IDGAF Skrevet 12. januar 2023 #121 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare la han dra. Det er han som taper mest på det. Sov når baby sover og la huset bli som det blir. Beste ville vært im det var litt rot da han kommer hjem og at han klager på det. Da kan du servere strofen at du ikke har bare deg selv å tenke på, som visse andre. Da holder han nok kjeft. Anonymkode: 889a1...5d6 Sov når babyen sover? DET er det ikke alle som kan gjøre, altså! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #122 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At en nybakt far i det hele tatt kan tenke at det er greit å forlate sitt nyfødte barn og nybakte mor bare noen uker etter at hun har født, gir inntrykk av at det er et menneske med svekkede sjelsevner. Er det rart kvinner vegrer seg for å bli gravide i 2022? De skal spennes ut av barselavdelingen før de knapt er i gang med noe som helst, uten å ha fått restituert seg eller mestrer amming, og når de kommer hjem, har de en partner som ikke kan vente med å komme seg ut av dørene for å leve som før. Overlatt til seg selv, uten støtte av noen - til og med sin egen partner. Det er helt for jævlig å tenke over. For en kvinne å være alene i hennes mest sårbare tid noensinne gjennom livet, er svært alvorlig. Det er oppskriften på både fysisk og mental sykdom, som de kanskje aldri kommer seg av. Skulle virkelig ønske at flere forstod dette. Anonymkode: f96b6...33c Mei nå må du rulle inn altså. Svekkede sjelsevner ? Er su seriøs?! Anonymkode: 5fbae...387 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #123 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde mannen min spurt om noe sånt hadde jeg revudert hele forholdet. Anonymkode: 212f2...bb8 Om det ikke skal mer til hadde nok det vært like greit Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #124 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mei nå må du rulle inn altså. Svekkede sjelsevner ? Er su seriøs?! Anonymkode: 5fbae...387 Blodseriøs. Menn med slike prioriteringer, egner seg ikke som fedre. Ei heller partnere. Anonymkode: f96b6...33c 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #125 Del Skrevet 12. januar 2023 Han er en egoist! Anonymkode: 13411...8a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #126 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om det ikke skal mer til hadde nok det vært like greit Anonymkode: 5fbae...387 Jeg har en mann som gledet seg til å bli pappa. Som tok seks uker fri fra jobb så han kunne være hjemme med oss i starten. Som ikke visste hva godt han kunne gjøre for meg etter fødsel, og avlastet meg så godt han kunne. Hjalp meg å legge baby til brystet, dette måtte jeg ha hjelp til i flere uker. Som var våken med baby på natten så jeg fikk sove. Han var borte fra baby en helg da babyen var 6 måneder, men han kom hjem tidlig fordi han savnet babyen sin. En mann som ønsket å forlate meg når jeg var på mitt mest sårbare. Når jeg enda ikke fikk til amming, når jeg enda ikke fikk sove om natten. Når jeg enda gråt hver dag av utmattelse. En nybakt pappa som ønsket å forlate en nyfødt i 5 hele dager. En slik mann hadde det vært like greit om jeg ikke var sammen med, ja! Anonymkode: 212f2...bb8 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #127 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blodseriøs. Menn med slike prioriteringer, egner seg ikke som fedre. Ei heller partnere. Anonymkode: f96b6...33c For noe sabla tull Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #128 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en mann som gledet seg til å bli pappa. Som tok seks uker fri fra jobb så han kunne være hjemme med oss i starten. Som ikke visste hva godt han kunne gjøre for meg etter fødsel, og avlastet meg så godt han kunne. Hjalp meg å legge baby til brystet, dette måtte jeg ha hjelp til i flere uker. Som var våken med baby på natten så jeg fikk sove. Han var borte fra baby en helg da babyen var 6 måneder, men han kom hjem tidlig fordi han savnet babyen sin. En mann som ønsket å forlate meg når jeg var på mitt mest sårbare. Når jeg enda ikke fikk til amming, når jeg enda ikke fikk sove om natten. Når jeg enda gråt hver dag av utmattelse. En nybakt pappa som ønsket å forlate en nyfødt i 5 hele dager. En slik mann hadde det vært like greit om jeg ikke var sammen med, ja! Anonymkode: 212f2...bb8 Ja for hans del. Om man skal Limes sammen når man får barn så går nok mange forhold dunken! Alt du nevner øverst lan man også selv om man dear på en guttetur🙄 Anonymkode: 5fbae...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #129 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja for hans del. Om man skal Limes sammen når man får barn så går nok mange forhold dunken! Alt du nevner øverst lan man også selv om man dear på en guttetur🙄 Anonymkode: 5fbae...387 Man får barn 1-2-kanskje 3 ganger i livet. Å prioritere å være hjemme de første månedene med en nyfødt er en veldig liten periode av livet, og betyr absolutt ikke at man skal limes sammen for alltid. Jeg har aldri hørt om en nybakt far som reiser bort i 5 dager, så de aller fleste forhold overlever tydeligvis at far holder seg unna gutteturer noen måneder. Ingenting at det jeg skrev over kan man gjøre på guttetur. Hvordan skulle mannen ha hjulpet meg å legge til babyen om han hadde vært mange timer unna meg? Anonymkode: 212f2...bb8 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #130 Del Skrevet 12. januar 2023 13 hours ago, candykiss said: Hun bodde ca 1,5 timer fra meg, hadde kolikk barn, fikk lite søvn og var trøtt og sliten ja, men jeg overlevde. Handler det om å overleve eller tror du det kan handle om at mor og barn skal ha det bra og få den støtten de trenger? Det der «overlever» greiene er tull. Anonymkode: d361c...634 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #131 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): TS her. Ja, jeg er enig. Jeg syns det er frekt å spørre og jeg irriterer meg over at jeg liksom skal "bestemme". Enten så er jeg den kjipe kjerringa som sier nei, sånn at han har noen å være sur på, eller så sier jeg ja og gir ham min velsignelse og må bare synes dette er helt topp. Jeg mener at om han velger å dra, er det valget hans og da får ha deale med sur kone. Syns faktisk det er det aller verste, at han overlater hele "ansvaret" til meg. jeg er ikke mora hans. 😡 Anonymkode: cd50b...280 Ser den. Ville sagt: Dette får du bestemme selv, da jeg ikke vil bli satt i den posisjonen å enten måtte være kjip og si nei eller si ja når jeg ikke vet hvordan det blir. Men det at du i det hele tatt setter meg i den situasjonen, gjør at jeg mister tillit til deg. Vi er snart i en ny livssituasjon, og jeg er den som skal føde og oppleve at kroppen forandrer seg og at kroppen min «tilhører» en annen i lang tid. Jeg er den sårbare, og nå kjenner jeg at jeg blir usikker på om du kommer til å være der for meg når jeg trenger det. Anonymkode: 46f88...fe4 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #132 Del Skrevet 12. januar 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: For noe sabla tull Anonymkode: 5fbae...387 Og hvorfor mener du disse mennene egner seg som partnere og fedre? Hvilke kvaliteter ser du her bortsett fra egoisme og ingen interesse for nyfødt barn? Anonymkode: d361c...634 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #133 Del Skrevet 13. januar 2023 Han kommer til å få seg en overraskelse. Han har ikke opplevd "forelskelsen", det ekstreme beskyttelsesbehov osv enda. En baby utvikler seg så sinnsykt raskt, at bare noen dager borte utgjør stor forskjell. Det er lett å tenke at livet fortsetter som før, men det er helt umulig å forestille seg hvor mye man selv forandrer seg (de fleste altså) og prioriterer annerledes når man blir mamma eller pappa. Når det er sagt, synes jeg det er feigt å legge denne avgjørelsen på deg. En ting er at du ikke vet nøyaktig når barnet blir født, hvordan formen din er etterpå, hvordan ammingen går, om babyen sover eller ikke, renselse som krever ekstra dusjing osv. Men å sette deg rent følelsesmessig i en slik "konfliktsituasjon" i en tid hvor du trenger støtte og omsorg, er umodent. Anonymkode: bdd43...d6b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #134 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg hadde sagt ja, MEN med avbestillingsforsikring på reisen. Det er ikke gitt at du skal greie å være alene, selv om mange sier at baby trenger kun mammaen sin. Hva med hva mammaen trenger?? For oss hadde det vært fysisk og psykisk umulig at far kunne dratt på tur når ungen vår var 1 mnd. Uten å gå i detaljer så hadde det fysisk og psykisk vært umulig for far i huset å reise bort når vårt barn var syk (uten at vi på den tiden visste hva og hvorfor) og med redusert kropp etter fødsel (generelt etter en fødsel, hadde litt ekstra blodtap og fikk en form for svangerskapskløe etter fødsel). Jeg hverken sov eller spiste på mange uker, kun når far var hjemme å kunne lage mat/ta baby. Dusje fikk jeg heller ikke gjort uten at noen tok babyen, de få gangene jeg virkelig måtte så lå babyen å gråt for full hals.. Får du en sovebaby og ukomplisert tid etter fødsel, så kjør på. Hører om flere som nærmest kjeder seg når de kommer hjem fordi babyen sover så mye. Det er jo virkelig drømmescenario. Anonymkode: d745b...