Gå til innhold

Guttetur når baby er en måned gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo et tegn på at han er lei av hele greia og trenger litt frihet 

Anonymkode: f7cf6...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du avgjøre om han får dra eller ikke? 
Hva med å være voksene mennesker og prate sammen, fortell hva du føler og trenger av han og be HAN selv ta er valg. Velger han å dra sier det mer om mannen du har valgt å få barn med..

Anonymkode: a613e...f2a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og er det maks maks uheldige, så blir babyen tatt med keisersnitt to uker etter termin, og da kan TS ikke løfte noe på tidspunktet mannen drar. Er det mulig å være så barnslig...

Anonymkode: ccfa9...505

Ja, det også. Tenkte ikke over keisersnitt, men det er også en mulighet, ja. 

Anonymkode: dfe96...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ærlige svaret må jo nesten bli at du aner ikke om det kan være mulig å dra, kanskje er babyen rolig, spiser greit og sover godt. Men det kan også være at dere får ett barn med kolikk el som må bæres konstant, og at du har komplikasjoner etter fødsel så du ikke kan ta deg av babyen alene.

Om babyen kun tar flaske, ville han syntes det var greit at du dro bort 1 uke uten mulighet for å komme kjapt hjem om det skulle bli problemer?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot. Det er ingen oppegående fedre som planlegger et fem dagers fyllekalas rett før baby kommer som skal utføres litt etter baby har kommet. Du er redd for å være den kjipe? Har han reagert sånn før siden du er redd for å si fra? Selvfølgelig får man en sur dame når man oppfører seg som et brødpose. De fleste vordende fedre ville ikke kommet med dette forslaget.

Anonymkode: d892b...c9c

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik folk svarer her,skulle en tro at han ymtet om å reise i det fødselen starter. Han snakker om noen måneder frem i tid. Og det kan gå helt fint. Da er det vår,ts er opptatt medbarselgruppe,babysang og alt det andre babymødre driver med. 

Jeg synes både flere her og ts lager mer støy om dette enn nødvendig. Et greit svar er:«Jeg tenker det kanskje kan gå. Men kan vi vente til etter fødselen,så vet vi litt mer?»

Da er du ikke kjip,men formidler alvoret i det som snart skal skje. Samtidig forteller du at hvis alt går greit,så må han selvsagt få være mer enn pappa. 

Jeg er kvinne og reiste på helgetur da min første var knapt et år. Trengte en time-out. Du får i samme slengen antyde noe slikt. Å ta seg fri gjelder for begge.

Anonymkode: bd420...6d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snart termin selv og min mann skal reise bort en uke (bryllup) når nr. 2 er så vidt er 2 mnd. Har sørget for ekstra hjelp fra besteforeldre som kan passe 2,5 åringen, hente/levere i Bhg, overnatte osv. Nå er kanskje ikke jeg en veldig bekymret person i utgangspunktet og tenker at ting ordner seg. Kjenner mange som har partnere som jobber offshore/har mange reisedøgn i året, disse familiene klarer jo det. Så jeg ser ingen grunn til å ikke klare en uke alene. Men igjen så har vi hele nettverket vårt i nærheten som gjør det lettere å få hjelp. Etter sist fødsel var kroppen så vidt i hektene etter 4-5 uker, så noe lang reise før det hadde jeg nok sagt nei til.. 

Anonymkode: d6f78...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da kan han gå fra TS og få all den friheten han vil. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har snart termin selv og min mann skal reise bort en uke (bryllup) når nr. 2 er så vidt er 2 mnd. Har sørget for ekstra hjelp fra besteforeldre som kan passe 2,5 åringen, hente/levere i Bhg, overnatte osv. Nå er kanskje ikke jeg en veldig bekymret person i utgangspunktet og tenker at ting ordner seg. Kjenner mange som har partnere som jobber offshore/har mange reisedøgn i året, disse familiene klarer jo det. Så jeg ser ingen grunn til å ikke klare en uke alene. Men igjen så har vi hele nettverket vårt i nærheten som gjør det lettere å få hjelp. Etter sist fødsel var kroppen så vidt i hektene etter 4-5 uker, så noe lang reise før det hadde jeg nok sagt nei til.. 

Anonymkode: d6f78...9ed

Men det er stor forskjell på å dra på JOBB, som man da MÅ, og å dra på fyllatur med kompiser, særlig når man akkurat har vært på en slik fyllatur. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik folk svarer her,skulle en tro at han ymtet om å reise i det fødselen starter. Han snakker om noen måneder frem i tid. Og det kan gå helt fint. Da er det vår,ts er opptatt medbarselgruppe,babysang og alt det andre babymødre driver med. 

Jeg synes både flere her og ts lager mer støy om dette enn nødvendig. Et greit svar er:«Jeg tenker det kanskje kan gå. Men kan vi vente til etter fødselen,så vet vi litt mer?»

Da er du ikke kjip,men formidler alvoret i det som snart skal skje. Samtidig forteller du at hvis alt går greit,så må han selvsagt få være mer enn pappa. 

Jeg er kvinne og reiste på helgetur da min første var knapt et år. Trengte en time-out. Du får i samme slengen antyde noe slikt. Å ta seg fri gjelder for begge.

Anonymkode: bd420...6d1

Ingen har rett til å dra på gutteturer i en uke om gangen titt og ofte. Jeg kjenner ingen oppegående, voksne foreldre som drar på fyllekalas flere ganger i året. Han har vært på tur da hun var 8 måneder på vei. Han planlegger en ny ukestur når babyen er en måned, altså kun to (!) måneder etter tur nummer 1. Hvor mye fyll trenger den forvokste mannebabyen? Du kan heller ikke sammenligne en(!) HELGEtur når barnet er ett år (!), og den andre UKESturen på to måneder, når babyen er nyfødt. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hvor er prioriteringene hans? Selv om fødselen skulle være enkel, formen din grei, og babyen rolig, kan det godt hende du føler deg utslitt! At du da skal måtte være alene i dagevis fordi han skal reise sin vei er helt idiotisk, når grunnen er at han vil på ferie. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Lei av hele greia før det har begynt. 

Anonymkode: d361c...634

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min mann dro 14 dager offshore da vår første var 5 uker, det gikk helt fint, men det skal sies at jeg var i god form og forberedt på det (han har alltid jobbet offshore). Vi bunkra opp med middager etc så jeg slapp å styre med storhandel med baby på slep.

Det er ikke lett å ta den avgjørelsen når man ikke vet hvordan det blir med baby i hus. Evt kunne han bestilt flex-billett og gjort vurderingen om skal/skal ikke når det nærmer seg?

Anonymkode: a7e1c...dfa

Unnskyld meg, men jeg synes faktisk det er stoor forskjell på det å være borte pga. jobb og det å dra på en fyllareise. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Potensielt når babyen er en måned (se overskriften). Tvilsomt at TS gjør alle de tingene så raskt. Ikke alle kan dra på sånt heller, det spørs på babyen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg føler meg mer bekvem med å si at jeg ikke støtter forslaget nå. Han har også fått drikke og feste som han vil under hele svangerskapet. Inkludert når vi har vært på ferie sammen. Andre rundt oss har reagert og syns det er rart. Jeg har sagt at det er OK og at jeg ikke vil la være å unne ham ting slik at han på sikt bærer nag. Men nå føler jeg han tar det for gitt og utnytter situasjonen litt..?

Anonymkode: cd50b...280

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en "vanlig" guttetur, eller er det en spesiell anledning som sjelden/aldri dukker opp igjen? Det hadde hatt litt å si for meg....

I utgangspunktet tenker jeg at han kan dra, men hvis det er flybilletter eller noe som må bestilles NÅ, så hadde jeg vært mer skeptisk. Man aner ikke hvordan fødsel går, hvordan babyen er, hvordan livet ser ut... Så hvis det er guttetur et par timers biltur unna, som han kan bestemme et par dager i forkant, så hadde jeg sagt "det kan godt hende, men jeg hadde satt pris på om vi kunne se hvordan vi har det da før du reiser". Skal billetter bestilles nå, så hadde jeg ihvertfall insistert på gode avbestillingsforsikringer, og gitt beskjed om at det ikke var sikkert det passet at han dro hvis ting hjemme var helt jævlig. Igjen, det vet man ikke på forhånd.

Går fødselen kjempegreit, amming faller på plass etter to dager og går som bare det, ungen sover nogenlunde godt og formen din er fin, så er det ikke sikkert du har noe imot at han drar når dere kommer så langt. Men å avtale det nå, det blir jo som å levere inn en Lottokupong....

Anonymkode: 44b2b...cf4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nymerïa skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde sagt "Har du egentlig lyst til det? Vi aner ikke noe om hva slags form jeg er i eller om det blir komplikasjoner med barnet. Og så hadde jeg jo trodd at når du har begynt på jobb igjen er det viktig for deg å få være med babyen så mye som mulig på fritida."

Jeg hadde nok ikke sagt nei, men jeg hadde latt det skinne gjennom at jeg tenkte mitt om han hvis han mente dette var en god ide. For dette gir ikke gode signaler, TS.

Dette 👆Hjelp han med å tenke selv. 
For meg hadde det vært krise hvis mannen hadde vært borte så kort tid etter fødsel. Det er ingen som forutse hvordan fødsel og den første tiden med baby blir, og for meg ble det en krevende tid. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte mannen utsette en jobbreise pga hastekeisersnitt etter det som antas å være svangerskapsforgiftning og jeg var overhode ikke kommet meg til hektene etter 4 uker. 6 uker etterpå gikk jeg til postkassene og tilbake. Greit nok vi bor midt i gokk og det er et stykke til postkassene men likevel. En har desverre ikke muligheten til å spå fremtiden og det kan selvsagt gå kjempefint.

Om du ikke vil han skal dra men samtidig ikke "være den kjipe" ville jeg lagt frem at dere ikke vet hvordan dette blir, hverken med fødsel eller baby, du skulle helst sett han være hjemme men som en voksen mann og pappa får han ta denne avgjørelsen helt på egenhånd pg stå for følgene. Da får ikke du skyld for å "nekte" han å dra eller en smell fordi du evnt klager over at det er slitsomt/vanskelig å du sa ja.

Det er vanskelig å navigere hverandres behov i en slik omveltning. Hypotetisk sett ser han på dette som siste frihet før han blir helt låst ned av familielivet. Potensielt litt panikk for at han aldri får være med gutta igjen? Idioti, ja. Men uansett er det kanskje noe han kjenner på. Ville hørt hverandre ut, potensielt foreslå å kunne booke tur senere når baby er større og dere vet hvordan ting blir/er, men at du skal få samme muligheten senere igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar! Jeg føler meg mer bekvem med å si at jeg ikke støtter forslaget nå. Han har også fått drikke og feste som han vil under hele svangerskapet. Inkludert når vi har vært på ferie sammen. Andre rundt oss har reagert og syns det er rart. Jeg har sagt at det er OK og at jeg ikke vil la være å unne ham ting slik at han på sikt bærer nag. Men nå føler jeg han tar det for gitt og utnytter situasjonen litt..?

Anonymkode: cd50b...280

Det rare er at DU ikke har reagert. De fleste menn endrer seg ikke over natta bare fordi et barn har kommet til verden. Han kommer til å fortsette slik fremover også, som du selv ser nå. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke egntlig noe som heter frihet når man har fått barn. Det er småfri her og der og hvis man er heldig blir ikke disse småfri avbrutt pga barnets sykdom, glemte avtaler ellet skader.

Anonymkode: d78cc...5e1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...