen unge damer bort (kollegaer?) og de skiftet raskt samtaleemne. Konklusjon: fyll og fest gir kred, ansvarlighet og familieprioritering er dølt. Anonymkode: 23dc0...4c4 Yes, den nye samfunnsnormen tydeligvis. Tragisk. Anonymkode: 88a90...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #174 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 6.55): En mann som vil reise på guttetur med nyfødt baby hjemme? Hvor er prioriteringene henne?! Dette er helt rystende. Forstår ikke hvorfor folk synes dette er greit. En ting er arbeid en ikke kan slippe, men en guttetur? Å bli foreldre er livsomveltende og det vil være tungt for dere begge. Aller mest deg. Det kommer til å bli krise til tider. Ville bare sagt at han får tenke seg grundig om han synes det høres riktig ut for han å reise på en jævla guttetur når dere akkurat har hentet hjem en liten baby. Og så kan du også spør hva han hadde tenkt om du hadde spurt om DU kunne tatt en jentetur etter 1 måned, der han hadde baby alene. Når man får baby så må man se ting an, kanskje om 1 år er det greit for han å reise vekk noen dager (5 dager er helt spinnvilt), kanskje det er greit om 8 mnd. Men 1 mnd er helt helt drøyt. Og 5 dager altfor lenge. Anonymkode: d361c...634 Synes det er dårlig gjort at han vurderer det. Så tidlig..Jeg hadde sagt nei, jeg trenger deg den tiden. Og jeg får stadig høre fra min manns venner at jeg er så avslappet og "lite vanskelig dame"..men dette hadde ikke vært greit for meg. Her har ts gått gravid, risikerer helsen for å få barn og er den som er matmaskin for babyen. Da skulle det bare mangle at han tar sin del av ansvaret og er der for barnet og henne. Hadde menn gått igjennom graviditet, fødsel og vært oppe om natten og ammet flere ganger hadde det neppe vært populært om vi kvinner dro på jentetur etter 4uker. Forklar ham hvor mye du trenger ham, hvor voldsomme humørsvingninger og i ammetåka man havner i den tiden og hvor mye det hjelper å ha noen der emosjonelt og praktisk. Det er deres første barn, og å prioritere guttetur da.. jeg hadde automatisk tenkt han ikke er klar for å bli far. Anonymkode: 91966...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #175 Del Skrevet 13. januar 2023 Ikke at han noen gang ville foreslått det en gang. Jeg må nesten tvinge han de gangene han tar en guttetur. Men jeg ville skjøvet beslutningen rett over på han igjen; Synes DU det er en god idè? Hvordan tror DU en slik helg vil være her hjemme for meg? Så fikk han si rett ut at gutta var viktigere enn omsorg for kone og nyfødt barn. Anonymkode: 3abe0...378 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #176 Del Skrevet 13. januar 2023 Nassenøff skrev (57 minutter siden): Mye mulig, selv mamma til 3, aldri vært noe problem å være alene med 1 eller 3 fra de var 2 uker. Bodd avsides, langt familie, men han gar jobbet 1-3 uker borte om gangen. Folk må da vrikelig klare å se til den lille eller ungene sine alene noen dager. Skulle hun bli syk, eller annet skje klarer vel han å avlyse Mannen din jobbet, det er da noe annet. Man kan ikke akkurat si opp jobben når man blir far.. Var du borte fra ungene i en ukes tid da? Hadde mannen din tillatt det? Anonymkode: 91966...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 13. januar 2023 #177 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 6.34): TS her. Ja, jeg er enig. Jeg syns det er frekt å spørre og jeg irriterer meg over at jeg liksom skal "bestemme". Enten så er jeg den kjipe kjerringa som sier nei, sånn at han har noen å være sur på, eller så sier jeg ja og gir ham min velsignelse og må bare synes dette er helt topp. Jeg mener at om han velger å dra, er det valget hans og da får ha deale med sur kone. Syns faktisk det er det aller verste, at han overlater hele "ansvaret" til meg. jeg er ikke mora hans. 😡 Anonymkode: cd50b...280 Spør han om han KAN reise bort som nybakt far?! Jeg hadde som tidligere meg, sagt ja. Men nå hadde jeg sagt at det er det mest idiotiske jeg har hørt. Aldri bli martyr. Det er så slitsomt, og lett å bli bitter senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #178 Del Skrevet 13. januar 2023 Nassenøff skrev (1 time siden): Mye mulig, selv mamma til 3, aldri vært noe problem å være alene med 1 eller 3 fra de var 2 uker. Bodd avsides, langt familie, men han gar jobbet 1-3 uker borte om gangen. Folk må da vrikelig klare å se til den lille eller ungene sine alene noen dager. Skulle hun bli syk, eller annet skje klarer vel han å avlyse Flott for deg. Og vi kunne klart det vi også. Men du forstår det, at for oss som har menn som bidrar på lik linje hjemme i hverdagen så er det en ganske brå overgang. Man er vant til å få litt søvn, vant til at det kommer varm middag på bordet hver dag, vant til at handling og ærender "skjer av seg selv" i krevende perioder, at det dukker opp et glass vann eller en matbit når du er midt i ammingen. Og ikke minst en armkrok og en god samtale på sekundet om ting er litt tøft, noe det ofte er etter en måned når hormonene raser. Her har ikke spørsmålet kommet opp en gang. Da han ikke ville kost seg et sekund på en slik tur om han visste at hans fravær førte til at min helg ble mer krevende. Å måtte dra på jobb for at dere skal ha tak over hodet og mat på bordet er jo noe helt annet enn en frivillig hurratur med gutta. Anonymkode: 3abe0...378 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 13. januar 2023 #179 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen din jobbet, det er da noe annet. Man kan ikke akkurat si opp jobben når man blir far.. Var du borte fra ungene i en ukes tid da? Hadde mannen din tillatt det? Anonymkode: 91966...c99 Ja det ville han nok tillat, men pga amming så valgte jeg å være hjemme de gangene han var hjemme fra jobb. Men traff venninner og pumpet meg for en dag bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #180 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 7.51): I tillegg, så tenker jeg at om jeg sier nei, så kan han bruke det som brekkstang for å få andre ting han vil ha gjennom som fremtidige turer og ut på byen turer. Anonymkode: cd50b...280 Hva mener du her, dere er to om å få barn. For når er det din tur neste til å reise? Skal dere ikke bytte på hvem som drar ut? Da barnet vår var 1år dro mannen på weekendtur og så dro jeg med venninner noen uker etter. Har ikke du også behov for alenetid eller tid med venner? Anonymkode: 91966...c99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå