Gå til innhold

Paraplyen i buksa

Bekkeblom

Anbefalte innlegg

Første gang jeg oppdaga at kjæresten min - bergenser - hengte paraplyen sin i buksa si holdt jeg på å dåne :grine2: Det var skikkelig pinlig, og jeg håpa ingen ville gjenkjenne oss! Men etter hvert har jeg oppdaget at mange bergensere bruker klærne sine som paraply-henger.

Er dette et særfenomen for Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sjenert: Jeg trodde denne tråden handlet om noen helt annet...

:grine2:

Og jeg som nylig slo meg sjøl på skulderen og sa at i hvert fall jeg er god på dette med titler :sjenert: Men da får denne tråden kanskje mange lesere, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraply hengede på klær? Oppslått eller pakket sammen?! Det.. må jeg innrømme at jeg aldri har hørt om, men så har jeg heller aldri vært i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister

Enig, jeg trodde det var enda en debatt om størrelse.

Is that an umbrella in your pocket or are you just happy to see me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Jeg er bergenser, men skjønner ikke hva du mener med å henge paraplyen i buksen.

Oppslått? Nedslått? La den henge der så han slipper å bære på den? I beltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bergenser, men skjønner ikke hva du mener med å henge paraplyen i buksen.

Oppslått? Nedslått? La den henge der så han slipper å bære på den? I beltet?

Ja, den henger i bukselomma eller i jakkelomma, nedslått, når han (de) er ute og flanerer. Jeg skjønner jo det praktiske i det, å ha begge hendene frie, men det ser så innmari ... ut :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Ja, den henger i bukselomma eller i jakkelomma, nedslått, når han (de) er ute og flanerer. Jeg skjønner jo det praktiske i det, å ha begge hendene frie, men det ser så innmari ... ut  :forvirret:

Har man paraply med seg, så må man jo ha den et sted. Det ser jo like teit ut å la den dingle i hånden vel? Generelt sett ser det vel teit ut med paraply uansett også.

Hvis du synes dette var pinlig, så har du ikke opplevd mye pinlig i ditt liv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes dette var pinlig, så har du ikke opplevd mye pinlig i ditt liv...  ;)

Mener du det? Jeg syns altså det ser så teit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det paraply med sånn krokete håndtak, da? Som han henger i bukselomma og der blir paraplyen hengende når han går? Har aldri sett det, merkelig nok, høres ut som noe gamle menn gjør, men det funker sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi, jeg og tenkte nok litt koffert her. Har aldri sett noe slikt selv om jeg har vært i Bergen, men uttrykket å flanere passer godt på en bergenser forressten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har aldri sett dette i Bergen...Eller kanskje eg såg det idag :overrasket: Det gjekk ein fyr framfor meg, med ein stor Body Shop-paraply hengande bak på buksa, under ein frakk! Syns det var litt rart, men tenkte ikkje meir over det (sikkert praktisk). Kanskje det var kjæresten din? :ler:

Kjæresten min brukar aldri paraply, blir heller klissblaut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

Enig, jeg trodde det var enda en debatt om størrelse.

Is that an umbrella in your pocket or are you just happy to see me?

:hoho: Tror de fleste har misforstått denne tittelen,jeg. Men Innlegget har nok fått maaange lesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sett noen som har hengt noen paraply i klærne, og jeg er bergenser.

Men det er jo typisk også da, at man gjør et poeng av at det er en bergenser som gjør det.

Hva med å bare be ham bære paraplyen sin normalt? Kanskje du har en noe spesiell kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri sett eller hørt om før, noe sted i landet. Hadde jeg sett det så ville jeg smilt litt for megselv og sett rart på personen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne tråden hadlet om noe helt annet jeg og. :ler:

Men...jeg bor i Bergen og har aldri sett det før. Har ikke tenkt tanken en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...