Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, T-Rex said:

Hallo. Dette har vi visst siden saken sprakk i mediene. Og det er en stund siden, for å si det forsiktig.

Politiet har funnet en god del "diverse". Om Hagen nå ikke vil at politiet skal finne mer, eller om han bare vil hjem til seg selv, er ikke så godt å si.

Etter å ha hatt tilgang til huset i 18 mnd er det vel begrenset hvor mye mer de kan finne nå. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, SpaceX skrev:

Og hadde han vært skyldig, ville han da ha mast på de for å komme igang fortest mulig? 

Nettopp. Akkurat den detaljen var ny for meg, at TH ville at de skulle komme i gang fortest mulig med kriminal tekniske undersøkelser i huset.

Det får meg til å lure på hva politiet leter etter, halvannet år etter.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eryn skrev:

Hvorfor klarer ikke politiet å spore denne mailen? De har vel også kunnskap innenfor det mørke nettet? 

Var det ikke denne de sporet til Sørlandet da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fotballjenta skrev:

Hmmm, vet ikke, men han mente vel at hans mail hadde blitt misbrukt?. Utsatt for ID- tyveri? Klarer virkelig ikke politiet en såpass enkel oppgave? Jeg blir rett og slett sjokkert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Belsebubba skrev:

Og hvorfor skal han slette to anrop til AEH og ikke alle? Han vet jo like godt han som alle andre vil jeg tro at disse anropene er å finne på telefonregningen eller en logg. De anropene vil jo også synes på hennes telefon, så det er jo ingen vits å slette de. Med mindre noen har lånt telefonen hans og slettet de for at han ikke skal se de, men de fleste av oss har vel telefonen med oss hele tiden.

Hvor pålitelig er en gammel Nokia egentlig? Er den skikkelig gammel er det vel ikke pinkode for å låse den opp engang.

Det kan jo hende at TH jevnlig sletter anrop? For å holde kontroll på hvem som er ringt opp eller ikke. Evt bare for å ha det ryddig på telefonen. Litt eldre folk har tendenser til å ha litt egne vaner med egne, gjerne ulogiske, begrunnelser 🤷🏻‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cammomillo

Tilgi meg om dette har vært diskutert før, men jeg lurer på en ting.. det siste livstegnet fra AEH, er det den smsen? Trodde det var en telefonsamtale med noen i familien?

Hvis det er den smsen hvor hun sier at hytteturen er avlyst, så kan jo hvem som helst ha sendt denne. Hun kan jo ha blitt bortført eller drept på natten, og blitt fjernet fra huset på natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cammomillo skrev:

Tilgi meg om dette har vært diskutert før, men jeg lurer på en ting.. det siste livstegnet fra AEH, er det den smsen? Trodde det var en telefonsamtale med noen i familien?

Hvis det er den smsen hvor hun sier at hytteturen er avlyst, så kan jo hvem som helst ha sendt denne. Hun kan jo ha blitt bortført eller drept på natten, og blitt fjernet fra huset på natten..

Jeg mener at hun sendte sms´n kl 09.10 og hadde en telefonsamtale kl 09.14. Usikker på om det var en reell samtale eller ikke, men det finner vi vel ikke ut av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, fotballjenta said:

Ja det trodde jeg også. Tipper de jobber på spreng for å finne ut hvem som kan ha stått bak ID-tyveriet Selv om det også kan være tilnærmet umulig å finne ut. Men kanskje det er et marked for stjålne identiteter slik at de mp lete videre derfra. 

Det underbygger noe av profesjonaliteten bak dette, selv om beløpet var i høyeste laget for Monero.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mimmii said:

Jeg mener at hun sendte sms´n kl 09.10 og hadde en telefonsamtale kl 09.14. Usikker på om det var en reell samtale eller ikke, men det finner vi vel ikke ut av.

Det var visst med sønnen (som i følge rykter var i Tyrkia) og samtalen varte til 9:16. Et familiemedlem prøvde å nå henne på tlf like etter men fikk ikke svar. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forhånd vil jeg beklage at jeg ikke har med linker, men vil tro at alle kilder til min info allerede ligger i tråden. Presiserer at AEHs helsetilstand er informasjon jeg ikke har fra noe som helst sted. Det er spekulasjon.

Jeg vet bitene av bevis kan pusles sammen på en rekke ulike måter, og jeg har mange forslag. De fleste er nevnt allerede. 

Vi har slått fast for lengst at dersom Tom Hagen er involvert, så har han hatt medhjelpere. Helt sikkert.

Men om smsen og forsvinningsdagen:

Den hytteturen som var planlagt og som AEH sendte SMS om at var avlyst. Som TH skulle ringe å avklare detaljer om når han kom på jobb.

Først synes jeg dette virket rart. Hvorfor skulle den ene avklare detaljer når den andre sa den var avlyst?

Kunne det være at TH ville ha hyttetur nettopp da og ringe nettopp da fordi han på denne måten kunne ha kontroll på at AEH ikke lagde avtaler med andre som fikk henne ut av huset når ting skulle skje/planen skulle utføres? 

Hvorfor avlyste hun? Kanskje avlyser hun ikke hytteturen, men sier den er avlyst for å dra nettopp den dagen, men tenker at de skal reise dagen etter? Dagen de skulle reise var jo ikke avklart slik jeg har forstått. 

Hun er fremstilt som en familieorientert person i media. Kanskje hun avlyste den dagen slik at hun kunne hjelpe familiemedlemmet, og tenkte hun skulle dra på hytta dagen etter og si dette til TH når han ringte slik de hadde avtalt?

På denne måten kan smsen om hytteturen virke logisk og helt uten noe som blir rart. Når hun ikke fulgte avtalen med familiemedlemmet i smsen og TH ble varslet om dette ringte ham flere ganger og virket angivelig bekymret. Hva vet vi? Hadde AEH en helsetilstand som gav han grunn til det? Fulgte hun alltid avtaler og/eller har noe med helsen så er det ikke så rart om han ble bekymret over dette. 

Anropet som ble slettet? Forstår ikke hva TH skulle ha å vinne eller tape på å slette eller beholde dette i loggen.

En annen ting er at om TH var involvert. Ville det ikke vært mindre risikabelt å utføre handlingene fra hytta? Dit de hadde planlagt å dra? Kjenner ikke omgivelsene der, men i sloraveien er det som nevnt mye innsyn og kamera. Er det så mye av det på Kvitfjell?Han kunne klart å skaffe alibi derfra også, gjennom å ha møter/avtaler/telefonsamtaler med andre og planlegge rundt dette. 

Det virket så rart at han ble tydelig bekymret og reiste tidligere fra jobb fordi han ikke fikk tak i henne på tlf. Men man kjenner hverandres mønster etter et langt ekteskap og kanskje var det logisk å bli bekymret/urolig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Limbo 2014 skrev:

Det var visst med sønnen (som i følge rykter var i Tyrkia) og samtalen varte til 9:16. Et familiemedlem prøvde å nå henne på tlf like etter men fikk ikke svar. 

Sønnen var i Tyrkia... siste «samtale» er med han.. Sønnen er også venn med denne mannen som ble fengslet.. Hmm🤔

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sjokkerende at det ikke er fremkommet noe enda om Hagen som tilsier han er skyldig i forbrytelsen eller har motiv for å drepe konen sin. 

Jeg kan ikke forstå at politiet har lov til å holde på slik de gjør, dersom det ikke er noen tegn til at Hagen er den skyldige. 

Stakkars mann dersom han er uskyldig. Det er et ekte menneske som gjennomgår det vi leser om i avisene og diskuterer. Jeg tenker som så at så lenge det er ingen kjent motiv og ingen kjente beviser, så burde hele Norge ha vist sin medfølelse for ektemannen som behandlet slik av politiet mens han gjennomlever den største tragedie som kan oppleves.

Han virker fortvilt og desperat etter at politiet skal finne konen hans. Han har mast på etterforskerne og tipset de både om kryptomannen og alle andre tenkelige som kunne bært nag og vært mulige gjerningsmenn. For en fortvilet situasjon å leve i. Og nå med belastningene han har fått av politiet som mistenkt, mens domstolen vurderer at det ikke er skjellig grunn til å mistenke han. Jeg er sjokkert.

Jeg mener politiets fremferd burde vært total annerledes. Det er helt legitimt at de må mistenke en ressurssterk ektemann som en av de mulige mistenkte når en kone er forsvunnet, og særlig når politiet ikke aner noe om hvem som er gjerningsmann. Men det er et hav av forskjell på å ha han som en av de mulige mistenkte og derfor avhøre og ransake, opp mot det å gå inn med deltastyrken i arrestasjon og nekte mannen å få komme hjem til sitt hjem.  

Jeg mener politet burde oppført seg med respekt for mennesket de skal ta grep mot, når bevis- og sannsynlighetsbildet er så lavt for at han skal være gjerningsmannen. 

Stakkars mann dersom han er uskyldig offer for en grusom bortføring av konen. Og fy til politiet om de oppfører seg slik mot et menneske dersom bevisbildet faktisk er som domstolen vurderte: «Ikke skjellig grunn til mistanke.»

Endret av Ann Mo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cammomillo
10 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Ok, så sønnen er på ferie og snakker med mor i «hele» to minutter på morgenen...? Det var en kort samtale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2020 den 23.09, fotballjenta skrev:

Noen har jo slettet to anrop fra telefonen hans. Og en sånn kontrollfreak, som familie og venner beskriver ham som, ville nok ikke gitt telefonen sin til noen andre. Og hvorfor skulle noen andre slettet to anrop? Hvis noen har framet TH så går de vel ikke opp til ham og ber om å låne telefonen hans uten at TH selv påpeker dette til politet. 
Og det er veldig påfallende at telefonen selv skal slette akkurat to telefonanrop. Politet har nok sjekket om dette har skjedd både før og etterpå. 

Men om man foreksempel ringer fra en (kanskje skjult/destruert) iPad, noe som faktisk går an, vises dette som anrop på en gammel Nokia da? 

Jeg vet ikke om man skal trekke det så langt, men det kunne jo vært en mulighet?! 🤔🤷🏽‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cammomillo said:

Ok, så sønnen er på ferie og snakker med mor i «hele» to minutter på morgenen...? Det var en kort samtale..

Nå er jeg spent på hva du «leser» ut av det? At telefonselskapets logg er feil eller at telefonsamtalen er faket, sønnen lurte moren til telefonen for å sikre bevis på at hun levde etter at TH dro hjemmefra? 

Jeg vil jo anta at en slik telefon har handlet om praktiske ting. Fra pick up på flyplassen til å hente posten. Nå er jo sønnen voksen og ikke 14 og de kan ha smset i forkant. Ville vært mer pussig å snakke med mamma i 30 min om man er 30-40 år og på ferie i Tyrkia 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, fotballjenta skrev:

Altså jeg skal være den første til å innrømme at jeg har dratt noen slutninger mot TH i denne saken som kanskje ikke har belegg. Men dette mener jeg er et motbydelig overgrep av VG. 

https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/

Han er ikke dømt, og allikevel er konen hans med i denne saken. 

Åpenbart bevisst, når de skriver «ifølge politisiktelser» øverst.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, fotballjenta skrev:

Altså jeg skal være den første til å innrømme at jeg har dratt noen slutninger mot TH i denne saken som kanskje ikke har belegg. Men dette mener jeg er et motbydelig overgrep av VG. 

Det er det sykeste jeg har sett... Er det lov? Når TH ikke er dømt? 😳

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, fotballjenta skrev:

Nei men i alle dager....:sjokkert:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...