AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Del Skrevet 9. januar 2023 Begynte å trene for snart 3 mnd siden. Formen er merkbart bedre og det skal mer til før jeg kommer opp på makspuls. Til å begynne med gikk hvilepulsen ned. Men nå går den opp og er høyere enn da jeg startet å trene. Hvorfor? Anonymkode: 80c35...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Del Skrevet 9. januar 2023 Stress? Har kostholdet endret seg? Hvilket kjønn er du? Bruker du noe medisiner? Anonymkode: 289db...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Del Skrevet 9. januar 2023 Brygger du på sykdom? Er du stresset? Får du nok restitusjon mellom øktene dine? Anonymkode: 0b12d...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Del Skrevet 9. januar 2023 Spurte om kjønn fordi det kan være et tegn på graviditet 😅 Jeg har blitt sprekere på den tiden men hvilepulsen har økt pga. jeg er gravid. Anonymkode: 289db...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Del Skrevet 9. januar 2023 Stress/angst/sykdom medisiner restitusjon etter trening psykisk belastning sosialisering andre rutiner enn normalt kroppstemperatur - fryser du? Er du for varm? ER bare ENKELTE forklaringer på hvorfor. Det er så skinnsykt mye som spiller inn som faktorer på puls. Anonymkode: 08f25...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnino Skrevet 9. januar 2023 #6 Del Skrevet 9. januar 2023 Kan finnes mange årsaker, men hvis det ikke blir bedre over tid og du merker til andre symptomer/plager, så hadde jeg lest meg opp på stoffskiftesykdom; høyt stoffskifte, hashimotos, struma osv. Mest sannsynlig ikke dette, men kan enkelt oppdages ved å ta blodprøver i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Del Skrevet 9. januar 2023 Får svare alle her. Dame 50 her. Absolutt ikke gravid😂 ikke stress, frisk og ingen medisiner. ikke endra kost. Trener 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 80c35...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Del Skrevet 9. januar 2023 Kan være bare en liten reaksjon fra kroppen på treningen. Min hvilepuls kan variere litt etter hvordan dagene mine er og hvor mye jeg trener. Hvor mye høyere er det snakk om og hvordan måler du den? Hvis det bare er snakk om en dag eller to så kan det være tilfeldig også. Anonymkode: a8ace...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan være bare en liten reaksjon fra kroppen på treningen. Min hvilepuls kan variere litt etter hvordan dagene mine er og hvor mye jeg trener. Hvor mye høyere er det snakk om og hvordan måler du den? Hvis det bare er snakk om en dag eller to så kan det være tilfeldig også. Anonymkode: a8ace...052 Måler med fitbit klokke. Dvs at helt til å begynne med gikk hvilepulsen ned fra 68/69 til 63/64. Men så har den gått opp igjen og ligget på 69 ei stund. Da jeg var godt trent, før koronaen kom, så var hvilepulsen rundt 53/54. Anonymkode: 80c35...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #10 Del Skrevet 10. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Måler med fitbit klokke. Dvs at helt til å begynne med gikk hvilepulsen ned fra 68/69 til 63/64. Men så har den gått opp igjen og ligget på 69 ei stund. Da jeg var godt trent, før koronaen kom, så var hvilepulsen rundt 53/54. Anonymkode: 80c35...f38 Hørt om flere som har fått høyere hvilepuls etter korona. Min hvilepuls er også påvirket av syklusen min, så den ene uka er den høyere enn den neste. En hvilepuls på 69 er i alle fall veldig vanlig, og hvis du føler deg i fin form ellers ville jeg ikke tenkt noe mer på dette. Anonymkode: f684d...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 10. januar 2023 #11 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 7.20): Begynte å trene for snart 3 mnd siden. Formen er merkbart bedre og det skal mer til før jeg kommer opp på makspuls. Til å begynne med gikk hvilepulsen ned. Men nå går den opp og er høyere enn da jeg startet å trene. Hvorfor? Anonymkode: 80c35...f38 Hvilepulsen er iallfall høyere jo kortere tid det er etter trening. Den er lavere etter 4 dager hvile enn etter 1 dag hvile. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Del Skrevet 13. januar 2023 Leste en plass at hvis pulsen tar lang tid på å gå ned etter en treningsøkt så var det tegn på hjertesykdom. Vet ikke om det er sant, men absolutt innafor å bestille en legetime for å se at alt er som det skal🙂 Anonymkode: 0ca82...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. januar 2023 #13 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 7.20): Begynte å trene for snart 3 mnd siden. Formen er merkbart bedre og det skal mer til før jeg kommer opp på makspuls. Til å begynne med gikk hvilepulsen ned. Men nå går den opp og er høyere enn da jeg startet å trene. Hvorfor? Anonymkode: 80c35...f38 Dersom du virkelig er i bedre form og pulsen ikke går ned, ville jeg faktisk oppsøkt lege. Jeg ville vært redd for innsnevrede blodårer og i verste fall økt fare for infarkt. Med forbedret kondisjon bør du merke a) lavere puls ved belastning, b) at pulsen raskere går ned etter belastning og c) lavere hvilepuls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Del Skrevet 15. januar 2023 når tid på døgnet måler du hvilepausen og hvordan gjør du det? Bruk ei smart-klokke som overvåker den for deg. Anonymkode: ae6cc...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #15 Del Skrevet 17. januar 2023 Tja, sliter med det samme. Har trent jevnlig i et halvt år, samme hvilepuls på rundt 65 Anonymkode: 4e504...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Del Skrevet 18. januar 2023 Måler med pulsklokke. Pulsen går raskt ned etter treningsøkt. Den blir heller ikke like høy som i starten. Og nå i løpet av helga har hvilepulsen gjort et hopp ned til 64 og holdt seg der uka. Anonymkode: 80c35...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 22.56): Måler med pulsklokke. Pulsen går raskt ned etter treningsøkt. Den blir heller ikke like høy som i starten. Og nå i løpet av helga har hvilepulsen gjort et hopp ned til 64 og holdt seg der uka. Anonymkode: 80c35...f38 Hvilepulsen måler du 15 minutter før du våkner om morgenen. Anonymkode: ae6cc...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #18 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 16.41): Hvilepulsen måler du 15 minutter før du våkner om morgenen. Anonymkode: ae6cc...f61 Da har jeg en hvilepuls på 41… Anonymkode: af43d...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #19 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da har jeg en hvilepuls på 41… Anonymkode: af43d...88e da er jo denne tråden ikke aktuelt lengre. Skal hvilepulsen lavere, så er det ikke trygt. Anonymkode: ae6cc...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 23. januar 2023 #20 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): da er jo denne tråden ikke aktuelt lengre. Skal hvilepulsen lavere, så er det ikke trygt. Anonymkode: ae6cc...f61 Anonymkode ...88e er ikke trådstarter 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå