AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Del Skrevet 7. januar 2023 Hva i helvete er vitsen med å ha trikk i 2023? Har bodd i flere storbyer i Europa. Der er trikken kanskje et eneste spor og en rekvisitt fra fortiden, for veldig spesifikke formål. ikke en del av den faktiske kollektivtrafikken. Men i Oslo, der har de bygd et helt kollektivsystem basert på et så dårlig framkomstmiddel som trikk. Hva er vitsen? De støyer, de ødelegger gatene, de lager stygge edderkoppnett langs bygningene. Stopper trikken i et spor, er det full stans i det sporet for neste trikk. Det er gammeldags, umoderne, lite urbant. Trodde Oslo hadde ambisjon om å være en moderne "stor"-by? Trikken kan lett erstattes med flere bussruter. Bussene er forholdsvis elektriske i dag og mye mer fleksible. Anonymkode: 30868...2dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Del Skrevet 7. januar 2023 For noe tull! Trikken er best. Det er mye mer behagelig å ta trikk enn buss. Anonymkode: edb79...d47 17 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg er faktisk helt enig. Anonymkode: 6ab9f...883 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #4 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noe tull! Trikken er best. Det er mye mer behagelig å ta trikk enn buss. Anonymkode: edb79...d47 Enig! jeg liker gode gamle blå-trikken 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Del Skrevet 7. januar 2023 Enig med deg over! Vi bor litt utenfor sentrum langs en av trikkelinjene, og tilgangen på akkurat trikken var en av de viktigste årsakene til at bosatte oss akkurat her. Elsker trikken - den er mye penere og koseligere enn t-banen, og mye mer behagelig enn bussen. (Vi har også buss og t-bane rett i nærheten, men jeg foretrekker å ta trikken så ofte jeg kan). Anonymkode: 5f67a...399 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #6 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med deg over! Vi bor litt utenfor sentrum langs en av trikkelinjene, og tilgangen på akkurat trikken var en av de viktigste årsakene til at bosatte oss akkurat her. Elsker trikken - den er mye penere og koseligere enn t-banen, og mye mer behagelig enn bussen. (Vi har også buss og t-bane rett i nærheten, men jeg foretrekker å ta trikken så ofte jeg kan). Anonymkode: 5f67a...399 Jeg bor også ved en holdeplass med både buss, t-bane og trikk – og velger trikken selv om det er raskere med andre alternativer. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #7 Del Skrevet 7. januar 2023 Ikke bare det, men de er livsfarlige også. De har en syk bremselengde og absolutt alle har vikeplikt for dem. Anonymkode: 72581...d70 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #8 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig med deg over! Vi bor litt utenfor sentrum langs en av trikkelinjene, og tilgangen på akkurat trikken var en av de viktigste årsakene til at bosatte oss akkurat her. Elsker trikken - den er mye penere og koseligere enn t-banen, og mye mer behagelig enn bussen. (Vi har også buss og t-bane rett i nærheten, men jeg foretrekker å ta trikken så ofte jeg kan). Anonymkode: 5f67a...399 Du hadde sikkert valgt hest og kjerre du da siden det er "mer behagelig". Oslo kommer aldri til å bli tatt seriøst som storby før det moderniserer kollektivtilbudet sitt med buss og t-bane. Det går ikke an å kjøre trikk i 2023. Det gjør man ingen steder etter 1920. Anonymkode: 30868...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #9 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du hadde sikkert valgt hest og kjerre du da siden det er "mer behagelig". Oslo kommer aldri til å bli tatt seriøst som storby før det moderniserer kollektivtilbudet sitt med buss og t-bane. Det går ikke an å kjøre trikk i 2023. Det gjør man ingen steder etter 1920. Anonymkode: 30868...2dc Vi har buss og T-bane, som du kan benytte som du vil. Om målet er å bli tatt seriøst som storby, så jeg skal reise mindre behagelig fordi jeg skal sitte under jorda på en iskald t-bane slik at andre storbyer tenker: Oslo – de har ikke trikk, så de er sikkert en moderne storby? 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Del Skrevet 7. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du hadde sikkert valgt hest og kjerre du da siden det er "mer behagelig". Oslo kommer aldri til å bli tatt seriøst som storby før det moderniserer kollektivtilbudet sitt med buss og t-bane. Det går ikke an å kjøre trikk i 2023. Det gjør man ingen steder etter 1920. Anonymkode: 30868...2dc Hva menes med å "ta seriøst som storby"? Forstår ikke at det skal være viktig. Synes trikk er supereffektivt og enkelt. Anonymkode: 7bca6...aef 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #11 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg har klaustrofobi og hadde neppe taklet underground subway. Er innflytter og irriterer meg stort over å ha en time reisevei uansett pokker hvor jeg skal. Bor sentralt, men når det er 12 min å gå til t-bane, må bytte framkomstmiddel x antall ganger(avhengig av hvor jeg skal så klart) så synes jeg det er tungvindt. Men orker heller ikke tanken på å kjøre. Kl 16-17 tar det gjerne mer enn en time👀🫣Skal sies at jeg bodde på bygda mesteparten av livet, med det meste i hverdagen lett tilgjengelig. Var litt omstilling gitt. Anonymkode: bb6e9...1d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #12 Del Skrevet 7. januar 2023 Har du kræsja med trikken eller? Anonymkode: 1a626...066 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #13 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikken er jo helt utrolig bra! Tenk at man kan stå på Oslo S og ta trikken hele veien opp til Maridalsvannet på Kjelsås! Anonymkode: 9518f...2ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trikken er jo helt utrolig bra! Tenk at man kan stå på Oslo S og ta trikken hele veien opp til Maridalsvannet på Kjelsås! Anonymkode: 9518f...2ba Tenk hvor mange fine joggeveier og turveier du har gått glipp av fordi det ikke går tbane under jorda i stedet. Anonymkode: 30868...2dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #15 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har klaustrofobi og hadde neppe taklet underground subway. Er innflytter og irriterer meg stort over å ha en time reisevei uansett pokker hvor jeg skal. Bor sentralt, men når det er 12 min å gå til t-bane, må bytte framkomstmiddel x antall ganger(avhengig av hvor jeg skal så klart) så synes jeg det er tungvindt. Men orker heller ikke tanken på å kjøre. Kl 16-17 tar det gjerne mer enn en time👀🫣Skal sies at jeg bodde på bygda mesteparten av livet, med det meste i hverdagen lett tilgjengelig. Var litt omstilling gitt. Anonymkode: bb6e9...1d6 Det at du vurderer å kjøre og at du må gå i 12 minutter til t-banen forteller meg at du ikke bor sentralt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Del Skrevet 7. januar 2023 Elsker trikken og hater buss, så neitakk. Anonymkode: 429c0...6bc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 7. januar 2023 #17 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikk i Oslo er gull den er behagelig, lettvinn og tilgjengelig for de aller fleste. Har både trikk og buss rett ved der jeg bor, men trikken er alltid første pri uansett De nye trikkene støyer jo ikke, det eneste jeg syns er minus med dem er de innmari små setene. Ellers er de helt nydelige. Ja til trikk! Og i utlandet der det er trikk er det jo også en fantastisk mulighet for å se andre deler av byen, uten at det skal koste så mye. Så trikk er supert 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #18 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk hvor mange fine joggeveier og turveier du har gått glipp av fordi det ikke går tbane under jorda i stedet. Anonymkode: 30868...2dc Trikken kjører jo de samme veiene som buss og biler bortsett fra opp til ekeberg/nordtrand, der det allerede er turveier, og om de hadde fjernet ekebergbanen, hadde du fått høre på hylekor. Av typen ekstremt hylete. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #19 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikken er gull!! Anonymkode: 26ca0...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du hadde sikkert valgt hest og kjerre du da siden det er "mer behagelig". Oslo kommer aldri til å bli tatt seriøst som storby før det moderniserer kollektivtilbudet sitt med buss og t-bane. Det går ikke an å kjøre trikk i 2023. Det gjør man ingen steder etter 1920. Anonymkode: 30868...2dc Kanskje på tide å få hodet ut der det ikke skinner, det er mange andre byer som også har trikk. Det utelukker heller ikke at man har buss. For øvrig er Oslo også eneste by som har et greit utbygd T-banenett i Norge, så hvor du har det fra at det ikke satses på T-Bane er en gåte. Bla. er Ringen tunellen den nyeste satsningen, og den er ikke så mange år gammel. Anonymkode: 998b3...5f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå