Btw Skrevet 30. januar 2023 #321 Del Skrevet 30. januar 2023 (endret) On 1/4/2023 at 11:56 PM, AnonymBruker said: Og hvorfor skulle de ikke det? Eller mener du inngangsbilletten til KG er lav utdanning og inntekt? At man ikke bør ha høyere stilling? Anonymkode: 79eb8...79a Uffta, tror vedkommende mente dersom man er direktør så har man såpass mye arbeid til å kunne skrolle på KG. Alle direktørene jeg har jobbet under har sinnsykt mye arbeidspress virker det som og skal alltid være tilgjengelig ergo den høye lønnen. Endret 30. januar 2023 av Btw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #322 Del Skrevet 30. januar 2023 Rørlegger 29 år 850 000 Anonymkode: 1bd1a...cd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 30. januar 2023 #323 Del Skrevet 30. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Anser du høyskole som lavitdannelse? Anonymkode: 29a34...ed9 Hva jeg anser som hva er fullstendig irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 30. januar 2023 #324 Del Skrevet 30. januar 2023 39 år, sykepleier i turnus, ca.610 000 + evt tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theresecsk Skrevet 30. januar 2023 #325 Del Skrevet 30. januar 2023 Psykiatrien på sykehuset 550.000 (studerer som voksen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. januar 2023 #326 Del Skrevet 30. januar 2023 (endret) Portia Catonis skrev (7 timer siden): Jeg begynner oppriktig å tro at du er et troll... Taler saken til "sliterne", liksom... Du kaster dritt på andre og forsterker bare absolutt alle fordommene om helsearbeidere som sutrete, lavtlønnede folk med lav utdannelse som lever på en fantasi om at de har en spesiell status som "viktige", og at de "ofrer seg" for samfunnet. Jeg kan si såpass, at uten disse byråkratene som du rakker ned på, så hadde hele helsevesenet kollapset. Om helsearbeidere på gulvet har det så innmari fælt, jamen så får de si opp jobben og skaffe seg et bedre liv da! Lavtlønnede er lavtølnnede fordi? Gjett hva? De er enkle å erstatte. Det står hundrevis i folk i kø for å få alle jobbene som blir ledige, så sett i gang. Virkelig? Du kaller meg et troll? For deretter å si at det står hundrevis i kø for å erstatte sykepleiere og helsefagarbeidere? Lever du under en stein - eller følger du rett og slett bare lite med? Tips; Se Brennpunkt «Omsorg bak lukkede dører», og Debatten fra torsdag - så kan vi snakkes etterpå. Mine poeng står. Forøvrig høres du nøyaktig ut som kommunaldirektøren fra Brennpunkt - hun prøvde seg også på samme hersketeknikk som deg - «Hold kjeft om problemene - det eneste du oppnår er å sette arbeidskollegaene dine i et dårlig lys». Foreslår at du leser litt om byråkratiet i Norge - det har vært et problem i mange år. Det er for stort, det er for ineffektivt, det har for mange ledd, det er for tungrodd. Kommunesammenslåing var blant annet et forsøk på å slanke det kommunale byråkratiet - resultat? Økning av byråkrati. Her kan du lese om litt god gammeldags byråkrati problematikk: «Olav Hilmar Iversen Byråkratitis er en smittsom sykdom som sannsynligvis er forårsaket av et langsomtvirkende virus (slow-virus) som er klart nevrotropt, d v s det angriper først og fremst sentralnervesystemet (hjernen). Navnet Byråkratitis er avledet fra engelsk Bureaucratitis (from bur, person hard to shake off; eau, water; and crazy, insane or extremely enthusiastic). Sykdommen er meget smittsom og alle mellom 20 og 70 år er eller kan bli angrepet. I høy alder er det vanskelig å stille en sikker diagnose, idet symptomene på Byråkratitis og det som man tidligere kalte senilitet (som de fleste nevropatologer nu anser enten å være Alzheimers sykdom eller alkoholisk hjernedegenerasjon) er meget like. Ofte er det ikke mulig å skille mellom de to. Smittekildene er kontoransatte personer som allerede er angrepet, og smitten kan overføres ved telefonsamtaler, skriv, komite- og utvalgsmøter, utredninger, innstillinger, planer, proposisjoner og meldinger til Storting og Parlament, og personlige konferanser, arbeidslunsjer, seminarer, kurs og tjenestereiser. Det er grunn til å frykte at alle land har et stort byråkrati som smittekilde. Sykdommen har en viss likhet med munn- og klovsyke, som hos dyr angriper munnen og klovene. Byråkratitis fører også til karakteristiske sykdommer i munn og hender, idet det er via taler og snakk, og skrivning med framfoten, at sykdommen gir seg til kjenne. Sykdommen har vært beskrevet helt fra Hippokrates’ dager, og i de senere år har vi fatt en rekke bøker som mer detaljert har behandlet sykdommen og dens symptomer. Disse er generelt kjent. Jeg minner om «Parkinsons lov», «Peter''s Principle» og «Murphy''s Law». To hovedtrekk Ifø1ge Parkinson har sykdommen to hovedtrekk: 1. For den som er angrepet vil ethvert arbeide utvide seg inntil det fyller den fastsatte ukentlige arbeidstid. En byråkrat som har fått stol og skrivebord, vil klare å utfylle kontortiden fra ni til fire uten vanskelighet, og uten hensyn til hva han/hun virkelig har å gjøre. Viruset angriper hjernen på en slik måte at ingen oppgave er så liten at den ikke kan bli stor nok når lunchpauser og møter kommer til. Enhver sak kan utfylles med mange skriv og formularer, og mange kopier kan bli tatt av hvert skriv. Kopieringsmaskinen er derfor et sikkert diagnostisk tegn som viser at virus er i nærheden. 2. Det annet hovedtrekk ved sykdommen er, ifølge Parkinson, at enhver som lider av Byråkratitis ønsker å bli sjef over minst to andre. På den måte brer smitten seg eksponensielt, d v s en byråkrat må ha to assistenter, dette blir til tre byråkrater, tre byråkrater blir ni byråkrater, o s v, jevnfør stigningen i antall stillinger ved Rikshospitalets administrasjon de senere år. Peter har også oppdaget at innenfor et slikt system tenderer enhver til å stige oppover i byråkratiet inntil han når det inkompetente nivå. På ethvert trinn hvor byråkraten er kompetent og dyktig, vil han nemlig utføre sitt arbeid brukbart og få gode attester. Derved avanserer han til nye stillinger inntil han når opp til et nivå som han ikke lenger behersker, og der blir man så værende resten av sykdomstiden – stresset, deprimert, sur og ubrukelig.» https://tidsskriftet.no/2012/05/kuriosa/nar-byrakratene-overtar Endret 30. januar 2023 av Vera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. januar 2023 #327 Del Skrevet 30. januar 2023 M50+ Stilling med teknisk-administrativ ledelse i en offentlig eid markedsvirksomhet. Jeg tjener omtrent som en stortingsrepresentant. Jeg trives godt nok til at jeg er fornøyd nok til ikke å søke meg tilbake til det private næringslivet. Jeg har ingen underordnede og i praksis ingen sjef, men for lov til å påvirke arbeidet i styret innen for mitt fagområde. Pensjonordningen er topp og jobben gir meg tid nok utenfor jobb til å ta meg av de som står meg nær og hus og hjem. Senkarrieren kan kanskje bli den beste delen av karrieren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #328 Del Skrevet 30. januar 2023 Kvinne 29 år, rådgiver i staten, 570 000 kr i året. Masterutdanning, begynte i jobben da jeg var 25 år. Tjener noe mindre enn mine kollegaer, men det er pga lengre fravær ifbm to fødsler og permisjonsperioder siden jeg startet jobben. Anonymkode: c2eb8...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #329 Del Skrevet 30. januar 2023 Kvinne 37 595 000 Helt grei lønn, jobben er spennende, kan styre min egen jobbhverdag, kan ta hjemmekontor når jeg vil, fleksibel arbeidstid etc. Veldig fornøyd. Anonymkode: 18c41...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 30. januar 2023 #330 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sykepleiere som har 700.000 i lønn, og regner med at du ikke klager over lønna. Anonymkode: 074ab...6ce Nei, klager ikke på lønna, men den står ikke i forhold til ansvaret og arbeidsbelastningen. Husk også at det innebærer å være på vakt tidlig og sent, julaften og 17. mai når alle andre har fri og er med familien sin, det er verdt ganske mye som ikke kan regnes i kroner. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #331 Del Skrevet 30. januar 2023 Snok1 skrev (2 timer siden): M50+ Stilling med teknisk-administrativ ledelse i en offentlig eid markedsvirksomhet. Jeg tjener omtrent som en stortingsrepresentant. Jeg trives godt nok til at jeg er fornøyd nok til ikke å søke meg tilbake til det private næringslivet. Jeg har ingen underordnede og i praksis ingen sjef, men for lov til å påvirke arbeidet i styret innen for mitt fagområde. Pensjonordningen er topp og jobben gir meg tid nok utenfor jobb til å ta meg av de som står meg nær og hus og hjem. Senkarrieren kan kanskje bli den beste delen av karrieren min. Hva gjør du helt spesifikt i stillingen din? Anonymkode: 2d333...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #332 Del Skrevet 30. januar 2023 30 år, renholder, 470 000 i året 7 års erfaring. 100% jobb, ingen utdanning. Anonymkode: af858...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 30. januar 2023 #333 Del Skrevet 30. januar 2023 2 hours ago, Petra200 said: Nei, klager ikke på lønna, men den står ikke i forhold til ansvaret og arbeidsbelastningen. Husk også at det innebærer å være på vakt tidlig og sent, julaften og 17. mai når alle andre har fri og er med familien sin, det er verdt ganske mye som ikke kan regnes i kroner. Det er mange som jobber både sent og tidlig, julaften og 17. Mai, med mindre betalt enn sykepleiere. Jeg har nettopp jobbet min 3. Julaften og 7. Nyttårsaften på rad. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #334 Del Skrevet 30. januar 2023 K 36, bachelorgrad og rådgiver/saksbehandler i kommunen. 660 000, betalt mobiltelefon, delvis dekning av månedskort, mulighet for hjemmekontor, fleksitid osv. 4,5 år siden jeg startet innenfor denne bransjen. Veldig fornøyd 🙂 synes det er spesielt gøy at jeg har hatt reallønnsvekst også ved siste lønnsoppgjør. Anonymkode: fc025...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. januar 2023 #335 Del Skrevet 30. januar 2023 Knirke skrev (30 minutter siden): Det er mange som jobber både sent og tidlig, julaften og 17. Mai, med mindre betalt enn sykepleiere. Jeg har nettopp jobbet min 3. Julaften og 7. Nyttårsaften på rad. Hva er poenget ditt? Du ønsker ikke et lønnsløft? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #336 Del Skrevet 30. januar 2023 Kvinne, 40. Grafisk designer. 580 000. Anonymkode: af3b3...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #337 Del Skrevet 30. januar 2023 K38, konsulent 1.1 million. Helt greit. Anonymkode: 96a47...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. januar 2023 #338 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gjør du helt spesifikt i stillingen din? Anonymkode: 2d333...401 Jeg vil ikke skrive noe som kan identifisere meg. Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #339 Del Skrevet 30. januar 2023 Portia Catonis skrev (11 timer siden): Hva jeg anser som hva er fullstendig irrelevant. Nei, det er jo ikke det. Synes du det selv skjønner jeg ikke hvorfor du er å skriver noe i tråden her? Det er snakk om at en sykepleier/helsearbeidere også burde fått betalt for å ha tatt utdannelse,. At en også tar hensyn til arbeidstider og oppgaver når en ser på årslønn, som en gjør i alle andre yrker burde være en selvfølge. At de arbeider ugunstige tider på døgnet skal ikke ende opp med; så får de slutte på arbeidsplassen? Da i god tro på at det står en annen i kø som vil arbeide underbetalt. Det står faktisk ikke en flokk med arbeidsfolk for å ta over disse stillingene. Vi får faktisk ikke tak i vikarer eller lignende. Velger du å svare slik fordi du ikke har annet å si til det eller hva går det i? Det er jo du som hinter frem til at de som arbeider innen helse er lavt utdannede. Da må en jo nesten kunne svare på om høyskole anses som lavutdannelse? Rett er jo rett du har jo egentlig sagt meningen din der. Men da anser vi også alle andre med høyskole som lavt utdannede også. Merkelig det der for uansett kommer helsearbeidere dårlig ut. Så det hadde ikke så mye med utdannelsen å gjøre. Hva er din personlige mening om at f.eks sykepleiere skal ha så dårlig betalt? Anonymkode: 29a34...ed9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #340 Del Skrevet 30. januar 2023 Knirke skrev (3 timer siden): Det er mange som jobber både sent og tidlig, julaften og 17. Mai, med mindre betalt enn sykepleiere. Jeg har nettopp jobbet min 3. Julaften og 7. Nyttårsaften på rad. Hvem med høyskoleutdannelse gjør dette? Anonymkode: 29a34...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå