Gå til innhold

Guttetur når baby er en måned gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med oss alenemødre?? Jeg klarte meg helt fint å døde ikke, var alene med baby uten far, å med familie på en annen kant av landet. Hadde en venninne som tilbød seg å bo hos meg en periode, men jeg klarte meg helt fint! Slutt og sutre å la mannen få reise, så får du unne deg en venninnetur når du føler deg klar for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste fedre ønsker ikke å planlegge slike turer når baby er en mnd. Jeg forstår TS frustrasjon, og spørmålet til den kommende pappa'n viser at han ikke har forstått hva det betyr å få barn.

Det er noen kommende fedre som ikke helt har tatt innover seg hva som faktisk skal skje og derfor oppfører seg som om ingenting har skjedd (eller skal skje). Kompisen til mannen min var akkurat som mannen til TS og oppførte seg som om fødsel og baby hadde ingenting med han å gjøre. I det øyeblikket barnet ble født ble alt annerledes, og gutteturer og fest blir virkelig ikke prioritert og han er i dag lykkelig firebarnspappa. Poenget er at selv om alle røde flagg er oppe nå kan det hende at mannen til TS forandrer seg når barnet blir født. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (2 minutter siden):

Hva med oss alenemødre?? Jeg klarte meg helt fint å døde ikke, var alene med baby uten far, å med familie på en annen kant av landet. Hadde en venninne som tilbød seg å bo hos meg en periode, men jeg klarte meg helt fint! Slutt og sutre å la mannen få reise, så får du unne deg en venninnetur når du føler deg klar for det!

Er man alenemor så vet man jo at man er alene. Vi som er to vil gjerne at mannen skal involvere seg og være FAR. og regner med at du også hadde ønsket en far for barnet ditt om det hadde vært mulig? Syns det å trekke inn alenemødre i alle mulige tilfeller er helt uinteressant. Ja. dere er alene, men det vet dere jo også...

Anonymkode: cd50b...280

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man alenemor så vet man jo at man er alene. Vi som er to vil gjerne at mannen skal involvere seg og være FAR. og regner med at du også hadde ønsket en far for barnet ditt om det hadde vært mulig? Syns det å trekke inn alenemødre i alle mulige tilfeller er helt uinteressant. Ja. dere er alene, men det vet dere jo også...

Om jeg hadde vært i ts sin situasjon hadde jeg allikevel latt mannen dra uten problem, drama eller surmuling.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (5 minutter siden):

Denne venninnen, var hun i utlandet, eller relativt nærme slik at du kunne ringe henne dersom det skulle dukke opp en fødselsdepresjon, sepsis eller at barmet hat kollik. Alle disse tre tingene kan dukke opp på det tidspunktet denne fyren tenker han heller vil rave rundt i fylla og tenke på seg selv i utlandet fremfor å bonde med barnet sitt.

Anonymkode: d78cc...5e1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (1 minutt siden):

Om jeg hadde vært i ts sin situasjon hadde jeg allikevel latt mannen dra uten problem, drama eller surmuling.. 

Er som sagt snakk om 5 dager, ikke et helt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik folk svarer her,skulle en tro at han ymtet om å reise i det fødselen starter. Han snakker om noen måneder frem i tid. Og det kan gå helt fint. Da er det vår,ts er opptatt medbarselgruppe,babysang og alt det andre babymødre driver med. 

Jeg synes både flere her og ts lager mer støy om dette enn nødvendig. Et greit svar er:«Jeg tenker det kanskje kan gå. Men kan vi vente til etter fødselen,så vet vi litt mer?»

Da er du ikke kjip,men formidler alvoret i det som snart skal skje. Samtidig forteller du at hvis alt går greit,så må han selvsagt få være mer enn pappa. 

Jeg er kvinne og reiste på helgetur da min første var knapt et år. Trengte en time-out. Du får i samme slengen antyde noe slikt. Å ta seg fri gjelder for begge.

Anonymkode: bd420...6d1

Jeg må si meg enig i denne.

For det er jo helt sant, dere aner ikke hvordan det blir. Om baby sover 20 timer i døgnet så føler far muligens på at han er til overs ettersom resterende timer ofte går til amming og skift. Får du derimot komplikasjoner og i tillegg føder over tiden så er det kanskje ikke mulig. Også blir dere kjent med baby og ser an. 

Anonymkode: a9d95...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (4 minutter siden):

Nå er ikke du i den situasjonen da. Men du skjønner kanskje at det føles som å bli sviktet av den personen som er like mye involvert som seg selv? Vi har valgt å få dette barnet sammen, da bør begge være like involvert og ikke mer opptatt av fyll og moro.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne venninnen, var hun i utlandet, eller relativt nærme slik at du kunne ringe henne dersom det skulle dukke opp en fødselsdepresjon, sepsis eller at barmet hat kollik. Alle disse tre tingene kan dukke opp på det tidspunktet denne fyren tenker han heller vil rave rundt i fylla og tenke på seg selv i utlandet fremfor å bonde med barnet sitt.

Hun bodde ca 1,5 timer fra meg, hadde kolikk barn, fikk lite søvn og var trøtt og sliten ja, men jeg overlevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, candykiss said:

Er som sagt snakk om 5 dager, ikke et helt liv!

Problemet til TS er egentlig ikke de 5 dagene, men at den kommende pappa'n har lite forståelse for at de skal ha et barn sammen. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åja, nei, nå har jeg jo vært edru i 9 måneder mens DU har festet og reist og kost deg, så nå tenker jeg at det er min tur de neste 9 månedene. Trine maser om en Paris-tur, og da er det viktig at du er godt rutinert på flaske og stell."

Anonymkode: 832cc...1b7

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er ikke du i den situasjonen da. Men du skjønner kanskje at det føles som å bli sviktet av den personen som er like mye involvert som seg selv? Vi har valgt å få dette barnet sammen, da bør begge være like involvert og ikke mer opptatt av fyll og moro.

Nei ser ikke på dette som et svik, er snakk om 5 dager ikke 5 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candykiss skrev (2 minutter siden):

Hun bodde ca 1,5 timer fra meg, hadde kolikk barn, fikk lite søvn og var trøtt og sliten ja, men jeg overlevde.

1.5 timer unna er noe annet enn utlandet (som oftest). 

Det hadde vært veldig rart om du ikke overlevde, vi overlever det meste her i livet. Men det er unødvendig at en nybakt mor som bor med far skal måtte ta alt i fem døgn fordi han skal leke med gutta. Han skal ikke jobbe, pleie sin døende mor eller delta på øvelse i Røde Kors. Han skal fjase rundt rett etter at han ble far. Han er far akkurat slik hun er mor. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (6 minutter siden):

Men så er noen av oss som ønsker å LEVE, ikke bare overleve. Man overlever det meste. Du MÅTTE være alene, fordi du hadde ingen mann. TS har en mann som hun bor sammen med. Hun MÅ ikke "overleve" for at han skal få drikke. 

Anonymkode: ccfa9...505

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

candykiss skrev (5 minutter siden):

Nei ser ikke på dette som et svik, er snakk om 5 dager ikke 5 år..

Det er snakk om hans andre en ukes fyllatur på to måneder. I tillegg skriver TS at han har fått lov til å feste og drikke i svangerskapet som han ville, altså er det sannsynlig at det har vært noen fester utenom. 

Anonymkode: ccfa9...505

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Åja, nei, nå har jeg jo vært edru i 9 måneder mens DU har festet og reist og kost deg, så nå tenker jeg at det er min tur de neste 9 månedene. Trine maser om en Paris-tur, og da er det viktig at du er godt rutinert på flaske og stell."

Anonymkode: 832cc...1b7

Hvis en mor drar bort i 5 dager, 1 mnd etter fødsel, ringer sikkert noen bv. Selv om ungen kun tar flaske. Da er det bekymringer om tilknytning, morsfølelsen osv. Når far ønsker å dra så er det "mor overlever, det er ikke vits å skape drama, det er bare fem dager". Ganske interessant

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttetur med 1 mnd gammel baby? Har dere barn fra før? Jeg ville blitt veldig skuffa over om mannen spurte, der man som dame går 9 mnd uten å kunne gjøre spes mye å når endelig baby kommer er det så viktig for deg med bistand og hjelp OL. I graviditeten hadde jeg nok syntes det var ok men ikke med en nyfødt. Spørs helt åssen man er og åssen forhold man har osv. om man har barn fra før, om du trenger hjelp eller åssen dere generelt har det. Jeg hadde ikke nekta om jeg var gravid men hadde jeg akuratt født ville jeg blitt veldig lei meg om han dro

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann dro 14 dager offshore da vår første var 5 uker, det gikk helt fint, men det skal sies at jeg var i god form og forberedt på det (han har alltid jobbet offshore). Vi bunkra opp med middager etc så jeg slapp å styre med storhandel med baby på slep.

Det er ikke lett å ta den avgjørelsen når man ikke vet hvordan det blir med baby i hus. Evt kunne han bestilt flex-billett og gjort vurderingen om skal/skal ikke når det nærmer seg?

Anonymkode: a7e1c...dfa

Jobb er da noe helt annet enn fylla.

Du visste meget godt at du ble forelder sammen med en som jobbet offshore. TS trodde bedre om sin mann, som velger å dra 5 dager på fylla og etterlater henne i en sårbar posisjon.

Jeg hadde sagt ja, til 3 dager. Så får han dra tidligere eller komme hjem før de andre. Eller se an situasjonen når dere vet hvordan situasjonen er med babyen hjemme først.

Anonymkode: 6512b...8e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo et tegn på at han er lei av hele greia og trenger litt frihet 

Anonymkode: f7cf6...fda

Hvis han er lei hele greia allerede FØR ungen er kommet så er det ikke håp. Han får heller stå for det og si at dette er feil for han og flytte ut. Og kompensere rundelig med bidrag fordi han kommer ikke til å fikse samvær hvis han ikke en gang orker at samboer er gravid mens han stikker på fylla med jevne mellomrom.

Endret av Nymerïa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...