Gå til innhold

Barnebidrag og grinete bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skilt i 3 år og begge barna bor hos meg. Far har samvær annenhver helg, ikke noe midt i uken pga hans arbeidstid.

Han har i alle disse årene vært motstander av å betale bidrag, så det er lønnstrekk ofte. Nå skylder han såpass mye at NAV har satt lønnstrekk til gjelden er ned betalt og det skjer ikke før neste år.

Han er skikkelig sur og forbanna på meg nå, var jeg som fikk NAV til å gjøre dette. Jeg bare smiler og koser meg når han blir sur og forbanna. 
Kjenner dere andre på en godfølelse når bidragsgiver blir forbannet og sur for dette?

Anonymkode: b6e17...14b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også såppass skadefro at jeg hadde kost meg litt i er det. Ikke mitt stolteste karaktertrekk, men slik er det. 

Anonymkode: 68699...317

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er også såppass skadefro at jeg hadde kost meg litt i er det. Ikke mitt stolteste karaktertrekk, men slik er det. 

Anonymkode: 68699...317

Jeg storkoser meg. Han sender sure mld om lønnstrekk. Han er skikkelig forbanna på både NAV og meg fordi det nå er lønnstrekk i en liten evighet. Jeg bare smiler og minner han på at han selv har valgt dette. Mange år igjen da den yngste er 4 år.

• Liker 1
Skrevet

Åpenbart en tråd for å prøve å provosere.

Uansett, fint at dere koser dere. Personlig så takket jeg blankt nei til barnebidrag da jeg er voksen og oppegående - og klarer å ta vare på meg selv og mine barn uten å måtte få penger av barnefaren.

Anonymkode: 08443...913

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett, fint at dere koser dere. Personlig så takket jeg blankt nei til barnebidrag da jeg er voksen og oppegående - og klarer å ta vare på meg selv og mine barn uten å måtte få penger av barnefaren.

Er ikke ute etter å provosere, men etter mange mnd uten bidrag fra bf, så må det være lov å være skadefro når bf tvinges til å bidra til sine egne barn.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kan være så sur han vil, det er han selv som roter det til. Jeg har selv ringt innkrevingssentralen og bedt om trekk fra lønn. Sikkert ikke populært men etter 11 år fikk jeg vite at han hadde fast jobb og etter 11 år med bare surr så får han takke seg selv. Og til de som ikke liker det,- han ville ha barn men ombestemte seg ved fødsel.

Anonymkode: 84477...ef4

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Provosere? Det provoserende er jo slasker som ikke betaler for livsopphold for barna de har skapt

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, men det kan jo også vris om til at din stolthet er viktigere enn barnas økonomiske trygghet? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så flink du er.

Barn skal forsørges av begge foreldre, jeg ser ingen grunn hvorfor barnefar skal slippe.

Jeg hadde likevel ikke følt skadefryd men heller vært oppgitt over at han ikke ønsker ta ansvar for sine barn.

Anonymkode: 33d57...985

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (13 minutter siden):

Provosere? Det provoserende er jo slasker som ikke betaler for livsopphold for barna de har skapt

Livsopphold =/= undeholdningsbidrag.

Nå er det ikke direkte provoserende, men mer forunderlig - hva slags folk dere bestemmer dere for å få barn med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Livsopphold =/= undeholdningsbidrag.

Nå er det ikke direkte provoserende, men mer forunderlig - hva slags folk dere bestemmer dere for å få barn med.

Du kan ikke se for seg at barna var veldig ønsket, men ved bruddet så ville ikke far betale bidrag. Vi tok denne praten om brudd, barn og bidrag før jeg ble gravid. Vi var begge enige om at barna aldri skulle lide ved ett evt brudd. De som ikke betaler bidrag er dårlige foreldre. Nå er han en av de foreldrene han baksnakket tidligere. Derfor koser jeg meg veldig når han er sur og forbanna fordi han ble trukket 7.800 på lønnen denne mnd. Det er nedbetaling av gjeld og bidrag. Finnes ikke synd på han.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samme her. Men hva om barnet fikk de 3000 barnet har rett på? Jeg og barnet lever fint på min inntekt. Men om barnet hadde fått fars bidrag inn på en sparekonto hver måned? Tenk deg pengene barnet hadde fått på sin 18 årsdag. 

Barnet er 2 år, null samvær og det er ganske mange måneder med bidrag til  den blir voksen. 

Så tenk litt lengre enn på deg selv. 

Anonymkode: 0bb67...8d0

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Samme her. Men hva om barnet fikk de 3000 barnet har rett på? Jeg og barnet lever fint på min inntekt. Men om barnet hadde fått fars bidrag inn på en sparekonto hver måned? Tenk deg pengene barnet hadde fått på sin 18 årsdag. 

Barnet er 2 år, null samvær og det er ganske mange måneder med bidrag til  den blir voksen. 

Så tenk litt lengre enn på deg selv. 

Barna mine får allerede 5000,- inn på egen sparekonto hver måned begge to, så jeg tror det skal gå helt fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna mine får allerede 5000,- inn på egen sparekonto hver måned begge to, så jeg tror det skal gå helt fint.

Stiller han opp ellers da? Virker som om du har en følelsesmur rundt dette for føle deg ennå sterkere for å ordne alt selv. Det er bare ikke alle som fungerer sånn. 

• Liker 5
Skrevet

Altså, hva forventer barnefaren da? Hvis han vil ha noe med barna sine å gjøre, men ikke har mulighet til mer enn annenhver helg så må han bidra på et vis han også. Det er også hans barn, og han må bidra på lik linje som fedre som bor sammen med barnemor. Har man glemt å bruke dong, så må man stå til ansvar for resultatet.

• Liker 3
Skrevet

Vi som har valgt å leve sammen som foreldre med barn, erfarer at stort sett alt som har vært til overs av kroner og tid , har gått til ungene. De er nå voksne med egne barn, og det samme viser seg nå. Om en startet på nytt hadde det blitt likedan. Det er en selvfølge at begge foreldre bidrar. 

• Liker 2
Skrevet

Du har all rett til å kreve pengene! 

det provoserende er mannfolk som nekter å betale for ungene sine, det koster faktisk å ha barn!

Anonymkode: 0fd3a...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det høres ut som tvert om, du er ikke oppegående i det hele tatt om du ikke ønsker å gi barna det de har krav på fra sin far. Det er ikke bare dine barn hvis du trodde det.

Anonymkode: b7668...080

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Sist jeg sjekket så var reglene sånn at jo mindre en har barna sine, jo mer må en betale i bidrag. 
I de fleste familier så forsørger begge foreldrene barna sine, og sånn bør det være etter samlivsbrudd også. 
Jeg tror at vi kvinner også hadde blitt sure og grinete om vi måtte betale veldig mye i bidrag til en far som hadde redusert inntekt, men heldigvis for de fleste av oss så tar vi ansvaret for barna våre og har barna så mye som vi har rett på.  
Denne faren har klønet det til i lengre tid, naiv og respektløs på samme tid ? 
Men barnebidrag kommer en seg ikke unna så lenge en har redusert samvær. 
Å kose seg og godte seg i denne sammenheng er egentlig litt tragisk. 
Det er hans egen feil at det har blitt sånn, men samtidig så er han dessverre i ferd med å bli en bitter mann. 
Det kan til slutt gå utover samværet til barna. 

Anonymkode: f3125...40a

Skrevet

Barnebidrag er jo den eneste måten kvinner lovlig kan få betalt for å ha hatt sex med menn, så er klart det er noe å glede seg over, spesielt når Staten hjelper til med innkreving. Flere menn burde skjønne hvor viktig vasektomi er og hvor mye penger de kan spare på det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...