AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #141 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes faktisk er kjemperart og betenkelig at han allerede har reist på tur i siste del av svangerskapet, og at han vil på en tur så kjapt igjen etter fødsel. Nå kan jeg jo bare snakke utifra mitt ståsted, da jeg ikke har barn selv enda, men jeg vet med 100% sikkerhet at min partner ikke kommer til å ville bevege seg en millimeter bort fra meg i slutten av gravidideten, og bare det å dra på jobb mens jeg er hjemme med vår lille kommer til å bli tungt for han. Men det er sånn han er, vi setter begge hverandre og vår fremtidige familie først. Ikke fordi vi MÅ, men fordi vi vil og noe annet er rett og slett utenkelig. Vil din mann virkelig reise fra sitt lille nurk så fort? Det er rett og slett hjerteskjærende. Anonymkode: 298f3...c77 Hun er 8 måneder nå, og han reiste for en måned siden, og det tenker jeg ikke er så ille. Svært liten sjanse for at noe skjer da. Anonymkode: ede23...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #142 Del Skrevet 13. januar 2023 Her tenker jeg at hans prioriteringer hadde fått meg til å revudere hele forholdet. Virker som han stadig er ute og reiser. Hva er det han gir deg i forholdet? Hva er hans bidrag? Anonymkode: d1463...573 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #143 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 6.43): Min mann dro 14 dager offshore da vår første var 5 uker, det gikk helt fint, men det skal sies at jeg var i god form og forberedt på det (han har alltid jobbet offshore). Vi bunkra opp med middager etc så jeg slapp å styre med storhandel med baby på slep. Det er ikke lett å ta den avgjørelsen når man ikke vet hvordan det blir med baby i hus. Evt kunne han bestilt flex-billett og gjort vurderingen om skal/skal ikke når det nærmer seg? Anonymkode: a7e1c...dfa Syns det er forskjell på å dra på jobb og guttetur. Jobb er en nødvendighet, guttetur er ikke. Syns ikke en fremstår som den kjipe kjerringa hvis en sier nei. Hadde ikke godtatt at mannen min reiste på fyllatur når det var nyfødt baby i hus..ikke ville han noensinne tenkt tanken heller. Det fre,står som veldig egoistisk og umodent i det hele tatt å tenke på det. Anonymkode: eb7ed...86f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #144 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og hvorfor mener du disse mennene egner seg som partnere og fedre? Hvilke kvaliteter ser du her bortsett fra egoisme og ingen interesse for nyfødt barn? Anonymkode: d361c...634 At man gjør ting hver for deg selv med nyfødt betyr ikke man ikke er god forelder. Men det er kun på kg dette er et stort problem Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #145 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke greit. Når babyen er blitt større, kanskje etter 6 mnd, så er det mer akseptabelt. Anonymkode: 88a90...273 Rull inn du fa.. må være forferdelige forekdre rundt om dette er fasiten Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #146 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Synes faktisk er kjemperart og betenkelig at han allerede har reist på tur i siste del av svangerskapet, og at han vil på en tur så kjapt igjen etter fødsel. Nå kan jeg jo bare snakke utifra mitt ståsted, da jeg ikke har barn selv enda, men jeg vet med 100% sikkerhet at min partner ikke kommer til å ville bevege seg en millimeter bort fra meg i slutten av gravidideten, og bare det å dra på jobb mens jeg er hjemme med vår lille kommer til å bli tungt for han. Men det er sånn han er, vi setter begge hverandre og vår fremtidige familie først. Ikke fordi vi MÅ, men fordi vi vil og noe annet er rett og slett utenkelig. Vil din mann virkelig reise fra sitt lille nurk så fort? Det er rett og slett hjerteskjærende. Anonymkode: 298f3...c77 Nei det kan du ikke vite og at man drar bort litt betyr ikke at man ikke bryr seg om barnet🙄 Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #147 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei det kan du ikke vite og at man drar bort litt betyr ikke at man ikke bryr seg om barnet🙄 Anonymkode: 5fbae...387 Jo, det vet jeg helt, helt sikkert. Og nå må du lese om igjen, for det skrev jeg aldri, men er likevel helt vanvittig å vurdere. Men mulig mannen får seg en reality check når barnet faktisk kommer. Anonymkode: 298f3...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #148 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 4.53): I går ymtet mannen frempå at han kunne tenke seg å reise på en 5-dagers guttetur til utlandet om noen måneder. Han har nettopp vært på en ukes tur alene for mindre enn en måned siden. Jeg er 8 måneder på vei og var ikke videre begeistret for at han reiste sist siden vi nettopp har flyttet og jeg ikke kjenner mange folk her. I tillegg er jeg lite mobil som gravid og har få jeg kan be om hjelp om noe skulle skje. Men jeg sa ikke noe og lot ham dra. Men nå vil han altså ut på tur igjen. Det er vårt første barn vi venter og jeg kjenner at det ikke føles behagelig å si ja til dette. Samtidig, hvis jeg sier nei, så er jo jeg den kjipe. Syns det er veldig kjipt å bli satt i den situasjonen at jeg skal "bestemme om han får lov til å reise". Vi vet jo ikke hvordan denne babyen blir. Kanskje er den urolig og griner mye og vi kommer til å miste ekstremt mye søvn. Skjønner jo at det da ville være digg for ham å stikke av på fylletur, men veldig kjipt for meg å sitte igjen med alt ansvaret. Hva ville dere andre svart her? Anonymkode: cd50b...280 Om dette hadde vært min mann, så hadde jeg vært så paff at jeg ikke hadde visst hva jeg skulle si... Han hadde nok fått et "Du lurer på om hva???" Med undertonen "Dette er det mest idiotiske spørsmålet jeg har hørt." (For dette burde han faktisk ha klart å svare på uten å spørre deg.) Hadde han faktisk turt å gjenta spørsmålet, hadde jeg bare svart at "hva hadde du sagt om jeg foreslo at jeg skulle på 5 dagers jentetur en måneds tid etter fødsel og etterlatt deg alene med babyen? For det er faktisk MIN tur til å reise bort nå, du reiste nylig." "Kanskje vi skal skaffe oss barnevakt og reise på kjærestetur istedenfor? Det blir jo sikkert bra!" "Spør du dine foreldre om de er barnevakter? Jeg har jo ikke kunnet drikke mens jeg var gravid, så det skal bli SÅ bra å ta seg en skikkelig fest igjen!" (Dette med skikkelig sarkastisk undertone.) Om han ikke kommer på bedre tanker helt av seg selv, så hadde jeg nok sterkt vurdert om jeg ikke skulle flytte ut en periode, for jeg hadde virkelig ikke følt at jeg og barnet var særlig viktige for han. Anonymkode: c86b6...f1d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #149 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jo, det vet jeg helt, helt sikkert. Og nå må du lese om igjen, for det skrev jeg aldri, men er likevel helt vanvittig å vurdere. Men mulig mannen får seg en reality check når barnet faktisk kommer. Anonymkode: 298f3...c77 Nei det kan man ikke vite , og det går hekt fint å dra bort noen dagee og likevel bry seg om familien.. herregud kg i dt nøtteskall Anonymkode: 5fbae...387 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #150 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det kan man ikke vite , og det går hekt fint å dra bort noen dagee og likevel bry seg om familien.. herregud kg i dt nøtteskall Anonymkode: 5fbae...387 Ja, det går helt fint å dra bort noen dager og likevel bry seg om familien - men å prioritere dette når man nettopp har blitt forelder sier mye om ens karakter. Av alle ukene i ditt liv, hvorfor denne prioriteringen akkurat da? Han har nettopp fått barn, potensielt for 3 uker siden om mor går maks over. Slutt å fremstill det som om mor er urimelig her, far er like mye nybakt forelder som mor og burde bruke all fritiden sin på den nybakte familien sin i MINST de 6 ukene som beregnes som den mest sårbare tiden for mor og barn. Man er ikke fritatt ansvar bare fordi mor er viktigst den første tiden, da er en partners jobb å støtte og tilrettelegge som best de kan. Anonymkode: 49487...c99 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #151 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei det kan man ikke vite , og det går hekt fint å dra bort noen dagee og likevel bry seg om familien.. herregud kg i dt nøtteskall Anonymkode: 5fbae...387 Jo JEG vet dette, for jeg kjenner min partner. DU vet kanskje ikke, så anbefaler at du tar en prat med din, om du har noen Igjen, jeg har IKKE sagt at han ikke bryr seg om familien - dette er din tolkning, og ikke relevant for du misset poenget. Anonymkode: 298f3...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #152 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 6.43): Min mann dro 14 dager offshore da vår første var 5 uker, det gikk helt fint, men det skal sies at jeg var i god form og forberedt på det (han har alltid jobbet offshore). Vi bunkra opp med middager etc så jeg slapp å styre med storhandel med baby på slep. Det er ikke lett å ta den avgjørelsen når man ikke vet hvordan det blir med baby i hus. Evt kunne han bestilt flex-billett og gjort vurderingen om skal/skal ikke når det nærmer seg? Anonymkode: a7e1c...dfa Samme her, mannen dro offshore når yngste var 2 uker gml. Gikk fint. Men jobb er en ting, guttetur noe annet. Anonymkode: ee572...7d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #153 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, det går helt fint å dra bort noen dager og likevel bry seg om familien - men å prioritere dette når man nettopp har blitt forelder sier mye om ens karakter. Av alle ukene i ditt liv, hvorfor denne prioriteringen akkurat da? Han har nettopp fått barn, potensielt for 3 uker siden om mor går maks over. Slutt å fremstill det som om mor er urimelig her, far er like mye nybakt forelder som mor og burde bruke all fritiden sin på den nybakte familien sin i MINST de 6 ukene som beregnes som den mest sårbare tiden for mor og barn. Man er ikke fritatt ansvar bare fordi mor er viktigst den første tiden, da er en partners jobb å støtte og tilrettelegge som best de kan. Anonymkode: 49487...c99 Nei det sier veldig LITE om ens karakter!slutt å fremstill det som far er udugelig fordi han drar på en tur i. Noen dager! Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #154 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg vil anbefale parterapi på det sterkeste! Det er tydelig at han tenker seg og sine behov først. Hva han har lyst til står høyest virker det som, fritid, guttetid osv er visst viktigere enn hva du føler, tenker og familielivet. Så dere virker å være på vidt forskjellige steder i livet egentlig selv om dere nå skal starte familie sammen. Jeg har vært gjennom akkurat det samme. Der min eks alltid skulle prioritere trening 7 dager i uken 2,5-3 time hver gang, alenetid, fotballkamp, guttetur, osv osv.. Han hadde aldri tid til å faktisk bidra hjemme med husarbeid eller barna. For etter en arbeidsdag så har man faktisk bare ett gitt antall timer til overs, de timene skal det skvises inn ganske mye etterhvert som en småbarnsfamilie! Henting i barnehage/skole, middagslaging, handling, fritidsaktiviteter med barna, klesvask, husarbeid, stell og legging av barn osv. Det er uendelig mye å gjøre med barn etterhvert, permisjonstiden er rolig! Nå vet ikke jeg hvordan dere fordeler ting hjemme, men det er greit å snakke om forventninger og hvordan du/dere vil ha det. Dere er jo allerede ganske uenige i dette her med det å reise bort, så det å få lagt grunnregler som begge kan forholde seg til er lurt. Anonymkode: e4a3c...c55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #155 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rull inn du fa.. må være forferdelige forekdre rundt om dette er fasiten Anonymkode: 5fbae...387 Ja hvis det et mange fedre som drar på gutteturer en ukes tid når babyen bare er noen mnd gammel, så vil jeg si det er dårlige fedre og partnere ja. Nå er så heldig at jeg er gift med en utenlandsk mann, som aldri kunne funnet på noe slikt, og han er glad i å reise. Glad jeg ikke har en norsk mann når jeg leser endel holdninger her inne. Anonymkode: 88a90...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #156 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja hvis det et mange fedre som drar på gutteturer en ukes tid når babyen bare er noen mnd gammel, så vil jeg si det er dårlige fedre og partnere ja. Nå er så heldig at jeg er gift med en utenlandsk mann, som aldri kunne funnet på noe slikt, og han er glad i å reise. Glad jeg ikke har en norsk mann når jeg leser endel holdninger her inne. Anonymkode: 88a90...273 Snakker ikke bare om fedre om du ikke skjønte det🙄 jeg ee glad jeg ikkr er gift med mennesker som mener man omtrent skal være U fengsel når man får barn Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #157 Del Skrevet 13. januar 2023 Her var det mye svartmaling av din partner, til og med råd om å forlate han fordi han ønsker å reise på guttetur i 5 dager. Spør han deg om han får lov - eller spør han deg hva du syntes om det? Det er absolutt ikke alle som er like avhengig av partner når det gjelder det praktiske etter å ha fått baby altså. Han skal eventuelt være borte i 5 dager, det er ikke snakk om 5 måneder. Min personlige mening er at man absolutt kan være en god far og partner selv om man er borte i 5 dager. Det er ikke lenge i det store bildet, og baby er gjerne mest avhengig av mor i starten. Du må selv avgjøre om du syntes det er ok eller ikke - MEN, jeg ville personlig aldri laget så mye drama ut av dette som mange foreslår, og ville ikke gått fra mannen, beskyldt han for å være dårlig far osv. Om dette er første barnet vet han heller ingenting om hvordan det kjennes å være far, og under graviditeten er det noe annet for menn, som ikke er den som er gravid, går til kontroller, kjenner spark osv. Dette har jeg absolutt ingen vansker med å forstå, og ville ikke klandret ham. Om dere begge er rause med hverandre, og dette ikke er en enveisgreie, ville jeg absolutt unnet han dette. Men som sagt - dette må du kjenne på selv. Anonymkode: ac6ac...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #158 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her var det mye svartmaling av din partner, til og med råd om å forlate han fordi han ønsker å reise på guttetur i 5 dager. Spør han deg om han får lov - eller spør han deg hva du syntes om det? Det er absolutt ikke alle som er like avhengig av partner når det gjelder det praktiske etter å ha fått baby altså. Han skal eventuelt være borte i 5 dager, det er ikke snakk om 5 måneder. Min personlige mening er at man absolutt kan være en god far og partner selv om man er borte i 5 dager. Det er ikke lenge i det store bildet, og baby er gjerne mest avhengig av mor i starten. Du må selv avgjøre om du syntes det er ok eller ikke - MEN, jeg ville personlig aldri laget så mye drama ut av dette som mange foreslår, og ville ikke gått fra mannen, beskyldt han for å være dårlig far osv. Om dette er første barnet vet han heller ingenting om hvordan det kjennes å være far, og under graviditeten er det noe annet for menn, som ikke er den som er gravid, går til kontroller, kjenner spark osv. Dette har jeg absolutt ingen vansker med å forstå, og ville ikke klandret ham. Om dere begge er rause med hverandre, og dette ikke er en enveisgreie, ville jeg absolutt unnet han dette. Men som sagt - dette må du kjenne på selv. Anonymkode: ac6ac...824 Baby er kanskje mest avhengig av mor, men mor er som regel tilsvarende avhengig av far. Dette er nok helt klart første barn. Og de er nok også et av de første parene i vennegjengen til å få barn. Her er det nok mye "vi skal ikke la det å få barn endre oss eller livet vårt". Antagelig vil det å få barn bli mye mer slitsomt og altoppslukende enn det han tror. Og mor har nok MYE mer behov for avlastning og hjelp enn det han ser for seg, når hun er alene hjemme med barnet hele dagen. Anonymkode: c86b6...f1d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #159 Del Skrevet 13. januar 2023 Hva slags nybakt forelder ØNSKER å dra fra sitt nyfødte barn så kort tid etter fødsel? De fleste er jo da så oppslukt i barnet sitt at de knapt klarer å se en annen vei? En skulle jo tro at han vil være mer opptatt av å ta vare på ts og barnet sitt enn å dra på fyllatur. Jeg ville blitt knust om far til mine barn ville foreslått noe slikt. Anonymkode: eb3a4...be6 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #160 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Baby er kanskje mest avhengig av mor, men mor er som regel tilsvarende avhengig av far. Dette er nok helt klart første barn. Og de er nok også et av de første parene i vennegjengen til å få barn. Her er det nok mye "vi skal ikke la det å få barn endre oss eller livet vårt". Antagelig vil det å få barn bli mye mer slitsomt og altoppslukende enn det han tror. Og mor har nok MYE mer behov for avlastning og hjelp enn det han ser for seg, når hun er alene hjemme med barnet hele dagen. Anonymkode: c86b6...f1d Det kan godt være - jeg kan bare snakke ut fra egne erfaringer, og det er at jeg ville/klarte meg helt fint noen få dager uten far. Men her er det mange faktorer som mors helse, barnets helse osv. Poenget mitt var først og fremst at dette varierer, og for noen vil ikke dette være noen krise. Personlig ville jeg aldri anklaget min partner for å være en dårlig far, bare fordi han spurte hva jeg syntes om han reise på en guttetur da og da. Jeg ser heller ikke problemet med at han var på tur noen mnd før termin. Men dette er meg og mine synspunkter. Man burde se det store bildet før man kommer med slike anklager, ellers kan nok dette bli unødvendig tøft for både far og mor. Jeg tror TS burde kommunisere med mannen sin og heller fortelle han hva hun tenker om dette, uavhengig av hva folk på KG tenker. Livet forandres mye for de fleste når man får man, men det betyr jo heller ikke at man trenger å gi avkall på alt. Alle må gjøre det som funker for dem og deres familie 🙂 Anonymkode: ac6ac...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå