Gå til innhold

Hva er din alder, stilling og hva tjener du i året.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 20.48):

Da burde du Google gjennomsnittslønn. For dette er langt under gjennomsnittslønn. Under medianlønn også, forøvrig. 

Anonymkode: 3ad2f...a59

Det er sant, men så er det slik at de få prosentene som tjener veldig mye lite trekker opp snittet ganske mye. Median er noe mer moderert, men fortatt ikke helt representativ. Litt under 6 av 10 nordmenn tjener under 500 000. Det er også geografiske variasjoner, hvor Oslo har et høyere nivå.
Det er viktig å huske på det enn å bli blendet av gjennomsnitt og medianer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du jobber som: Økonomirådgiver i kommunen

Hvor gammel du er: 35

Årslønn: 675 000kr

Utdanning: Master industriell økonomi + ca 100 studiepoeng økonomifag ved siden av jobb 

Erfaring: 10 år

Goder: Telefon, fleksitid, hjemmekontor

Tidligere jobbet i privat sektor med betydelig bedre lønn, men har nå fått barn og verdsetter fleksibel arbeidstid og null overtid over høyere lønn. Tjener uansett mer enn man har bruk for til å leve godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

27. Sykepleier. Jobber 60prosent natt så lønn ifølge stillingsprosent er ca 400.000.

Jobber en del ekstra og overtid så i fjor tjente jeg 830.000.

Tjent 210.000 sålangt i år.

Anonymkode: 1cae9...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mann 46 år, ingen utdannelse. Jobber fulltid med kundeservice, og tjener rundt 170.000 i året. Sånn er livet som kronisk syk når man ikke får den hjelpen man behøver.

Anonymkode: 7d599...9a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mann 46 år, ingen utdannelse. Jobber fulltid med kundeservice, og tjener rundt 170.000 i året. Sånn er livet som kronisk syk når man ikke får den hjelpen man behøver.

Hvordan kan du tjene så lite når du jobber fulltid?

Anonymkode: 07a5d...d32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 1/30/2023 at 8:19 AM, Snok1 said:

M50+

Stilling med teknisk-administrativ ledelse i en offentlig eid markedsvirksomhet. Jeg tjener omtrent som en stortingsrepresentant. Jeg trives godt nok til at jeg er fornøyd nok til ikke å søke meg tilbake til det private næringslivet.

Jeg har ingen underordnede og i praksis ingen sjef, men for lov til å påvirke  arbeidet i styret innen for mitt fagområde.

Pensjonordningen er topp og jobben gir meg tid nok utenfor jobb til å ta meg av de som står meg nær og hus og hjem.

Senkarrieren kan kanskje bli den beste delen av karrieren min.

wtf.. så mye tekst men du svarte ikke på det ene spørsmålet til TS. HVA TJENER DU? 

Anonymkode: bce6b...617

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du tjene så lite når du jobber fulltid?

Anonymkode: 07a5d...d32

Bor utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 12.15):

wtf.. så mye tekst men du svarte ikke på det ene spørsmålet til TS. HVA TJENER DU? 

Anonymkode: bce6b...617

Som en stortingsrepresentant, skrev han. 

Anonymkode: 3bab3...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20 år. Lønna har variert de siste årene, men mellom 3-6 mill. Har eget selskap.

Anonymkode: 06c45...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K underkant av 40 år, offentlig adm. årslønn ca 600K

Kunne ha tjent mer og jobbet annet sted,  men hadde ikke følt at vi fikk familielivet til å gå opp da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K55, tjener 680 000 i året, rådgiver i en organisasjon. Master.

Hjemmekontor, fleksitid, får dekket internett og telefon, får også delta på det jeg ønsker når det gjelder konferanser og fagutvikling. Synes jeg har "grei" lønn sammenlignet med da jeg var sykepleier. Regulert arbeidstid veier mye opp for turnusjobbingen, dårlig samvittighet og travelhet i det offentlige helsevesenet. Fri julaften, påske og himmelsprett, det er lykke etter 25 år hvor andre bestemte når jeg skulle jobbe.

Anonymkode: 363ac...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 20.36):

K, 38 år, seniorrådgiver i staten, ca 860tusen inkl div tillegg,  fleksibel arbeidstid hjemmekontor, trening i arbeidstid, litt ekstra ferie jul. Trives veldig bra pga spennende jobb super sjef og kolleger. toop jobbsituasjon med småbarn.

Anonymkode: 6056d...001

Oi det hørtes fint ut 😏 Utdanning?

Anonymkode: e9a8c...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akryl skrev (6 minutter siden):

Morsomt at nesten ingen som har medianlønn eller mindre, skriver i disse trådene.

Enig, rart det der.

Selv er jeg 40 og jobber som helsesekretær på sykehus. Topp ansiennitet med årslønn på 470.000kr.

Anonymkode: d65b8...1d8

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne 32. Helsefagarbeider og tjente i fjor 636.000,- kr . Jobber en del helligdager og overtid, så jobber muligens 120%. Har da fast stilling i sykehus, og jobber ekstra i kommunen. 

Anonymkode: 943f1...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...