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #135 Del Skrevet 13. januar 2023 Oj. Snakk om å prioritere familien…. Tror jeg hadde gitt klar beskjed om at han kunne pakket en stor koffert og bestilt seg en enveis billett Her må du nok begynne å sette ned foten om du ikke skal ende opp som en utslitt mor som graver ned seg selv…. Her ble de første 2 mnd etter fødsel brukt til at far tok nettene (matet med flaske), skiftet bleier, bærte baby og bilstol for meg, løfte vogn inn og ut av bilen, handlet mat, vasket hus, lagde middag… Jeg kunne ikke løfte noe særlig pga keisersnitt, måtte ha hjelp til å komme meg opp av sengen de første ukene… Han hjalp meg med pumping, holdt rundt meg når jeg måtte sitte våken og pumpe midt i natten… hentet drikke når jeg var tørst, mat når jeg var sulten. Gikk tur med baby så jeg fikk sove når jeg var trøtt… Makan til så mye tafatte mannfolk det finnes ifølge trådene her på KG… Anonymkode: f438f...5c4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #136 Del Skrevet 13. januar 2023 Nei, det burde du si nei til. Han har nettopp blitt pappa da, og kan ikke bare reise fra barnet sitt! Min mann var skikkelig redevokter lang tid etter fødsel. Rigget oss til og gjorde alt for at jeg skulle kunne amme baby. Bare ammingen tar mye tid, og amming i seg selv tar mye av din energi. Du må få spist nok, tatt deg en dusj og sovet litt også. Da er det viktig at pappaen gjør det han kan; handler, skifter på baby, avlaster deg! Mannen din må vente. Slikt kan ikke planlegges med baby i hus. Og den som burde få reise først, når den tid kommer, er jo faktisk deg! Anonymkode: ad261...10b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kdldkdk Skrevet 13. januar 2023 #137 Del Skrevet 13. januar 2023 Syns det er bekymringsverdig at han i det hele tatt spør og vurderer det. Kan være det endrer seg når babyen kommer. Her kom mannen hjem og sa de skulle dra et sted på overnatting på julebord (da ville vår baby være 4-5 uker), han hadde sagt blankt nei, han skulle være hjemme å avlaste meg, OG han ville være med barnet sitt! Han lot også være å jobbe overtid i starten fordi han skulle hjem å hjelpe meg, måtte etter noen uker si at det går fint om han jobber overtid noen dager i uke. Jeg skal klare meg de ekstra timene, bare jeg får beskjed så jeg kan planlegge. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #138 Del Skrevet 13. januar 2023 Dette er ikke greit. Når babyen er blitt større, kanskje etter 6 mnd, så er det mer akseptabelt. Anonymkode: 88a90...273 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #139 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 6.34): TS her. Ja, jeg er enig. Jeg syns det er frekt å spørre og jeg irriterer meg over at jeg liksom skal "bestemme". Enten så er jeg den kjipe kjerringa som sier nei, sånn at han har noen å være sur på, eller så sier jeg ja og gir ham min velsignelse og må bare synes dette er helt topp. Jeg mener at om han velger å dra, er det valget hans og da får ha deale med sur kone. Syns faktisk det er det aller verste, at han overlater hele "ansvaret" til meg. jeg er ikke mora hans. 😡 Anonymkode: cd50b...280 Hei skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg. At du skal måtte ta valget blir feil. fortell han om dine tanker, ar du er redd barnet vil være urolig, at du kanskje er sliten og trøtt osv. samtidig kan det jo også være i super form, dette er jo noe man rett og slett ikke kan vite. Tenker og at det kanskje ikke vil føles rett for han å reise når babyen først er der. Forklar han hva du tenker og la han avgjøre selv hva han skal gjøre, det er ikke rett av han å la deg avgjøre. Så får du heller tenke at valget han tar vil være gjeldende for den framtida dere vil ha sammen. En ting er sikkert, og det er at du blir å klare det, vi mødre klarer ALT dersom vi må. Det er en helt annen sak om mannen du er sammen med vil være din støtte, både fysisk og psykisk. som mamma er det sånn at barnet vil være mere avhengig av deg, og det må du bare akseptere. Hilsen en som ikke har hatt den beste støtten, men som er blitt sterk og uavhengig av det. Nå når barna er større reiser jeg på jentetur 2-3 ganger i året, mens mannen er ferdig med alt av gutteturer og sitter hjemme(tok brått slutt på turer osv når kompisene fikk barn) Anonymkode: bf24f...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #140 Del Skrevet 13. januar 2023 Synes faktisk er kjemperart og betenkelig at han allerede har reist på tur i siste del av svangerskapet, og at han vil på en tur så kjapt igjen etter fødsel. Nå kan jeg jo bare snakke utifra mitt ståsted, da jeg ikke har barn selv enda, men jeg vet med 100% sikkerhet at min partner ikke kommer til å ville bevege seg en millimeter bort fra meg i slutten av gravidideten, og bare det å dra på jobb mens jeg er hjemme med vår lille kommer til å bli tungt for han. Men det er sånn han er, vi setter begge hverandre og vår fremtidige familie først. Ikke fordi vi MÅ, men fordi vi vil og noe annet er rett og slett utenkelig. Vil din mann virkelig reise fra sitt lille nurk så fort? Det er rett og slett hjerteskjærende. Anonymkode: 298f3...c77 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå