Gå til innhold

Hva er denne blemma i underlivet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg oppdaget før nyttår at jeg hadde en blemme i underlivet. Den ligger ved skjedeåpningen. Det startet som et sår, og etterhvert la det seg en «blemme» eller ett hvitt belegg over såret. Det gjør ikke vondt med mindre jeg tar på området. Hva kan dette være?

Anonymkode: 8387c...0b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inngrodd hår mest sannsynlig.

Anonymkode: 13cb3...30c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inngrodd hår mest sannsynlig.

Anonymkode: 13cb3...30c

Er det noe som kan komme i skjedeåpningen? 

AnonymBruker
Skrevet

Herpes. Gå til legen og få det undersøkt 

Anonymkode: 5513d...033

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herpes. Gå til legen og få det undersøkt 

Jeg trodde herpes var smertefullt? Og at det kanskje var flere blemmer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger det ikke å være. Men det kan jo fortsatt komme flere.

Anonymkode: 873da...e68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bare en blemme, og ja det er smertefullt når jeg tørker meg nedentil eller bruker en stram truse. Kjenner du ingenting hvis du er borti blemma/såret?

anbefaler å gå til legen mens du har blemma så legen kan finne ut om det er herpes eller noe annet. For sånn du beskriver blemma har jeg det under herpes utbruddet. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke sende inn bilde også da??   -sånn at de kyndige på KG får litt mer info!?  

Nei, om du er veldig bekymra, så er vel legen bedre alternativ!???  Men men...

Anonymkode: e0c41...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bare en blemme, og ja det er smertefullt når jeg tørker meg nedentil eller bruker en stram truse. Kjenner du ingenting hvis du er borti blemma/såret?

anbefaler å gå til legen mens du har blemma så legen kan finne ut om det er herpes eller noe annet. For sånn du beskriver blemma har jeg det under herpes utbruddet. 

Hvor lenge varer utbruddet hos deg? Jeg har hatt denne blemma, også forsvant den etter noen dager, men nå er den kommet tilbake! Jeg kjenner at det er litt ømt dersom jeg tørker meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har den vært der? Jeg hadde én enslig blemme som var herpes. Gikk vel 3 uker før den forsvant. Plagde meg ikke noe særlig.

Anonymkode: ea118...05a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har den vært der? Jeg hadde én enslig blemme som var herpes. Gikk vel 3 uker før den forsvant. Plagde meg ikke noe særlig.

Anonymkode: ea118...05a

Siden rundt nyttår..

AnonymBruker
Skrevet

Bilde?

Anonymkode: 77b2e...e41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge varer utbruddet hos deg? Jeg har hatt denne blemma, også forsvant den etter noen dager, men nå er den kommet tilbake! Jeg kjenner at det er litt ømt dersom jeg tørker meg.

Jeg tar vanligvis valtrex når jeg merker at det kommer, og da går det vekk før det blir blemme. Når jeg ikke tar tablett så går det 1 uke før det forsvinnner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vanligvis valtrex når jeg merker at det kommer, og da går det vekk før det blir blemme. Når jeg ikke tar tablett så går det 1 uke før det forsvinnner. 

Jeg får gå til legen, men hvis blemmen er borte før mandag, er det noe vits å gå til legen da? Har lest at dersom en har herpes er det kun mulig å få testet det dersom blemmen er tilstede?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg får gå til legen, men hvis blemmen er borte før mandag, er det noe vits å gå til legen da? Har lest at dersom en har herpes er det kun mulig å få testet det dersom blemmen er tilstede?

Hvis blemmen går vekk før mandag, så kan du vente i 2-3 uker og ta en blodprøve for å se om du har antistoff i kroppen som kommer etter førstegangsutbrudd.

Du kan eventuelt vente å se om du får ett nytt utbrudd. Jeg får 1 gang i måneden ca, men det er forskjellig fra folk til folk hvor ofte de får det. Noen får bare 1 gang utbrudd og så aldri mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Bartholin cyste?

Bør sjekkes av lege for å finne ut av hva det faktisk er, enn at fremmede gjetter på nettet 😅

Anonymkode: 5ede4...e55

AnonymBruker
Skrevet

Bartholin cyste?

Bør sjekkes av lege for å finne ut av hva det faktisk er, enn at fremmede gjetter på nettet 😅

Ja, selvsagt. Ville bare høre om det var noen som visste hva dette kunne være. Vil en cyste få blemme?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. Ville bare høre om det var noen som visste hva dette kunne være. Vil en cyste få blemme?

Er veldig usikker på utseende og noe som helst på Bartholin cyste, men var plasseringen som fikk meg til å tenke kanskje. 

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig usikker på utseende og noe som helst på Bartholin cyste, men var plasseringen som fikk meg til å tenke kanskje. 

Ja, jeg trodde kanskje det var noen sår som var kommet av soppinfeksjon, men virker som om at det er mulig at det er herpes…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innimellom ett sår på hver sin side en halv cm ca fra skjedåpningen. Det kommer og går. Kan klø litt og være vondt når jeg tørker meg. De kan blø bittelitt om jeg tørker over dem. Det blir aldri flere og alltid på samme sted og de kommer og går. Når de gror så legger det seg en myk, hvit skorpe over. Legen visste ikke hva det var, men han mente det ikke så ut som herpes. Testet det og det var ikke herpes. 

Anonymkode: 38a86...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...