Gå til innhold

Løpesko til nybegynner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke løpesko er dere andre fornøyde med løping utendørs nå? Trenger tips

Anonymkode: ac51a...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt min elsk på Novablast 2, slet med smerter i leggene når jeg brukte andre typer løpesko, men med disse forsvant smertene på dagen 🙈 Skal skaffe meg Novablast 3 så fort sneen forsvinner 🙂 Vanskelig å si hva som passer for deg, for det kommer ann på om du skal løpe på asfalt, eller terreng 🙂 

Endret av mjau87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til mine bein passer Adidas, min mann og datter passer Nike og Asics. Min erfaring er at man ikke trenger så spesielle sko hvis du ikke har spesielle helseplager eller mål om å gjøre det ekstremt bra. Mange steder kan de sette inn pigger på vanlige sko hvis det er glatt.

Anonymkode: 96f4b...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hva som passer din fot. Jeg elsker mine Nike pegasus trail. På glatta bruker jeg Asics sko med pigger. 

Anonymkode: 9dbc9...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har landet på Brooks og er strålende fornøyd. Men jeg var på Løplabbet og testet en rekke ulike modeller, anbefaler deg å gjøre det om du har muligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se an hva som passer til din fot. Mannen min sverger til Nike, mens hver gang jeg har prøvd Nike, har jeg endt opp med nervesmerter under tåballene. 

Jeg sverger til Asics, mens det gjerne er feil for din fot. 

Prøv skoene, prøveløp litt i butikken selv om folk ser på deg som om du er komplett idiot, og finn hva som passer for deg. 

Det er ikke noen grunn til å overtenke. Kjøp det som kjennes godt ut på DIN fot. 

Anonymkode: 78196...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (22 timer siden):

Jeg har landet på Brooks og er strålende fornøyd. Men jeg var på Løplabbet og testet en rekke ulike modeller, anbefaler deg å gjøre det om du har muligheten

Enig, hadde noen sko, men fikk vondt i knærne.  Gikk på løplabbet og tok en læpetest, ikke hatt vondt i knærne etter jeg kjøpte skoene de anbefalte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 17.46):

Icebugs har gode piggsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 17.46):

Du må prøve i butikken og føle på det imo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 11.02):

Du må se an hva som passer til din fot. Mannen min sverger til Nike, mens hver gang jeg har prøvd Nike, har jeg endt opp med nervesmerter under tåballene. 

Jeg sverger til Asics, mens det gjerne er feil for din fot. 

Prøv skoene, prøveløp litt i butikken selv om folk ser på deg som om du er komplett idiot, og finn hva som passer for deg. 

Det er ikke noen grunn til å overtenke. Kjøp det som kjennes godt ut på DIN fot. 

Anonymkode: 78196...5ce

Jepp. Andres erfaringer med de og de merkene er ikke nødvendigvis så interessant. Det grunnleggende viktige er at skoene føles bra på foten. Alt mulig kan du egentlig drite i. Da ser jeg bort fra forskjellige skotyper til sti, konkurranse på asfalt osv. osv. Uansett skotype gjelder egen subjektiv følelse. Så kan du vurdere preferanser på vekt osv. til senere kjøp.

Men ikke bare løp rundt i butikken. Løp på tredemølla i butikken på flere hastigheter. Tør å gi på! Det er gjerne først da du får ordentlig følelse i skoen. Har de ikke mølle, gå et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville anbefalt løplabbet, og fått filmet og scannet foten din, så finner de fort noe som passer. 

Ville som nybegynner gått for litt myke sko, god demping, så kan du gå for raskere sko etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper du i forveien, eller er du helt nybegynner? 

Anonymkode: d15ca...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening skrev (På 15.1.2023 den 18.39):

Ville anbefalt løplabbet, og fått filmet og scannet foten din, så finner de fort noe som passer. 

Ville som nybegynner gått for litt myke sko, god demping, så kan du gå for raskere sko etterhvert.

Skulle også foreslå Løplabbet - de er superflinke. Går kun dit når jeg skal ha nye løpesko og de har truffet hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...