AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #21 Del Skrevet 11. januar 2023 Den ser også ut som at den kan inneholde noen kjipe stoffer fra produksjon, som barna ikke skal være i nærheten av. Greit å være obs på når man handler fra butikker som ikke må følge norsk lov for slikt. Anonymkode: 66b23...491 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. januar 2023 #22 Del Skrevet 11. januar 2023 Dette er kanskje det dummeste og mest unødvendige jeg har sett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 11. januar 2023 #23 Del Skrevet 11. januar 2023 Dette har jeg aldri sett før, ei heller noe som er i nærheten av å ligne. Ja små barn tipper litt hit og dit når de begynner å sette seg opp, men jeg har aldri hørt at de skulle kunne ramle på seg en hjernerystelse av det. Som andre sier; man skal uansett ikke sette opp barnet i sittende stilling før de faktisk setter seg opp selv. Fordi det handler om å gradvis bygge opp muskulaturen og dermed gradvis lære nye ting. Hvis du virkelig vurderer å kjøpe dette, syns jeg i alle fall du skal vise det til helsesykepleier og fysioterapeut på helsestasjonen og høre deres vurdering av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #24 Del Skrevet 11. januar 2023 Har mer erfaring av at ung e faller på siden enn rett bak. En skal uansett sitte sammen med barna som ikke sitter stødig, og jeg har alltid vare lagt puter/pledd bak eller sittet bak å støttet. De kommer seg uansett ikke så mye frem før de har lært å sitte, så om du plasserer ungen på ei skum matte så skal det gå fint å bekke i alle retninger. Anonymkode: 5a581...fa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #25 Del Skrevet 11. januar 2023 Kjøp en sånn samtidig så er du sikret https://www.jollyroom.no/babyutstyr/barnesikring/hodebeskyttelse Anonymkode: 09207...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kankankan Skrevet 11. januar 2023 #26 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vet ikke hva dere tror om meg el min omsorgsevne, men dere kjenner ikke meg. Vi har ikke tenkt på å gå fra babyen og tro at denne puten vil passe på. Når babyene begynner å sitte, så har de ikke helt balanse på plass. Hvordan ivaretar dere deres babyer? Vi foreldre/andre sitter allerede i nærheten og bygger rundt med pute rett bak og på siden så om de plutselig skulle miste balanse, så har de pute som tar "fallet". Vi sitter kanskje alt fra 0 - 1 meter unna. Det skal vi fortsette med. Det er det "plutselige" fallet jeg tenkte å beskytte. Babyen skal ikke gå rundt med denne sekken. Risikovurdering skal på plass når det er tid for det. Dessverre så er ikke det enkelt for for babyene på noen måneder, å lære dette. Jeg ser for meg at behovet for å bruke denne sekken blir på kanskje 1-3 uker, mens hen opparbeider seg god balanse. Hvis dere heller vil ta risikoen for en hjernerystelse, så be my guest. (Dette er sarcastic ment, vær så snill ikke gi babyene deres hjernerystelse). Utover ekstra beskyttelse av hodet, er det ingen ekstra polstring babyen trenger. Annen type beskytting er allerede på plass og anskaffet. Stikk kontakt beskytter, skap/skuff beskytter for kjøkkenet osv. Hvor vanskelig er det å svare på det folk faktisk spør om!! Er det mulig 🤨😒!! Anonymkode: 3774a...112 De fleste barn holder instinktivt hodet opp, altså cruncher seg sammen, når de faller bakover fra sittende. Min første gjorde ikke det, og det var litt stress, men vi hadde to tykke treningsmatter som lekematte. Han lærte fort, uten å slå på seg hjernerystelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #27 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg la noen flate puter utenfor lekematta til å falle bakover på. Hun satte seg opp selv, men mistet fort balansen... Men litt knall og fall ble det jo i en liten periode. Virker uansett ubehagelig for barnet å ha den "ryggsekken" på... Anonymkode: 0eb0e...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 11. januar 2023 #28 Del Skrevet 11. januar 2023 Det er kanskje det dummeste jeg har sett i hele mitt liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #29 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vet ikke hva dere tror om meg el min omsorgsevne, men dere kjenner ikke meg. Vi har ikke tenkt på å gå fra babyen og tro at denne puten vil passe på. Når babyene begynner å sitte, så har de ikke helt balanse på plass. Hvordan ivaretar dere deres babyer? Vi foreldre/andre sitter allerede i nærheten og bygger rundt med pute rett bak og på siden så om de plutselig skulle miste balanse, så har de pute som tar "fallet". Vi sitter kanskje alt fra 0 - 1 meter unna. Det skal vi fortsette med. Det er det "plutselige" fallet jeg tenkte å beskytte. Babyen skal ikke gå rundt med denne sekken. Risikovurdering skal på plass når det er tid for det. Dessverre så er ikke det enkelt for for babyene på noen måneder, å lære dette. Jeg ser for meg at behovet for å bruke denne sekken blir på kanskje 1-3 uker, mens hen opparbeider seg god balanse. Hvis dere heller vil ta risikoen for en hjernerystelse, så be my guest. (Dette er sarcastic ment, vær så snill ikke gi babyene deres hjernerystelse). Utover ekstra beskyttelse av hodet, er det ingen ekstra polstring babyen trenger. Annen type beskytting er allerede på plass og anskaffet. Stikk kontakt beskytter, skap/skuff beskytter for kjøkkenet osv. Hvor vanskelig er det å svare på det folk faktisk spør om!! Er det mulig 🤨😒!! Anonymkode: 3774a...112 Babyer skal ikke sitte før de kan det selv. Anonymkode: 5f054...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå