Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, clyde skrev:

Så du kjenner ham? Interessant. Du synes ikke denne saken er rar i det hele tatt? Fortell alt du vet. Jobber du i politiet?

Igjen. Slutt med den dårlige atferden som vil bare ødelegge en fin tråd. Les TS.

Har du ikke noe svar å komme med så kan du la være å skrive på kommentarene. 

Svar heller på det som ble spurt om dersom du har et svar på det:

«Er det noen som har funnet noe de stusser over med han de siste 10-20 årene?» 

Endret av Ann Mo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lavande

@Ann Mo

Nei, ingen vet hva som har skjedd.

Hva hvis rutinene til AEH var å ta seg en dusj m.m. etter mannen reiste på jobb.  Og mobilen var satt på lydløs?

Er det et mulig scenario som er vurdert?

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lavande skrev:

Nei, ingen vet hva som har skjedd.

La oss gå ut fra det du skriver,  at TH visste at elektrikeren skulle ringe. Hva hvis rutinene til EAH var å ta seg en dusj m.m. etter mannen reiste på jobb.  

Om TH klarte å stikke av usett fra jobben la oss si rett etter han ringte kl 10.06 og 10.07?  

Er det et mulig scenario?

Ja, enig. Det siste er et mulig scenario. 

Men, det er litt risikabelt og en tynn plan vil jeg tro. Opp mot den mega-avanserte delen som har vært satt opp med kryptokonto et halvt år tidligere. Skulle tro Hagen da ville valgt en bedre strategi enn at en elektriker ikke skulle få et svar? 

Det er jo en tynn og usikker tidslinje det gir. Og Hagen har vel ikke et synlig alibi etter dette. Skulle tro de avanserte kryptodeltakerne i planen ville pønsket ut denne delen bedre? Sørget for at Hagen var beviselig med alibi? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informasjonen som er blitt gitt ut vedrørende hytteplanleggingen: 

( 3 dager siden: ) 

Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for å spikre de siste detaljene før en planlagt helgetur til parets hytte på Kvitfjell.

Men det var flere detaljer som ennå ikke var spikret på dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjøre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal også ha vært uavklart.

Men da Tom Hagen forsøkte å nå sin kone fra sin mobil på kontoret i Lørenskog, fikk han aldri svar. Etter noen timer bestemte han seg for å reise hjem til parets bolig. Der fant han blant annet en lapp hvor det var fremsatt trusler og krav om løsepenger

( 1 dag siden: )

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet.

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Er det noen motsetninger her? 

- Turen gjaldt en helgetur. Og avreisetidspunkt var ikke avklart mellom ektefellene. 
- Konen avklarte til noen andre at turen ikke gikk samme dag, og at hun kunne utføre en tjeneste. 

Endret av Ann Mo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

@Ann Mo

Poenget er at dette scenarioet viser at det kan være usikkerhet rundt når kidnappingen/drapet har skjedd.

Det store spørsmålet er om TH egentlig har alibi, når politiet har gått ut og sagt at det er flere hull i TH sin tidslinje, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, fotballjenta skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen 

Rart av AEH å si at hytteturen er avlyst uten at TH nevner noe av det til politet. Også rart at to telefonanrop er slettet fra loggen. Noen må jo ha gjort det, for slettet er de jo. 

Er det TH sin telefon disse tale anropene er slettet fra? Det har jo stått at han ringte henne en rekke ganger denne dagen, så hvorfor akkurat de to anropene er slettet fra hans telefon (hvis de er det), er mystisk. Det står jo også at han skulle ringe henne etter en time, noe som ville passet med tidspunktene.. Merkelig.

Jeg er veldig nysgjerrig på detaljene rundt den samtalen AEH hadde klokken 09.14. På det tidspunktet hadde hun allerede sendt denne SMSen, så det må jo ha vært henne, og vi vet at noen muligens har nærmet seg huset på det tidspunktet, denne bilen som er fanget på film.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

VG skriver  - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

"Tom Hagen har forklart at han og kona skulle dra til Kvitfjell på forsvinningsdagen 31. oktober 2018. "

Det er da merkelig at AEH skriver en SMS om at det ikke er tilfelle 10 minutter etter TH har gått ut av døren. 

Om det viser seg at TH ikke har presisert at avtalen var å reise 31.10, men dagen etter e.l.., da blir det selvfølgelig iķke så mistenksomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
2 minutter siden, Callisto83 skrev:

Er det TH sin telefon disse tale anropene er slettet fra? Det har jo stått at han ringte henne en rekke ganger denne dagen, så hvorfor akkurat de to anropene er slettet fra hans telefon (hvis de er det), er mystisk. Det står jo også at han skulle ringe henne etter en time, noe som ville passet med tidspunktene.. Merkelig.

....

Ja, det er TH sin telefon det ble slettet fra.

TH har forklart at de hadde en avtale om å ringes etter en time, for å diskutere detaljer rundt hytteturen.  Dette har man kun TH sine ord for er tilfelle.  Forklaringen kan være tilpasset i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

I nyeste episoden (Krimpodden til VG, 12/5) sier Holden at han spurte Hagen hvordan han hadde det første gang han traff han på cella. Da svarte Hagen i følge Holden: "Du, må huske at jeg er ikke vant til så mye, jeg er en enkel mann så dette rommet er helt greit". 

Holden prøver å nøre opp under narrativet om at Hagen er alt annet enn en smart forretningsmann som kunne erverve seg kunnskap om kryptovaluta. Men det har begynt å bli latterlig. Han går så langt i uttalelsene nå at det vipper over til å dumskap. 

Fyren har skaffet seg en formue på flere milliarder. Noe ytterst få i denne verden klarer. Selvfølgelig er TH en meget smart og intelligent mann. Å tro noe annet er naivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lavande said:

VG skriver  - https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

"Tom Hagen har forklart at han og kona skulle dra til Kvitfjell på forsvinningsdagen 31. oktober 2018. "

Det er da merkelig at AEH skriver en SMS om at det ikke er tilfelle 10 minutter etter TH har gått ut av døren. 

Om det viser seg at TH ikke har presisert at avtalen var å reise 31.10, men dagen etter e.l.., da blir det selvfølgelig iķke så mistenksomt. 

Det de skulle diskutere var om de skulle kjøre sammen eller hver for seg. Kan jo hende AEH der og da bestemte seg for å reise selv dagen etter eller ikke i det hele tatt, for å hjelpe personen med en tjeneste (som var det meldingen handlet om). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Atheena said:

I nyeste episoden (Krimpodden til VG, 12/5) sier Holden at han spurte Hagen hvordan han hadde det første gang han traff han på cella. Da svarte Hagen i følge Holden: "Du, må huske at jeg er ikke vant til så mye, jeg er en enkel mann så dette rommet er helt greit". 

Holden prøver å nøre opp under narrativet om at Hagen er alt annet enn en smart forretningsmann som kunne erverve seg kunnskap om kryptovaluta. Men det har begynt å bli latterlig. Han går så langt i uttalelsene nå at det vipper over til å dumskap. 

Fyren har skaffet seg en formue på flere milliarder. Noe ytterst få i denne verden klarer. Selvfølgelig er TH en meget smart og intelligent mann. Å tro noe annet er naivt. 

Du må ikke forveksle nøysom og gammeldags med dum. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Lavande skrev:

Informasjonen som er blitt gitt ut vedrørende hytteplanleggingen: 

( 3 dager siden: ) 

Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for å spikre de siste detaljene før en planlagt helgetur til parets hytte på Kvitfjell.

Men det var flere detaljer som ennå ikke var spikret på dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjøre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal også ha vært uavklart.

Men da Tom Hagen forsøkte å nå sin kone fra sin mobil på kontoret i Lørenskog, fikk han aldri svar. Etter noen timer bestemte han seg for å reise hjem til parets bolig. Der fant han blant annet en lapp hvor det var fremsatt trusler og krav om løsepenger

( 1 dag siden: )

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet.

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant

Er det noen motsetninger her? 

- Turen gjaldt en helgetur. Og avreisetidspunkt var ikke avklart mellom ektefellene. 
- Konen avklarte til noen andre at turen ikke gikk samme dag, og at hun kunne utføre en tjeneste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lavande skrev:

Poenget er at dette scenarioet viser at TH kan ha hatt mulighet - uavhengig av elektriker eller andre som kunne ha ringt. Dvs. Det store spørsmålet er om TH egentlig har alibi, når politiet har gått ut og sagt at det er flere hull i TH sin tidslinje, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen.

Ja, ved å ha konens telefon gjemt i huset, på lydløs, kunne han ha sørget for at det ble et tapt anrop fra elektrikeren dersom han viste at denne ville ringe ved et angitt tidspunkt. 

Men så var det dette at konen var i en telefonsamtale med et familiemedlem samtidig med at Hagens bil ble fanget på kamera i det han kjørte inn på jobb. 

Det ødelegger muligheten for denne teorien.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt i overkant "fasinert" og interessert i denne saken...🙄...men jeg er vel ikke alene om det...

Anyway, for ett par dager siden fikk jeg med meg samboer på en kjøretur til Sloraveien 4. Ingen politi, journalister eller biler på gårdsplassen. Porten var lukket og det var sperrebånd fra politiet. 

Huset ligger innerst i en blindgate (Sloraveien), med gangveien til venstre for huset - som sikkert alle har sett på bilder. Det som slo oss begge to er hvor TETT husene ligger og hvor mye innsyn det er fra naboer. MYE tettere bebyggelse enn hva man får inntrykk av på bilder/film fra media. Husene i Sloraveien ligger dessuten, for det meste, tett ut mot veien, uten hekk etc. Veldig åpent. 

Sloraveien skråner nedover før den ender foran nr 4, og det resulterer i at selv om man står ett stykke oppe i veien/bor i ett hus lenger oppe, har man full utsikt til gårdsplassen til nr 4. 

At noen (en eller flere) skulle ha tatt sjangsen på å kjøre dit, komme seg inn i huset og bortføre AEH på en travel ukedag hvor folk drar på jobb, skole, går tur med hunden, regner jeg som nærmest utenkelig, sett fra potensielle kidnapperes øyne. Der og da kunne jo ikke "kidnapperne" vite at det ville gå over 2 mnd før saken kom frem i media, og at potensielle øyenvitners hukommelse nærmest var null, eller i beste fall sterk svekket pga tiden som var gått. For det "kidnapperne"  visste, kunne saken eksplodere i media samme dag, og med tanke på hvordan huset ligger til, ville det være bortimot utenkelig at det ikke var blitt observert noe...av noen. 

Bare noen tanker etter å ha vært på stedet..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lavande

@Ann Mo

?  Nei, ikke gjemt. Kun på lydløs. 

Jeg sier ikke at det er dette som har skjedd. Jeg viser bare at det er muligheter for at TH ikke har alibi, siden ingen med sikkerhet kan si tidspunktet for når AEH ble kidnappet/drept. Det kan ha vært etter kl. 09.48.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

Fra https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xg126b/hagen-avhoer-kan-gaa-i-vasken-dette-vil-politiet-ha-svar-paa

""Etter det VG får opplyst opptrer Tom Hagen noe annerledes sammenlignet med rutiner og bevegelsesmønster andre dager. Avvikene handler blant annet om når han drar på jobb, når han drar hjem, og hva han gjør på arbeidsplassen."

Det er grunn til å tro at politiet har flere detaljer rundt dette, enn hva vi kjenner til. 

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trinity123 said:

Er vel litt i overkant "fasinert" og interessert i denne saken...🙄...men jeg er vel ikke alene om det...

Anyway, for ett par dager siden fikk jeg med meg samboer på en kjøretur til Sloraveien 4. Ingen politi, journalister eller biler på gårdsplassen. Porten var lukket og det var sperrebånd fra politiet. 

Huset ligger innerst i en blindgate (Sloraveien), med gangveien til venstre for huset - som sikkert alle har sett på bilder. Det som slo oss begge to er hvor TETT husene ligger og hvor mye innsyn det er fra naboer. MYE tettere bebyggelse enn hva man får inntrykk av på bilder/film fra media. Husene i Sloraveien ligger dessuten, for det meste, tett ut mot veien, uten hekk etc. Veldig åpent. 

Sloraveien skråner nedover før den ender foran nr 4, og det resulterer i at selv om man står ett stykke oppe i veien/bor i ett hus lenger oppe, har man full utsikt til gårdsplassen til nr 4. 

At noen (en eller flere) skulle ha tatt sjangsen på å kjøre dit, komme seg inn i huset og bortføre AEH på en travel ukedag hvor folk drar på jobb, skole, går tur med hunden, regner jeg som nærmest utenkelig, sett fra potensielle kidnapperes øyne. Der og da kunne jo ikke "kidnapperne" vite at det ville gå over 2 mnd før saken kom frem i media, og at potensielle øyenvitners hukommelse nærmest var null, eller i beste fall sterk svekket pga tiden som var gått. For det "kidnapperne"  visste, kunne saken eksplodere i media samme dag, og med tanke på hvordan huset ligger til, ville det være bortimot utenkelig at det ikke var blitt observert noe...av noen. 

Bare noen tanker etter å ha vært på stedet..

Man kan gå rett fra huset inn i garasjen og THs bil var borte. Om de hadde mulighet til å kjøre inn i garasjen (kunne selv låse opp el det var ulåst, kunne de lastet opp inne i garasjen uten å gå via utgangsdøren). 

Men det var varslet om en bil som kjørte gangvei og og over gress (høres bemerkelsesverdig ut om man vil unngå oppmerksomhet). Kunne du forstå hvor dette var ig om det lå mer skjult? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ann Mo skrev:

Jeg har ikke funnet noe jeg stusser over med Hagen. 

Det er nettopp dette som gjør at man kanskje mener at du har litt tunellsyn i denne saken. Vi som faktisk tør å plukke litt i saken rundt TH er ihvertfall enige om at det kan være andre enn ham også. 

Flere ting jeg stusser over med ham de siste 10-20 årene.

Ekteskapspakten blant annet som ikke er endret etter han ble styrtrik, at han fortsatte som før etter politet endret hypotesen, at han ikke snakket med nære venner om sin forsvunnede kone, hele tidslinjen dagen hun ble borte, påfallende lange e-poster og et påfallende langt trusselbrev, slettede anrop samme dag, hyttetur med motstridende informasjon, utrolig smart og nøyaktig mann som som regel får til det han vil, en kone som har lett etter boliger og snakket med venninner om skilsmisse. Og sikkert mer jeg ikke husker i farta. Alibiet er jo så bra at til og med DET får meg til å undre. 

Hver for seg er jo ikke disse tingene noe å stusse over, men til sammen virker jo alt merkelig. 

Og hva er motivet kan man jo undre seg. Her er det jo bare spekulasjoner, men penger, makt og hemmeligheter er jo det vanligste. 

Og hvorfor gjøre det på denne måten? Kanskje fordi det hittil har virket? Er det noen som kan få til dette så er det kanskje en av Norges mest vellykkede forretningsmenn og noen av hans forbindelser? Men så har man snublet litt på veien kanskje. 

Jeg tror ikke kryptomannen står bak. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være lov å spekulere rundt ham når de aller fleste vet akkurat hva han heter og akkurat hva slags profilbilde han har. Om det skal være lov så får det være lov å diskutere TH og syns jeg :) Selvom han går under navnet Kryptomannen her inne. 

PS, dette er ikke ment som et angrep :) 

Endret av fotballjenta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...