Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 13. januar 2023 #21 Del Skrevet 13. januar 2023 Neix4 skrev (På 6.1.2023 den 14.38): Andromeda får meg først og fremst til å tenke på Andromeda Black fra Harry Potter. En galakse i spillet til Xbox. Eller er det Star Wars? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #22 Del Skrevet 13. januar 2023 Maatte_ha_konto skrev (14 minutter siden): En galakse i spillet til Xbox. Eller er det Star Wars? Tuller du? Andromeda er en ekte galakse. Vår nabogalakse. Anonymkode: 68dc8...7a1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 13. januar 2023 #23 Del Skrevet 13. januar 2023 Luna Andromeda hadde vært veldig pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Numii Skrevet 13. januar 2023 #24 Del Skrevet 13. januar 2023 Sol, Nova, Vega, Stella, Luna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 13. januar 2023 #25 Del Skrevet 13. januar 2023 Cressida var best av forslagene dine, syns jeg. Hva med Nova, Luna eller Stella som første navn? Da er du innen temaet du liker, men barnet får et navn som færre reagerer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 13. januar 2023 #26 Del Skrevet 13. januar 2023 Nei, her må du være forsiktig. Jeg er også glad i astronomi, men man kan da ikke kalle ungen sin Andromeda av den grunn! Stella / Luna / Aurora tenker jeg kan gå. Evt. Lyra eller Jupiter-månen Amalthea. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurrahei Skrevet 13. januar 2023 #27 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 2.56): Du kan da for faen ikke sammenlikne astronomi og universet med en idiotisk tv-serie!!!!! Astronomi er en interesse jeg har hatt siden jeg var en neve stor og vil ha livet ut, jo. Anonymkode: 68dc8...7a1 Hjelpes for en reaksjon! 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #28 Del Skrevet 13. januar 2023 Vil du ha et "astronomi-inspirert navn" ville jeg valgt Sol, Stella, Nova, Luna, Vega, Aurora, Ariel eller Miranda isteden. Anonymkode: 46416...f77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #29 Del Skrevet 13. januar 2023 Andromeda ble reddet av Persevs fra et sjøuhyre. Jeg hadde valgt en av dem, men brukt Meda eller Sida for daglig bruk. Anonymkode: 1edf6...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #30 Del Skrevet 13. januar 2023 Poetisk med astronomiske navn, men problemet med Andromeda er at dette er en nabogalakse som befinner seg et stykke unna kloden vår. Da føler jeg det blir bedre å bruke navnet på galaksen vi faktisk befinner oss i, og et navn som Melkeveien Europa Andersen gir derfor mer mening; Europa er i denne sammenhengen navnet på en av Jupiters måner. Postmannen bør i alle fall ikke ha vanskeligheter med å finne frem. Anonymkode: 01277...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 13. januar 2023 #31 Del Skrevet 13. januar 2023 Cressida er forsåvidt et fint navn, men jeg synes ikke det fungerer på norsk. På en annen side er det ikke noe vanskelig å si, og det er ikke verre enn å være norsk å hete Yvonne, Monica eller Jeanette eller andre navn som på et tidspunkt var uvanlige i landet. Nå er jeg ikke spesielt glad i akkurat de nevnte navnene, men det er smak og behag. Andromeda synes jeg mindre om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 14. januar 2023 #32 Del Skrevet 14. januar 2023 Hva med Aurora? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå