AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #1 Del Skrevet 11. januar 2023 Gravid uke 5-6. havnet i natt på legevakt med sterke intense smerter på venstre side, begynte å små blø når jeg var der. Fikk morfin for smertene og ble sendt hjem… så her ligger jeg, små murring i magen og små blødning (bitte litt i bindet) og litt på papiret når jeg er på do. jeg var så påvirket av smertene at jeg glemte å spørre hva veien videre er. Å lege/sykepleier sa heller ikke noe. hva er neste steg for å finne ut om dette er spontan abort eller truende spontan abort?😭 Anonymkode: 64b1b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #2 Del Skrevet 11. januar 2023 Altså, natt til onsdag jeg var på legevakt. Anonymkode: 64b1b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Del Skrevet 11. januar 2023 Hvis det er spontanabort merker du det uten tvil pga stor blodmengde og "kaker" med blod som kommer ut. Jeg satt på do i halvannen time og lot det renne ut, men det fortsatte å komme blodkaker i bindet i noen timer til. Ringte gynekologen min dagen etter som sa det ikke er noe poeng med oppfølging eller ny ultralyd for å sjekke at alt er ute. Kroppen gjør den jobben den skal fikk jeg beskjed om Anonymkode: e41eb...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis det er spontanabort merker du det uten tvil pga stor blodmengde og "kaker" med blod som kommer ut. Jeg satt på do i halvannen time og lot det renne ut, men det fortsatte å komme blodkaker i bindet i noen timer til. Ringte gynekologen min dagen etter som sa det ikke er noe poeng med oppfølging eller ny ultralyd for å sjekke at alt er ute. Kroppen gjør den jobben den skal fikk jeg beskjed om Anonymkode: e41eb...ee0 Her er det ikke store mengder blod eller "kaker" kun frisk rødt blod. jeg får ringe gyn på sykehuset i morgen å høre om de kan ta meg inn. takk for svar❤️ Anonymkode: 64b1b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 Dessverre er oppfølgingen minimal. Jeg hadde en missed abortion og ble sendt hjem med tabletter. Jeg blødde og det kom ut klumper, men jeg følte at de var ganske små. Ringte sykehuset som sa at om det hadde kommet ut klumper, så var nok alt ute. Noen uker senere var jeg til gynekologisk kontroll for noe annet og de spurte om jeg ville at de skulle sjekke om alt var ute siden de så at jeg hadde hatt en MA. Viste seg at fosteret fortsatt var der. Så jeg måtte gjennom en ny kur. Helt jævlig, for jeg trodde jeg var ferdig. Denne gangen var klumpene større og jeg regnet med at alt var ok. Men et par måneder senere falt det plutselig ut en ganske stor klump da jeg var på do. Tror dette må ha vært fosteret. 8-9 måneder senere var jeg gravid igjen og nå er jeg klar for fødsel om noen få uker. Så, det ordnet seg jo, men i etterpåklokskap skulle jeg nok ønske at jeg hadde bedt dem om å sjekke meg en gang til. Men jeg var så sliten. og lei meg og ønsket bare å være ferdig. Når man i tillegg ble møtt med holdningen at "det er sikkert i orden og ha det bra" så orket jeg ikke å insistere der og da. Men jeg burde gjort det, for det kunne jo ført til infeksjoner og det som verre er. Lykke til og god klem til deg. Anonymkode: 10b91...b49 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis det er spontanabort merker du det uten tvil pga stor blodmengde og "kaker" med blod som kommer ut. Jeg satt på do i halvannen time og lot det renne ut, men det fortsatte å komme blodkaker i bindet i noen timer til. Ringte gynekologen min dagen etter som sa det ikke er noe poeng med oppfølging eller ny ultralyd for å sjekke at alt er ute. Kroppen gjør den jobben den skal fikk jeg beskjed om Anonymkode: e41eb...ee0 Ikke nødvendigvis. Jeg mistet selv i juni og opplevde aldri hverken store blodmengder, klumper eller smerter. Kun svak blødning. Til gjengjeld varte den i ukesvis. Anonymkode: 37bff...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gravid uke 5-6. havnet i natt på legevakt med sterke intense smerter på venstre side, begynte å små blø når jeg var der. Fikk morfin for smertene og ble sendt hjem… så her ligger jeg, små murring i magen og små blødning (bitte litt i bindet) og litt på papiret når jeg er på do. jeg var så påvirket av smertene at jeg glemte å spørre hva veien videre er. Å lege/sykepleier sa heller ikke noe. hva er neste steg for å finne ut om dette er spontan abort eller truende spontan abort?😭 Anonymkode: 64b1b...b21 Det er bare å vente og se hva som skjer. Eventuelt spørre om å få komme inn til en time. Men sykehusene er så busy at det kan hende du må ta det privat. det er desverre lite vi kvinner har krav på i forbindelse med tidlig graviditet og aborter Anonymkode: 45538...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Del Skrevet 12. januar 2023 Ring til fastlege og få time til å ta blodprøve for å måle hcg-nivå med to dagers mellomrom. Da får du svar på om det fremdeles er et embryo i utvikling eller ikke. Føler veldig med deg og vet hvor trist og skummelt det er å lure på om man mister. Anonymkode: aac80...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ring til fastlege og få time til å ta blodprøve for å måle hcg-nivå med to dagers mellomrom. Da får du svar på om det fremdeles er et embryo i utvikling eller ikke. Føler veldig med deg og vet hvor trist og skummelt det er å lure på om man mister. Anonymkode: aac80...921 Tatt hcg i dag, men nå er det jo helg i morgen😞 fikk heldigvis time til ul i morgen på sykehuset❤️ Anonymkode: 64b1b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Del Skrevet 12. januar 2023 Masse lykke til ❤️ Håper alt er bra! Anonymkode: c554d...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Del Skrevet 12. januar 2023 Ser ikke lovende ut😪 hcg på mandag 312, og 624 i dag💔 Anonymkode: 64b1b...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 12. januar 2023 #12 Del Skrevet 12. januar 2023 Du får ikke komme inn hos legevakta under 8 uker. Du kan evt ta blodprøve for hcg for fastlegen med 2 dagers mellomrom. Du får ikke oppfølging med mindre du blør i ukesvis. Jeg blødde i tre uker før jeg kontaktet fastlegen, og endte opp hasteinnlagt på sykehuset og utskrapning midt på natta fordi kroppen ikke hadde klart å rydde opp... men de tre andre spontanabortene mine skjedde uten noe som helst oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg tar meg selv i å bli litt sånn "herregud, hva forventer du? du var bare 5-6 uker gravid. Det må kroppen ordne opp selv" Og så tenker jeg ærlig talt, det er dette vi er blitt vant til. At det ikke er noe støtte å få ved spontanaborter. Jeg var der du var for 2 år siden, ringte legevakten og gråt. Da fikk jeg svaret "det er dessverre ikke noe vi kan gjøre, kroppen ordner opp selv" og nå 9 spontanaborter senere, har jeg tydeligvis blitt litt bitter (ref. Tankene mine øverst) Dessverre er det minimal oppfølging ved spontanaborter. Dersom du har hatt mange som meg, tar de blodprøver og utredning av det fysiske etter man har hatt 3 spontanaborter på rad. Men ingen oppfølging av den psykiske belastningen. Ingen informasjon. Jeg gråt hos fastlegen, da hadde jeg hatt 7 spontanaborter etter hverandre og jeg var sliten, lei meg og nok også litt deperimert. Jeg sa er dette vanlig"? Er det vanlig å føle seg sånn? Fastlegen begynte å prate om at spontanaborter kan jo være litt ubehagelig og man får jo litt vondt i magen. Jeg sa: "det er ikke det jeg mener, det fysiske kan jeg takle, men jeg har det ikke noe bra." Det for meg illustrerer veldig hvor lite fokus det er på den psykiske belastningen dette er, selv da når jeg hadde hatt 7 på rad var ikke det i tankene på fastlegen. Trenger du noen å prate med så anbefaler jeg tilbudet til Amathea. Anonymkode: 0cde2...710 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Del Skrevet 12. januar 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Her er det ikke store mengder blod eller "kaker" kun frisk rødt blod. jeg får ringe gyn på sykehuset i morgen å høre om de kan ta meg inn. takk for svar❤️ Anonymkode: 64b1b...b21 Man kan blø litt forskjellig, er det friskt blod så høres det greit ut. I og med at du var 5 uker på vei er det ikke så mye klumper. Jeg pleide å få tråder. Anonymkode: 0cde2...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Del Skrevet 15. januar 2023 Dette gikk rett å slett til helvete. gravid utenfor livmor, den sprakk og har blitt fjernet😭 Anonymkode: 64b1b...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #16 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 1.05): Her er det ikke store mengder blod eller "kaker" kun frisk rødt blod. jeg får ringe gyn på sykehuset i morgen å høre om de kan ta meg inn. takk for svar❤️ Anonymkode: 64b1b...b21 Jeg mistet i uke 5. Jeg hadde ikke smerter og hadde frisk menslignende blødning i 8 dager. Holdt med rosa bind. Så tidlig er det bare et riskorn, så det er ikke mengder som skal ut. Vær obs på sterke smerter, da det kan være graviditet utenfor livmoren. Anonymkode: 542dc...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. januar 2023 #17 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 4.31): Dette gikk rett å slett til helvete. gravid utenfor livmor, den sprakk og har blitt fjernet😭 Anonymkode: 64b1b...b21 Det var det jeg fryktet da jeg begynte å lese denne tråden. Du burde rapportert legevakta, dette.skulle ikle skjedd, du kunne i verste fall mistet livet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #18 Del Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 4.31): Dette gikk rett å slett til helvete. gravid utenfor livmor, den sprakk og har blitt fjernet😭 Anonymkode: 64b1b...b21 Du bør klage på behandling ved legevakt. Ensidig smerte slik du hadde med blødning er tegn på graviditet utenfor livmor. De burde ikke ha sendt deg hjem uten UL. Anonymkode: 26983...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa87 Skrevet 16. januar 2023 #19 Del Skrevet 16. januar 2023 Ja, fastlegen skal ringe meg i morgen for oppfølgning. Skal ta det opp med han hvordan jeg skal gå frem med klage på legevakten😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa87 Skrevet 16. januar 2023 #20 Del Skrevet 16. januar 2023 Glemte anonym, men det er ikke så nøye lengre da jeg har postet med nick i en annen tråd om det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå