Gå til innhold

Guttetur når baby er en måned gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristin70 skrev (5 minutter siden):

Problemet til TS er egentlig ikke de 5 dagene, men at den kommende pappa'n har lite forståelse for at de skal ha et barn sammen. 

Han kan fremdeles være den super pappaen, selv om han er borte noen få dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis en mor drar bort i 5 dager, 1 mnd etter fødsel, ringer sikkert noen bv. Selv om ungen kun tar flaske. Da er det bekymringer om tilknytning, morsfølelsen osv. Når far ønsker å dra så er det "mor overlever, det er ikke vits å skape drama, det er bare fem dager". Ganske interessant

Anonymkode: d78cc...5e1

Og så blir det ramaskrik om hvorfor fedre blir "snytt" for en 50/50-ordning når mor får nok og går. Veldig interessant.

Anonymkode: ccfa9...505

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. En super pappa prioriterer FYLL i utlandet (med tilhørende utgifter, vel å merke) over det å bli kjent med sitt nyfødte barn. Super duper. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det samme hvis mor drar bort 5 dager så kort tid etter fødsel, dersom barnet kun tar flaske?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var superenkel. Sov stort sett hele døgnet og var bare bedagelig, formen min var fin og alt var topp. Det hadde ikke vært noe problem om samboeren min reiste bort en måned etter termin.

Dette er lett å si nå, for nå vet jeg hvor enkelt hun var, men det visste vi jo ikke før hun ble født. Derfor foreslo samboeren min aldri en tur så tidlig. Hadde samboeren min spurt før fødsel så hadde jeg nok reagert selv, mest fordi jeg hadde syntes det var rart å ønske å reise fra den nyfødte så tidlig,

Nå er jeg snart i mål med nummer to, 14 måneder etter første, og det er egentlig en jobbtur som går av stabelen halvannen måned etter termin. Det er snakk om en helg, og det er en biltur 4 timer unna. Vi jobber sammen, og jeg vet hvor gøy det er på de turene, så skulle gjerne vært med selv😅 Med den superenkle babyen min friskt i minnet så har jeg oppfordret han til å dra, jeg har i tillegg foreldre og svigerforeldre 10 min unna som hadde stilt opp døgnet rundt. Likevel ønsker han ikke å dra fordi HAN synes det er for tidlig. Ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi han ikke ønsker å reise fra den nyfødte så tidlig.

Så ja, med min erfaring kunne jeg sagt at du sikkert klarer deg fint mens han er borte, men at det er vondt at han ønsker å reise fra dere da. På toppen av det hele VET dere ikke om du og baby klarer dere fint, og da er det jo skummelt å låse seg til en sånn tur. Hadde det vært snakk om en hyttetur så hadde det vært lettere å si at dere kunne se det an..

Anonymkode: ede23...13a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart vurdert å flytte fra han der. 

Er han trofast på disse gutteturene? 

Snakket tidligere i uka med en bekjent og hennes kjæreste dro avgårde på slike gutteturer/hytteturer ol, og Tinder var på plass og drikke å ha seg med med damer var greia. Hun viste ikke om henne kunne stole på sin kjæreste da de andre kompisene,  etablert med og uten barn var utro på disse gutteturene... 

Og her inne blir en jo skremt , men er jo så mange av de som opplever utroskap at det gjerne startet i den tiden partner var gravid/småbarnsfasen.

Og om ikke dere har masse masse penger og han har ubegrenset ferie, så hadde jeg ikke synes var kult at han brukte opp 2 av 5 ferieuker på fyll... vanligvis vil jeg jo heller hatt de med han, eller kanskje dere og trenger de ukene for å få kabalen til å gå opp før den lille skal begynne i barnehagen...  5 dagers fylletur i utlandet,  England? Er Ikke billig heller..

Anonymkode: a791a...f3a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er snakk om hans andre en ukes fyllatur på to måneder. I tillegg skriver TS at han har fått lov til å feste og drikke i svangerskapet som han ville, altså er det sannsynlig at det har vært noen fester utenom. 

Om hun ikke liker hvordan far er, å har latt han gjøre som han vil tidligere, men allikevel mislikt det hele over lang tid, hvorfor da få barn med han da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik folk svarer her,skulle en tro at han ymtet om å reise i det fødselen starter. Han snakker om noen måneder frem i tid. Og det kan gå helt fint. Da er det vår,ts er opptatt medbarselgruppe,babysang og alt det andre babymødre driver med. 

Jeg synes både flere her og ts lager mer støy om dette enn nødvendig. Et greit svar er:«Jeg tenker det kanskje kan gå. Men kan vi vente til etter fødselen,så vet vi litt mer?»

Da er du ikke kjip,men formidler alvoret i det som snart skal skje. Samtidig forteller du at hvis alt går greit,så må han selvsagt få være mer enn pappa. 

Jeg er kvinne og reiste på helgetur da min første var knapt et år. Trengte en time-out. Du får i samme slengen antyde noe slikt. Å ta seg fri gjelder for begge.

Anonymkode: bd420...6d1

Dermed skal han få lov til å dra på fylletur 5 UKER etter fødsel ? Det er ikke snakk om måneder faktisk. Jeg mener at dette viser at han ikke er moden nok til å få barn. Her setter han fest og fyll foran kone og barn. Det sier mye synes jeg.

Anonymkode: ae735...060

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du det samme hvis mor drar bort 5 dager så kort tid etter fødsel, dersom barnet kun tar flaske?

Er ikke det det er snakk om her.. Er stor forskjell på en far og en mor når et barn er så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er snakk om hans andre en ukes fyllatur på to måneder. I tillegg skriver TS at han har fått lov til å feste og drikke i svangerskapet som han ville, altså er det sannsynlig at det har vært noen fester utenom. 

Akkurat dette ser jeg ingen problemer med egentlig.

For meg er det en selvfølge at samboeren min, som ikke er gravid, kan drikke og kose seg på fest. Jeg har dratt på alle fester som før i svangerskapet, men jeg har selvsagt ikke drukket nettopp fordi jeg er gravid. Samboeren min har jo ingen grunn til å begrense seg på samme måte.

Jeg skulle gjerne tatt meg et glass eller ti, og etter to tette svangerskap så er det flaut å innrømme hvor mye jeg savner akkurat det, men jeg savner det ikke noe mindre hvis samboeren min ikke drikker altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spurte når jeg var høygravid hvordan jeg stilte meg til at han gikk en 4-dagers fjelltur når småen var rundt en måned gammel. 
Jeg svarte at det var godt mulig det kunne la seg gjøre, men siden vi ikke kunne vite noe om hverken min form etter fødsel, eller hvordan baby var, kunne jeg ikke garantere noe. Og at hvis det skulle vise seg å gå fint kunne han heller hive seg med i siste liten. 
For vår del fikk vi en enkel baby som sov mye, og jeg var i forholdsvis god form, så jeg tok meg friheten til å være myyye på hytten sammen med småen i starten, og han reiste på fjelltur uten problemer. :) 

Men, som sagt, man kan ikke vite hvordan tilstanden på hverken mor eller barn er før baby er født, så tenker at det "beste" svaret han kan forvente seg her er "kanskje".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg sagt ja dersom dette er første barnet. Dersom dere hadde hatt flere barn ville jeg nok i større grad vurdert om jeg ville vært i form til å ta meg av både baby og den/de andre barna når baby er så fersk. Men jeg tenker at det kun er du selv som (til en viss grad) vet hva du orker etc. jeg har hatt enkle svangerskap for eksempel, slike ting spiller jo inn. Hvordan fødsel går, hvordan babyen er ol. vet man jo ikke før i etterkant. 
jeg tror du må ta en vurdering på dette ut i fra din egen situasjon, jeg ville hatt forståelse for begge utfall. Du er ikke kjip om du sier at gutteturer kan vente til baby er litt større. Samtidig er det bare 5 dager, så det er jo ikke allverdens av tid. 

Anonymkode: ac6ac...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (5 minutter siden):

Om hun ikke liker hvordan far er, å har latt han gjøre som han vil tidligere, men allikevel mislikt det hele over lang tid, hvorfor da få barn med han da? 

Fordi, særlig hvis de er ganske unge, så endrer mange seg når barnet er i ankomst. Jeg tviler på at TS aldri har festet eller reist. Men hun har skjerpet seg, og forventer sikkert det samme av mannen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candykiss skrev (5 minutter siden):

Og jeg kan spørre deg i den samme dømmende tonen som du har - hvorfor få barn med noen som ikke vil være i et forhold, slik at du endte opp som alenemor? Livet skjer, rett og slett.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det det er snakk om her.. Er stor forskjell på en far og en mor når et barn er så lite.

Nei, det er det overhodet ikke. Eller jo, det er forskjell - mor har gått gravid, født og ammet. Far har ikke hatt noen belastninger på kroppen av samme dimensjon. Så han er faktisk mer uthvilt, og mer egnet til å tåle lite søvn. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat dette ser jeg ingen problemer med egentlig.

For meg er det en selvfølge at samboeren min, som ikke er gravid, kan drikke og kose seg på fest. Jeg har dratt på alle fester som før i svangerskapet, men jeg har selvsagt ikke drukket nettopp fordi jeg er gravid. Samboeren min har jo ingen grunn til å begrense seg på samme måte.

Jeg skulle gjerne tatt meg et glass eller ti, og etter to tette svangerskap så er det flaut å innrømme hvor mye jeg savner akkurat det, men jeg savner det ikke noe mindre hvis samboeren min ikke drikker altså. 

Jeg nevnte dette bare for å poengtere at mannen til TS mest sannsynlig ikke har sittet og holdt hånden hennes hele graviditeten utenom den turen han har vært med på. Altså, ingen synd på den voksne mannen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyll på ferie mens du var på gravid? Stakk han ut mens du satt på hotellrommet/hytta? Eller satt han ved siden av deg og heiv innpå med alkohol alene? 😬 Skal han drikke på ferie når han blir far også? Med eksen min, så måtte jeg ligge med 2 småunger i dobbeltsengen mens han hadde sengen i andre enden av vognen for seg selv, for han kom inn kl 4 hver natt drita full. Jeg skulle opp kl 7 (ungene våknet) og klagde på at jeg ikke fikk sove før han la seg (hadde i tillegg nachspiel i forteltet med broren f.eks. Ikke hans feil at jeg ikke la meg til å sove 🙄

Skilt nå...

Anonymkode: 832cc...1b7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (37 minutter siden):

Om jeg hadde vært i ts sin situasjon hadde jeg allikevel latt mannen dra uten problem, drama eller surmuling.. 

Hvorfor? Han er blitt far, ikke bare ts som ble mor. Tiden der han kunne gjøre som han vil er forbi. Å være foreldre betyr å ta ansvar, ikke overlate alt til partneren.

Anonymkode: 1d622...82d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg kan spørre deg i den samme dømmende tonen som du har - hvorfor få barn med noen som ikke vil være i et forhold, slik at du endte opp som alenemor? Livet skjer, rett og slett.

Som du sier selv, livet skjer han døde i en trafikkulykke da jeg var rundt 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (19 minutter siden):

Du har lest ts sine andre innlegg? Det er lite som tyder på at han har skjønt at barnløs ungkarsliv er forbi.

Anonymkode: 1d622...82d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...