AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Del Skrevet 5. januar 2023 Har så vanvittige sterke menssmerter, verst i ryggen, men også magen. I tillegg slår magen seg helt vrang, enten diare eller forstoppelse. Har tidligere brukt naproxen, men sluttet etter at jeg leste de kan hemme eggløsning. Måtte bare dra hjem fra jobb i dag, klarte ikke å fungere. Kan man ta paracet uten at det påvirker sjansen for å bli gravid? Synes ikke de fungerer så bra som naproxen/ibux, men nå tror jeg ikke jeg klarer meg uten.. Anonymkode: 3caf8...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Del Skrevet 5. januar 2023 Har du alltid hatt dette eller er det noe nytt? Anonymkode: 98ff8...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Del Skrevet 5. januar 2023 Ts her. Jeg har gått på p-piller siden ungdommen, er nå i midten av 30årene. Har et barn fra tidligere forhold, samt har vært gravid en gang til etter det, men valgte og ikke beholde den gang(mange år siden). Sluttet på pillen for ca 4 mnd siden, og menssmertene har variert. Det er andre gang der er så ille som nå, men har vært vonde menssmerter hver gang etterpå. Ser jo nå at pillen har forhindret dette. Kan ikke huske at smertene var så store når jeg begynte på pillen i ungdommen, annet enn at jeg blødde mye. Blør en god del nå også, men tror ikke det er mer enn normalt uten pillen. Anonymkode: 3caf8...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Del Skrevet 5. januar 2023 Paracet er trygt. Det er NSAID-preparater som ibux og naproxen man rådes til å holde seg unna i prøvingen. Men paracet hjelper veldig lite for meg. For best effekt må de tas preventivt, altså jeg må ta dem FØR smertene kommer, aller senest i det jeg kjenner litt murring. Jeg ble rådet av legen til å bare ta dem i ett de første dagene av mensen, når smertene var verst. Anonymkode: c328d...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Del Skrevet 5. januar 2023 Du kan bruke paracet, men spørs om det hjelper særlig mot menssmertene. Varme kan hjelpe om du har mulighet til å ha en varmeflaske eller varmepute mot magen. Anonymkode: 4f4fe...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg sliter veldig selv med store smerter og fikk påvist endometriose for ett par år siden etter å ha hatt symptomer på dette i nesten 10 år uten at legene trodde meg. Måtte rett og slett krangle med legen for å få henvisning til lapraskopi hvor dem kunne diagnostisere at det var dette jeg hadde. Kanskje du har endometriose? Anonymkode: 41da5...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Del Skrevet 5. januar 2023 Hei, takk for svar! Jeg aner ikke om det kan være endometriose jeg har, har jo bare vært pillefri i 4 mnd. Smertene kommer noen dager før mens, men da er det helt vanlige mensmurringer. Er ikke før dagen før/dagen mensen kommer det blir skikkelig ille. Tenker å nevne det hos legen neste gang. Anonymkode: 3caf8...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå