Gå til innhold

Noen JV som er begynt å tvile?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter all nyhetsdekning spesielt i utland om feil behandling av misbrukte barn men også hjerteløs behandling av ekskluderte.

Anonymkode: 6bdae...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ideen jeg hadde om trådstarterkurs på KG, blir bare mer og mer aktuell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tante og flere søskenbarn som er oppvokst i JH. Tanta mi tviler ikke, men kusina mi er utstøtt, søsteren hennes er døpt og den siste søsteren ble aldri døpt og er ikke i JH (siden hun ikke er døpt er hun ikke utstøtt).

Jeg har derfor vokst opp med en del kunnskap om JH og har også vært med på møter, moren min har gått i studier og trodde litt på det når jeg var yngre. og var veldig mye med mine søskenbarn.  Jeg vet jo at de har fått en del kritikk gjennom media og trodde egentlig ikke på det før jeg opplevde at kusinen min ble utstøtt og hva det gjorde med den lille familien til tanta mi. Det har vært trist å se på og veldig trist at tanten min ikke kan ha kontakt med datteren sin. Hun er fullstendig hjernevasket så tror aldri hun vil snu på det. Kusinen min ble utsøtt som 19 åring og mistet kontakt med moren og den ene søsteren sin som ikke kan ha noe med henne å gjøre. Det var brutalt rett og slett. 

Så hun har bare kontakt med en søster i dag og grunnet traumene det påførte henne tar hun dårlig valg i forhold til menn og føler seg veldig fort avvist av øvrig familie og blir fort sår. Dermed så er det vanskelig å være der for henne og hun har et ambivalent forhold til oss og min mor som prøver å være der for henne når moren hennes ikke er det. 

Veldig trist og det har splittet familien. Vi har derfor ingen familietreff fordi tante og kusine ikke kan være i samme selskap som min utstøtte kusine og ingen vil invitere fordi de ikke kan stenge min utstøtte kusine utenfor i slike settinger. 

Anonymkode: 6826d...cfa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på Gud, men jeg putter min trøst til Han, alene.

Tvil er svakhet.

Jeg har absolutt null tvil på at Gud eksisterer.

Jeg har absolutt null tvil på at overnaturlige spirituelle vesener eksisterer.

Jeg har ingen tvil om at den Spirituelle Dimensjon er Sann og Virkelig.

Gud er Stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dibona skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler ikke på Gud, men jeg putter min trøst til Han, alene.

Tvil er svakhet.

Jeg har absolutt null tvil på at Gud eksisterer.

Jeg har absolutt null tvil på at overnaturlige spirituelle vesener eksisterer.

Jeg har ingen tvil om at den Spirituelle Dimensjon er Sann og Virkelig.

Gud er Stor.

Så ikke troende er svake?

Anonymkode: b15b5...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 10.31):

Etter all nyhetsdekning spesielt i utland om feil behandling av misbrukte barn men også hjerteløs behandling av ekskluderte.

Anonymkode: 6bdae...05a

Jeg er selv nå ekskludert etter egen vilje men det er ikke det du ramser opp som fikk meg til å tvile. Bibelen er av en slik art at du må stole på den blindt for å tro på den og det klarer jeg ikke med alle de feilene som er der...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...