Gjest AnomynBurker Skrevet 17. mars 2024 #581 Del Skrevet 17. mars 2024 Kvinne 40+, influencer, 3-600 000,- i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #582 Del Skrevet 17. mars 2024 M37 anestesisykepleier. Grunnlønn 660000,- tjente 890000,- i fjor med alle tillegg og overtid. Anonymkode: 12a2c...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #583 Del Skrevet 18. mars 2024 Kivnne 38, seniorrådgiver i staten 815 000. Anonymkode: c4f59...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 18. mars 2024 #584 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 9.40): Mann 37. IT-konsulent. Ingen utdanning. ~1.600.000,- i året. Anonymkode: 70ec8...fa8 Lønn eller omsetning? Selvstendige næringsdrivende har det med å opplyse om omsetning, når det spørres etter lønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #585 Del Skrevet 18. mars 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: M37 anestesisykepleier. Grunnlønn 660000,- tjente 890000,- i fjor med alle tillegg og overtid. Anonymkode: 12a2c...91f Litt på siden, men trives du i yrket? Vurderer å omskolere meg til sykepleier for å bli anestesisykepleier. Anonymkode: 91a09...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #586 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt på siden, men trives du i yrket? Vurderer å omskolere meg til sykepleier for å bli anestesisykepleier. Anonymkode: 91a09...6d6 Ja, jeg trives godt i yrket. Ganske autnom i jobben (ihvertfall til sykepleierjobb å være), veldig givende og en fin blanding av travelt/rolig og akutt/elektivt. Nå har vel forsåvidt utdanningsstedene åpnet for at du kan gå direkte fra bachelor i sykepleie til master i anestesisykepleier ved mange utdanningssteder (noen steder krever fremdeles minst 1 år erfaring som sykepleier, noen har kanskje også stått på krava og tar bare opp sykepleiere med minst to år erfaring til videreutdanningen (slik det var før). MEN: hva gjør at du vil omskolere deg så «spesifikt»? Anestesisykepleie er ganske smalt og det vil ta minimum 5 år fra studiestart til du er ferdig, muligens også flere år. Hadde jeg valgt utdanning helt på ny nå (og ennå vert ung og lovende) hadde jeg valgt en utdanning som lønnet kompetanse bedre og som gav meg støtte muligheter for fleksibel arbeidstid. For min del hadde jeg f eks tatt en siv.ing grad, men det er uendelig mange jobber der ute som både betaler bedre og har gunstigere arbeidstider der ute, der du også har fri jul, påske ovs. Anonymkode: 12a2c...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #587 Del Skrevet 18. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, jeg trives godt i yrket. Ganske autnom i jobben (ihvertfall til sykepleierjobb å være), veldig givende og en fin blanding av travelt/rolig og akutt/elektivt. Nå har vel forsåvidt utdanningsstedene åpnet for at du kan gå direkte fra bachelor i sykepleie til master i anestesisykepleier ved mange utdanningssteder (noen steder krever fremdeles minst 1 år erfaring som sykepleier, noen har kanskje også stått på krava og tar bare opp sykepleiere med minst to år erfaring til videreutdanningen (slik det var før). MEN: hva gjør at du vil omskolere deg så «spesifikt»? Anestesisykepleie er ganske smalt og det vil ta minimum 5 år fra studiestart til du er ferdig, muligens også flere år. Hadde jeg valgt utdanning helt på ny nå (og ennå vert ung og lovende) hadde jeg valgt en utdanning som lønnet kompetanse bedre og som gav meg støtte muligheter for fleksibel arbeidstid. For min del hadde jeg f eks tatt en siv.ing grad, men det er uendelig mange jobber der ute som både betaler bedre og har gunstigere arbeidstider der ute, der du også har fri jul, påske ovs. Anonymkode: 12a2c...91f Hele livet har jeg blitt trukket mot jobb i helsevesenet (jobber innen helse nå, men innen noe med begrenset pasientkontakt). Jeg trekkes veldig mot akuttmedisin, og har egentlig gjort det hele livet. Men hadde ikke karakterer til ambulansefag på vgs. Egentlig har planen det siste året vært paramedisin, og jeg tar opp fag for å komme inn. Men jeg vegrer meg litt for å låse meg til ambulansen. Mulig det blir flere muligheter for paramedisinere senere, men vanskelig å si. Jeg kunne tenkt meg en jobb innen helse med en del ansvar og autonomi, som er givende, har litt action og også relativt korte møter med pasienter. Altså, ønsker f.eks. ikke å være intensivsykepleier med samme pasient over lengre periode. Heller ikke interessert i å jobbe på sengepost over lengre periode. Akuttmottak virker mest tiltalende, men også hektisk. Jeg syns anestesi virker spennende med ansvaret og oppgavene man får. Det virker ganske variert. I tillegg virker det spennende å få være med på traumeteam, o.l. (jeg er med i traumeteam nå, men i en svært liten rolle. Tenker alltid at jeg burde stått på "andre siden"). Mitt inntrykk er at man også er mer attraktiv i andre jobber senere, som f.eks. for Leger uten grenser, offshore, medic på skip, osv. Men ja, har jo egentlig lyst på prehospital erfaring også. Men har skjønt at det ikke er bare bare å få en fot innenfor ambulansen som sykepleier. Så jeg står mellom sykepleier og paramedisin nå, og syns valget er helt sinnsykt vanskelig 😅 Jeg har også vært inne på tanken å studere ingeniør, og få meg en jobb som ikke har sjuke arbeidstider og betaler bedre. Men jeg er rett og slett ikke interessert i de fagfeltene. Det er mennesker, sykdomslære, anatomi og fysiologi som trekker i meg altså. Alltid vært. Sorry, ble sjukt langt svar på et enkelt spørsmål 😂 tenker mye på dette om dagen. Anonymkode: 91a09...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #588 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 23.26): Kvinne 38 år. 1,1 mill. Pedagog. Anonymkode: 2c8df...e53 Jobber du som leder? Anonymkode: 557d3...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #589 Del Skrevet 29. august 2024 46, kvinne. Lektor med tilleggsutdanning. Grunnlønn på 740.000 i året. Anonymkode: fcfc3...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #590 Del Skrevet 29. august 2024 35 år. Seniorrådgiver i staten, ca 700K i året. Fleksibel og behagelig jobb. Anonymkode: 40436...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #591 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 35 år. Seniorrådgiver i staten, ca 700K i året. Fleksibel og behagelig jobb. Anonymkode: 40436...403 Har samfunnsvitenskapelig mastergrad. Anonymkode: 40436...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 21. september 2024 #592 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 7.23): Pensjon får du resten av livet uansett, bare du er norsk statsborger og gammel nok. Anonymkode: cdcd4...118 Det er forskjell på pensjon fra folketrygden og pensjon gjennom arbeidsgiver. Folketrygden får alle, både statlig, kommunale og private ansatte sparer opp pensjon gjennom arbeidsgiver som kommer i tillegg til det du får av arbeidsgiver. Avhengig av hvor du jobber så kan det private spare mye mer til deg enn stat/kommune. Det stemmer nok at du får ofte denne pensjonen i 10 år, men du får ikke noe mindre rent pengemessig, da du ofte får mer i disse 10 årene. Man vil uansett alltid ha grunnpensjonen livet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 21. september 2024 #593 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 4.50): K 34 Jobber på legevakt Om noen synes det er lang ventetid for å få behandling/komme inn til lege.....så er det fordi vi jobber sent pga at vi ikke får betalt for å jobbe raskere. Hadde det vært intensiver for å ha en "god produksjon", og selvsagt like god behandling, og dermed fornøyde pasienter, da hadde det vært bra. Anonymkode: ed787...c6e Det er forskjell på indre og ytre motivasjon. Det er forsket mye på dette. Jeg mener så klart alle jobber burde ha en anstendig lønn, men det er ikke slik at eneste årsak til at du utfører jobben din tilfredsstillende er fordi det skal finnes en ekstra gulrot for deg. Spesielt synes jeg det er urovekkende i en jobb slik du har. Du skriver ikke at det er kø fordi det er mye og dere er overarbeidet, men fordi du faktisk ikke gidder og er treig med vilje, fordi det er ingen gulrot til deg. Hvis det er slike du opplever jobben, så er dette kanskje ikke en riktig jobb for deg. Jeg personlig tjener greit nå, men jeg har hatt mange arbeidsforhold hvor jeg tjente dårlig, men det kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre en god jobb likevel. Driven er indre motivasjon og mine egne krav til meg selv. Verden skylder deg faktisk ingenting og det provoserende at arbeidere driver dank fordi man er furten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #594 Del Skrevet 21. september 2024 Kvinne 41. Jobber 100% som barnehagelærer. 600 000 i året. Anonymkode: 42e81...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #595 Del Skrevet 21. september 2024 Kvinne 48 år. Jobber in house som jurist i er større selskap. Tjener i underkant av 1,1 millioner pluss noen tilleggsgoder. Anonymkode: c489e...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #596 Del Skrevet 21. september 2024 Kvinne 47 år rett over 500 000. 50% ufør og 50% i jobb pluss forsikring ( har alvorlig nevrologisk sykdom) Kommunalt ansatt i 25 år før jeg ble syk Anonymkode: 104cd...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 21. september 2024 #597 Del Skrevet 21. september 2024 Mann, 40-årene, ingeniør og pilot. 850.000 pluss overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 21. september 2024 #598 Del Skrevet 21. september 2024 Kvinne 33 år. Jobber som HR-rådgiver. 710 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #599 Del Skrevet 21. september 2024 Kvinne, 52, psykolog, ca 1,2 mill årlig. Anonymkode: f853c...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #600 Del Skrevet 21. september 2024 Mann 58 grafisk designer / rådgiver 1.200.000 vanlig ansettelses forhold, ikke overtidsbetalt eller bonus. Flexitid. Fornøyd nå men det har vært mye slit og lite betalt opp gjennom årene. Anonymkode: 85bf8...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå