AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg er meget interessert i astronomi og vil gi min kommende datter et astronomisk navn. Vurderer Andromeda, syns det er så fint. Cressida er også vakkert, men det er jo en Toyota-modell også, så blir kanskje litt feil, jeg vet ikke… Men jeg elsker virkelig navnet. Cressida er en av Uranus sine måner for de som ikke viste det. Har og tenkt på Supernova, faktisk, men det blir kanskje litt spesielt? Anonymkode: 68dc8...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 Hva med Karlsvogina? Anonymkode: 50a49...a21 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Del Skrevet 6. januar 2023 Er du så interessert i astronomi at du er villig til å gi barnet et navn som garantert vil gjøre seg bemerket? Det kan fort bli på en negativ måte. Jeg lurer også på om du er så bombesikker på at du vil ha denne interessen så lenge at du vil like navnet selv helt til du dør. Det er ganske mange Daeneryser der ute som fikk navnet sitt før sesong 7 kom ut .. Anonymkode: 3d17e...d0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 6. januar 2023 #4 Del Skrevet 6. januar 2023 Hva med å gi henne to navn. Et vanlig også. Så kan hun når hun bli eldre velge hvilket hun vil bruke mest. Andre barn vil sikkert synes begge de navnene du nevner er snåle. Det er ikke sikkert det vil være lov å kalle et barn for Supernova. Navn som antas å kunne være til belastning for barnet, blir ikke godkjent. For en del år siden var jeg på legekontoret. Et barn løp fram og tilbake, moren ropte «Aragorn!». Alle glodde og noen flirte for seg selv. Ikke alle navn som føles bra, blir oppfattet som bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du så interessert i astronomi at du er villig til å gi barnet et navn som garantert vil gjøre seg bemerket? Det kan fort bli på en negativ måte. Jeg lurer også på om du er så bombesikker på at du vil ha denne interessen så lenge at du vil like navnet selv helt til du dør. Det er ganske mange Daeneryser der ute som fikk navnet sitt før sesong 7 kom ut .. Anonymkode: 3d17e...d0f Du kan da for faen ikke sammenlikne astronomi og universet med en idiotisk tv-serie!!!!! Astronomi er en interesse jeg har hatt siden jeg var en neve stor og vil ha livet ut, jo. Anonymkode: 68dc8...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 6. januar 2023 #6 Del Skrevet 6. januar 2023 Uranusina ....astronomisk navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med Karlsvogina? Anonymkode: 50a49...a21 Haha, moffom du Anonymkode: 68dc8...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 6. januar 2023 #8 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du kan da for faen ikke sammenlikne astronomi og universet med en idiotisk tv-serie!!!!! Astronomi er en interesse jeg har hatt siden jeg var en neve stor og vil ha livet ut, jo. Anonymkode: 68dc8...7a1 Det kunne ikke den som svarte deg vite. Da kan du jo selv ta navn etter en stjerne eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Del Skrevet 6. januar 2023 Hva med Nova? Anonymkode: 5334f...04d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Del Skrevet 6. januar 2023 Ta heller Luna. Anonymkode: a6170...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neix4 Skrevet 6. januar 2023 #11 Del Skrevet 6. januar 2023 Andromeda får meg først og fremst til å tenke på Andromeda Black fra Harry Potter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. januar 2023 #12 Del Skrevet 6. januar 2023 "Astronomiske" navn er jo som regel i utgangspunktet navn fra ulike mytologier, Andromeda er vel fra gresk mytologi. Ville kanskje heller gått for et litt mer jordnært navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 6. januar 2023 #13 Del Skrevet 6. januar 2023 Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden): "Astronomiske" navn er jo som regel i utgangspunktet navn fra ulike mytologier, Andromeda er vel fra gresk mytologi. Ville kanskje heller gått for et litt mer jordnært navn. Bokstavelig talt? Andromeda er uansett mye bedre enn Melkeveien. Du skal ha ryggrad for å bære Melkeveien som fornavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Del Skrevet 6. januar 2023 Nova, Stella, Nebula? Andromeda høres ut som en robot, Cressida er da bedre. Anonymkode: 5d474...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Del Skrevet 6. januar 2023 Maia og Mira er astronomiske navn. Bare nevner det. Anonymkode: c8a78...712 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 2.45): Hva med Karlsvogina? Anonymkode: 50a49...a21 Karlsvogina Supernova Hansen. Der har vi det. Anonymkode: 0102d...51d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 7. januar 2023 #17 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Newsflash!! Det er barnet som skal bære navnet de får. Det er ikke for å dekorere foreldrene. Endret 7. januar 2023 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 7. januar 2023 #18 Del Skrevet 7. januar 2023 Se for dere «Astromedia» på jobbsøknader og vitnemål. Det blir nok veldig mange søknader…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. januar 2023 #19 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 2.41): Jeg er meget interessert i astronomi og vil gi min kommende datter et astronomisk navn. Vurderer Andromeda, syns det er så fint. Cressida er også vakkert, men det er jo en Toyota-modell også, så blir kanskje litt feil, jeg vet ikke… Men jeg elsker virkelig navnet. Cressida er en av Uranus sine måner for de som ikke viste det. Har og tenkt på Supernova, faktisk, men det blir kanskje litt spesielt? Anonymkode: 68dc8...7a1 Hvis du ikke er troll, så må du huske at bare fordi du er interessert i astronomi, betyr ikke det at ditt barn vil være interessert i astronomi. Gjør barnet ditt en tjeneste og ikke gi det mobbenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #20 Del Skrevet 13. januar 2023 det ville overhodet ikke forundret meg hvis en person som får dette navnet, ønsker å forandre sitt eget navn så snart man blir gammel nok. Anonymkode: 4ad44...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå