Gå til innhold

Celleprøver har høy feilmargin

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slike historier er så utrolig skremmende å lese. Kan jeg spørre hvordan du oppdaget det? 

Anonymkode: 649af...82e

Symptomer jeg ikke likte. Så ba om å få tatt biopsi. Det var ikke mye kreftceller, men noen var det ja😏 Så ble full behandling, og jeg er frisk i dag. Bortsett fra samtlige av de plagene som står i artikkelen. 

Anonymkode: 13325...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Symptomer jeg ikke likte. Så ba om å få tatt biopsi. Det var ikke mye kreftceller, men noen var det ja😏 Så ble full behandling, og jeg er frisk i dag. Bortsett fra samtlige av de plagene som står i artikkelen. 

Bra du ikke slo deg til ro med prøvesvarene. Det er jo enkelte som hadde gjort det. 

De bør være mye tydeligere på hvor stor feilmargin slike prøver faktisk har. I stedet for å la unge kvinner gå rundt med alvorlige celleforandringer som kan utvikles til kreft.

• Liker 1
Skrevet

Legan treng rekurs i "hvordan ta skikkelige prøver ", og tydeligvis krev å få det sendt tell UNN... gikk fra fri tell cin3 på et år ,sia eg ba om å få ta ny prøve . 

Anonymkode: 5ec90...11b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Vi bruker heller penger på ting som har lite for seg som screening for tarmkreft, brystkreft, og dyr behandling til rusmisbrukere som ikke hadde trengt å være det om vi jobbet mer forebyggende. 150 kroner per person koster dna prøven for celleforandringer. Samtidig behandler vi sopp hos en enkelt rusmisbruker for 30 000 kroner døgnet. Skylder ikke på rusmisbrukerne altså, men rar prioritering av helsehjelp her i Norge. Kjenner studenter som har betalt 20-30 000 for psykologtimer.

Endret av Majer
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilke symptomer hadde du?

Anonymkode: e86e0...45c

Skrevet

Eller begge? 

jeg tok HPV og celleforandring test i fjor, og fikk beskjed om at det ikke var celleforandring og HPV negativ… 
Er det da trygt å stole på? 

Anonymkode: 2ad2f...68c

Skrevet
Majer skrev (37 minutter siden):

Vi bruker heller penger på ting som har lite for seg som screening for tarmkreft, brystkreft, og dyr behandling til rusmisbrukere som ikke hadde trengt å være det om vi jobbet mer forebyggende. 150 kroner per person koster dna prøven for celleforandringer. Samtidig behandler vi sopp hos en enkelt rusmisbruker for 30 000 kroner døgnet. Skylder ikke på rusmisbrukerne altså, men rar prioritering av helsehjelp her i Norge. Kjenner studenter som har betalt 20-30 000 for psykologtimer.

Eller homofile menn som får prep gratis fordi de har lyst å ha sex uten kondom. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Siden du har tatt HPV-test, ja. 

Anonymkode: 53138...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke symptomer hadde du?

Anonymkode: e86e0...45c

blødninger, og en rar følelse😬

Skrevet

Tre tråder om samme tema er slått sammen. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...