Gå til innhold

5 pakker nudler er til sammen bare 272 kalorier!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er begynt på slanker`n og nettopp begynte å telle kalorier. Fant ut tidligere i dag at en pakke nudler bare inneholder 54,5 kalorier,  som da gjør at en 5-pack for 20kr på meny bare blir 272 kalorier til sammen. Alltid hørt at pasta, nudler osv er altfor kaloritett mat og ikke lurt å spise når man skal ned i vekt. Tenkte bare å tipse dere andre! Dette ble virkelig en snadder middag med god samvittighet 😄😁

Anonymkode: 81f8e...c44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du nå, eller er du bare litt dårlig i matematikk? 😂 Snakker du om vanlige, helt standard nudler?

Anonymkode: 23542...73f

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Hvilke nudler er det? Vil tro du må nok lesere nøyere.

Anonymkode: 228c3...919

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe deg med at det er snakk om kalorier per 100 g tilberedt vare. En pakke alene er langt mer en 272 kalorier.

Anonymkode: d133b...0c4

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mr.Lee 

Anonymkode: 8da22...94c

Hvordan vet du hvilke nudler ts har spist? 😊

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen peiling på hvor mange kalorier det er, men det er svært lite kroppen har nytte av i en nudelpakke. Ville valgt noe mer næringsrikt. 

Anonymkode: 8a36a...1bc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen peiling på hvor mange kalorier det er, men det er svært lite kroppen har nytte av i en nudelpakke. Ville valgt noe mer næringsrikt. 

Anonymkode: 8a36a...1bc

Jeg kan bruke en nuddelpakke som basisvare, også lager jeg japansk omelett, steker noe kjøtt og har grønnsaker i. Nesten som ramen da :) Foretrekker udonnudler, men ikke alltid de er å oppdrive.

Anonymkode: 228c3...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke nudler er det snakk om?

Jeg regner 379 på 5 pakker. Hvis det er mr lee til 85 g per stk? 

Jeg elsker nudler😁

Anonymkode: 62d7a...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Må nok skuffe deg med at det er snakk om kalorier per 100 g tilberedt vare. En pakke alene er langt mer en 272 kalorier.

Det står faktisk ofte tørr vare. Har lagt merke til det selv.

Anonymkode: a0f4b...a3a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det hender, men da vil det samtidig stå oppført noe helt annet enn 50 kalorier. Vanligvis rundt 350-400 kalorier per pakke.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får knapt tak i noe mindre næringsfattig og vitaminløst enn nudler. Ikke akkurat det jeg ville spist til middag hver uke. 

Du skal bare slanke deg, ikke få ernæringsbrist. 

Anonymkode: c985c...0e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel med first price nudler 

Det er 348 kcal per 100 gram tørre nudler. Hvis pakken inneholder 85 g, og du spiser hele pakken (tørr eller kokt), så får du i deg 348 x 0,85 = 295,8 kcal.

64 kcal tilberedt vare betyr at dersom du koker nudlene og så veier dem, vil 100 gram tilsvare 64 kcal. Når nudlene er kokt har de tatt opp mye vann og vil derfor være tyngre og samtidig inneholde færre kalorier per vekt.

Jeg vet ikke hvordan TS har regnet, men det er ikke så lite kalorier som ts beskriver i vanlige nudler. 

Anonymkode: ea505...d20

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalorier per 100g tilberedt vare er inkludert vannet du bruker (til "kraft"). Altså blir en porsjon mye mer enn de grammene som kokte nudler veier. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, og det er lettere å ikke bli «lurt» når det oppgis på den måten. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eksempel med first price nudler 

Det er 348 kcal per 100 gram tørre nudler. Hvis pakken inneholder 85 g, og du spiser hele pakken (tørr eller kokt), så får du i deg 348 x 0,85 = 295,8 kcal.

64 kcal tilberedt vare betyr at dersom du koker nudlene og så veier dem, vil 100 gram tilsvare 64 kcal. Når nudlene er kokt har de tatt opp mye vann og vil derfor være tyngre og samtidig inneholde færre kalorier per vekt.

Jeg vet ikke hvordan TS har regnet, men det er ikke så lite kalorier som ts beskriver i vanlige nudler. 

Anonymkode: ea505...d20

Men er det 64 kcal for bare nudlene når de er kokt, eller er det 100g av suppen med nudlene i som er angitt som «tilberedt vare»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og det er lettere å ikke bli «lurt» når det oppgis på den måten. 

Men er det 64 kcal for bare nudlene når de er kokt, eller er det 100g av suppen med nudlene i som er angitt som «tilberedt vare»?

I suppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...