Gå til innhold

Mulig at egget fester seg på dag 12 eller 13?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er prøver, og fikk negativ test på 12DPO. Men i går, 13DPO, kom det bittelitt blod da jeg tørket meg. Pleier aldri å spotte før mens, og mens er ventet 11 eller 12.januar.

Kan det være mulig at egget fester seg så sent, eller betyr det stort sett tidlig SA eller kjemisk?

Anonymkode: 66671...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de fleste fester egget seg 8, 9 eller 10 dpo. Om det er mulig 13dpo? Det vet jeg ikke, men høres rimelig sent ut. 

At du vanligvis ikke spotter før mensen betyr ikke at du aldri gjør det. Hvis du har negativ test 12dpo vil jeg anta at du ikke ble gravid denne måned og at mensen er like rundt hjørnet. Hadde det vært kjemisk ville du nok testet positivt allerede, det er i alle fall min erfaring. 

Kan du ha hatt eggløsning senere enn du tror? 

Lykke til videre i prøvingen :)

Anonymkode: d9076...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For de fleste fester egget seg 8, 9 eller 10 dpo. Om det er mulig 13dpo? Det vet jeg ikke, men høres rimelig sent ut. 

At du vanligvis ikke spotter før mensen betyr ikke at du aldri gjør det. Hvis du har negativ test 12dpo vil jeg anta at du ikke ble gravid denne måned og at mensen er like rundt hjørnet. Hadde det vært kjemisk ville du nok testet positivt allerede, det er i alle fall min erfaring. 

Kan du ha hatt eggløsning senere enn du tror? 

Lykke til videre i prøvingen :)

Anonymkode: d9076...d7e

Takk for svar. Jeg testet etter EL, så kan ikke ha vært mye senere enn jeg tror det var. Mensen er nok mest sannsynlig i anmarsj, men bare rart siden jeg ikke spotter før mensen. Aldri gjort det utenom i en syklus etter SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg dessverre ikke.  Festeblødning er også veldig sjeldent. De e este gangene jeg har spottet eller blødd i dpo land før mens er når jeg IKKE har vært gravid. Er nok dessverre mensen som er i anmarsj :( 

Anonymkode: 502b7...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du SIKKER på at det var dag 12 DPO? Eggløsningstester er ikke så enormt pålitelige, og sædceller kan jo som kjent leve i flere dager. Kanskje du egentlig hadde eggløsning litt senere og er feks. 10 DPO nå?

Har selv hatt festeblødning én gang på 8 graviditeter, så det er ikke særlig vanlig uansett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyret skrev (25 minutter siden):

Er du SIKKER på at det var dag 12 DPO? Eggløsningstester er ikke så enormt pålitelige, og sædceller kan jo som kjent leve i flere dager. Kanskje du egentlig hadde eggløsning litt senere og er feks. 10 DPO nå?

Har selv hatt festeblødning én gang på 8 graviditeter, så det er ikke særlig vanlig uansett... 

Helt sikkert kan jeg nok ikke være nei, men sånn ca. Ja, det er ikke så vanlig og jeg har heller ikke hatt det før. Synes bare det er rart, siden jeg aldri spotter før mens. Men den kommer mest sannsynlig i morgen, eller kanskje blodet i går var et tegn på at den kommer litt tidligere. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt lavt progesteron denne gang gav blødninger tidligere. Har vært litt opp og ned hos meg og med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje litt lavt progesteron denne gang gav blødninger tidligere. Har vært litt opp og ned hos meg og med det

Om det er lavt progesteron, er det muligens det som gjør at jeg ikke blir gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Om det er lavt progesteron, er det muligens det som gjør at jeg ikke blir gravid?

Det kan hende, men er mest vanlig for de med lutealfase kortere enn 10 dager. Mange får tilskudd av progesteron for å ta etter el for at det skal prøve gjøre lettere for egg å feste seg. Vitex fungerer også ved å øke progesteron hvis du vil gå naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...