AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Del Skrevet 10. januar 2023 Ser blandt andre hårfarger man får kjøpt på f eks Vita at de har farge som skal lysne håret 5-6 toner også med bilde av blondt hår på emballasjen. Funker disse eller risikerer man å ende opp med hår som faller av eller er oransje?! Evn hvilke merker er bra og har du erfaring med? Jeg har musegrått/kommunebrunt naturlig hår men bleket balayage striper hos frisør for 4 mnd siden. Har ikke råd til frisør igjen og kunne tenke meg lys helfarge så vurderte å prøve en boks, men ikke hvis det risikerer å gå så ille at jeg må betalte det dobbelte enm utgangspunktet for å få feilen fikset hos frisør! Anonymkode: 3b2a8...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 10. januar 2023 #2 Del Skrevet 10. januar 2023 Hvis du skal ha alt lysere hadde jeg gått til frisøren. Har prøvd å bleike hele håret noen ganger, men må gjøre det i flere omganger og også lengden må det flere bokser til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg har gjort det og det anbefales ikke. Du sliter ut håret, og det blitt ujevnt og pissegult. Greit det går ann å tone over men slitasjen er bare ikke verdt det. Sjekk heller ut om det er en frisørlinje ved vgs der du bor. De striper hår til reduserte priser. Alternativt kan du sjekke ut bybente sine produkter. Der får du veiledning, og tilpasset produkter til ditt hår. Det er dyrere enn butikkfarge men billigere enn frisør. Problemet med butikk bleking er at du vet ikke om det er 3,6,9 eller 12 prosent du tar i håret. Ofte tilsetter produsenten det sterkeste vannstoffet for å lysne alle hårtyper, du ender da opp med unødvendig slitasje. Det blir som å bruke en atombombe når du kun trenger en granat for å si det litt flåsete. Anonymkode: 29fde...031 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Del Skrevet 10. januar 2023 Ikke gjør det.. Angrer hver gang og skal aldri gjøre det igjen, blir alltid ujevnt og gult 😅 Spesielt om du skal helbleke det. Det blir ikke bra hvis du ikke er proff. Anonymkode: 1b3a3...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Del Skrevet 10. januar 2023 Du må først bleke det, deretter må du bruke en kald toning/farge over som fjerner gulskjæret. Aldri kun bleking da det vil gi deg gult hår uansett. Har du halvlangt hår må du bruke to pakker per behandling. Ikke farlig å gjøre det hjemme så lenge du vet hva du skal gjøre. Anonymkode: 5cb5c...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Del Skrevet 10. januar 2023 Bruk L’Oréal eller Swartzkopf og kjøp max bleking. Deretter en farge f.eks. Lys perleblondt. Og husk: ALDRI ha tørrsjampo i håret før bleking. Altså har du brukt tørrsjampo dagen før, så må du vaske håret og tørke det før du bleker. Håret kan ta fyr/ svi av i kombinasjon med tørrsjampo. Anonymkode: 5cb5c...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg hadde farget brunt hår i åresvis. Er mørk blond. Gikk til frisør 2 ganger og bleket det i to omganger...så fortsatte jeg selv litt hjemme også gikk jeg over til lys hårfarge og har holdt på med det ca hver 5-6 uke. Bruker disse. De kan bli litt gule med korrigerer med blåsjampo innimellom. Gidder ikke bruke 1500-2000 kr på striping flere ganger i året. https://www.vita.no/loreal/loreal-preference-11.21-moscow?kk=a4c629a-184ed42ff68-a75a&gclid=Cj0KCQiAtvSdBhD0ARIsAPf8oNmboZFj7AwlkwtE7JPnN8j7qCX89-mlQHAQWw0u5BVo9irkXzOfU6QaAnIxEALw_wcB&v=33159&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=L'Oréal+Préférence+11.21+Moscow https://www.luxplus.no/produkt/loreal-preference-z2-1021-stockholm-very-light-pearl-blonde-1-stk?gsmp=1&gclid=Cj0KCQiAtvSdBhD0ARIsAPf8oNkqQtjDjyJKJfy3JDBNjQ2U8RY9uG3CNoHgCK5wTcns4eDICyOlVTMaAn_YEALw_wcB Anonymkode: aa4e5...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #8 Del Skrevet 10. januar 2023 Ikke ta hele håret med bleking, det er vanskelig og kan bli ett dårlig resultat. Jeg har ofte brukt depend sin hårbleking også kjøper jeg stripehetter. Få ei venninne til å dra ut tynne striper i alle hullene på hetta så har du fargen i. Da blir resultatet best, jeg har alltid fått lys blondt/hvitt hår av den Anonymkode: ff8b7...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Del Skrevet 10. januar 2023 Og hvis du skal ta hele håret, husk at bunnen lysner fortere enn resten fordi der er det varmest. Anonymkode: ff8b7...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 12. januar 2023 #10 Del Skrevet 12. januar 2023 Hadde brukt hette også trekt ut mange striper istedet for å bare ha blekingen rett i hele håret. Når man bleker hår blir det først oransje, også gult. Det skjer uansett om du gjør det selv eller hos frisyren. Derfor må du tone håret/farge det/bruke lillashampo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #11 Del Skrevet 13. januar 2023 Bare ikke gjør som meg, pakk det inn i sølvpapir for å så sovne og våkne opp nesten skallet 4 timer senere Anonymkode: 18c10...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå