Gå til innhold

Hva er din alder, stilling og hva tjener du i året.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Vera said:

Hva er poenget ditt? Du ønsker ikke et lønnsløft? 

Jeg er fornøyd med lønna mi, ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvem med høyskoleutdannelse gjør dette?

Anonymkode: 29a34...ed9

Sjøfolk, blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (5 minutter siden):

Sjøfolk, blant annet.

Kan du velge ut ett annet yrke? De jeg har hørt som har arbeidet på sjøen har hatt godt betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er jo ikke det. Synes du det selv skjønner jeg ikke hvorfor du er å skriver noe i tråden her?

Det er snakk om at en sykepleier/helsearbeidere også burde fått betalt for å ha tatt utdannelse,. At en også tar hensyn til arbeidstider og oppgaver når en ser på årslønn, som en gjør i alle andre yrker burde være en selvfølge. At de arbeider ugunstige tider på døgnet skal ikke ende opp med; så får de slutte på arbeidsplassen? Da i god tro på at det står en annen i kø som vil arbeide underbetalt. Det står faktisk ikke en flokk med arbeidsfolk for å ta over disse stillingene. Vi får faktisk ikke tak i vikarer eller lignende.

Velger du å svare slik fordi du ikke har annet å si til det eller hva går det i? Det er jo du som hinter frem til at de som arbeider innen helse er lavt utdannede. Da må en jo nesten kunne svare på om høyskole anses som lavutdannelse? Rett er jo rett du har jo egentlig sagt meningen din der. Men da anser vi også alle andre med høyskole som lavt utdannede også. Merkelig det der for uansett kommer helsearbeidere dårlig ut. Så det hadde ikke så mye med utdannelsen å gjøre. Hva er din personlige mening om at f.eks sykepleiere skal ha så dårlig betalt? 

Nå får du rulle inn. Jeg har ikke sagt et ord om min personlige mening. Jeg sa at vedkommende forsterker inntrykket av helsearbeidere som sutrete underbetalte, lavt utdannede folk som forventer å bli behandlet som superhelter bare fordi jobben deres er viktig for samfunnet.

Det er derfor jeg tror vedkommende jeg siterte troller. Hun, og du, hjelper jo ikke akkurat helsearbeidere med å forbedre ryktet sitt, heller tvert imot.

PS: Sykepleiere har ikke dårlig betalt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du velge ut ett annet yrke? De jeg har hørt som har arbeidet på sjøen har hatt godt betalt.

Politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (4 timer siden):

Det er mange som jobber både sent og tidlig, julaften og 17. Mai, med mindre betalt enn sykepleiere.

Jeg har nettopp jobbet min 3. Julaften og 7. Nyttårsaften på rad.

Ja, flere yrkesgrupper gjør det. Men ikke så mange som har direkte ansvar for syke og sårbare menneskeliv i et overbelastet og system som er presset til randen. Det er et ansvar som krever langt mer enn lønna tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Petra200 said:

Ja, flere yrkesgrupper gjør det. Men ikke så mange som har direkte ansvar for syke og sårbare menneskeliv i et overbelastet og system som er presset til randen. Det er et ansvar som krever langt mer enn lønna tilsier.

Det er det vel strengt tatt legene som har. En sykepleier er ansatt for å pleie.

Du kan mene hva du vil om at lønna er lav, men det kan du jo skrive om i en av de 1000 trådene om sykepleierlønn, ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (29 minutter siden):

Politi.

Gjennomsnittslønnen er vel ca 150 000kr høyere? Men ja, ikke godt betalt det heller.

Ser forøvrig det er vanskeligheter med å finne noe som er så dårlig betalt som innenfor helse, noe som er helt greit det. Selv var jeg jo klar over det. Var også klar over at det var høyskoleutdanning 😀

Jo, sykepleiere har dårlig lønn

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (18 minutter siden):

Det er det vel strengt tatt legene som har. En sykepleier er ansatt for å pleie.

Du kan mene hva du vil om at lønna er lav, men det kan du jo skrive om i en av de 1000 trådene om sykepleierlønn, ikke her.

Her tar du feil. Det jobber ingen leger i kommunehelsetjenesten, nei. Og jeg som sykepleier er ansvarlig for 125 pasienter alene på mange vakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (17 minutter siden):

En ambulansesjåfør/paramedic har ikke ansvar for liv? 
Sykepleier ansatt i medicen offshore - ikke ansvar for liv? 
Sykepleier/helsefagarbeider ansatt på sykehjem - ikke ansvar for liv? 
Sykepleier ansatt på sykehus - ikke ansvar for liv? 
Intensivsykepleiere - ikke ansvar for liv? 

Tror du legene kommer etter 5 sekund når man knipser? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (2 minutter siden):

Her tar du feil. Det jobber ingen leger i kommunehelsetjenesten, nei. Og jeg som sykepleier er ansvarlig for 125 pasienter alene på mange vakter.

Det er det som er, folk burde heller komme seg litt ut å titte litt slik at de får seg noe kunnskap over hva en sykepleier egentlig gjør. Mange som tror at de bare legger en kald klut i pannen på folk.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Vera said:

En ambulansesjåfør/paramedic har ikke ansvar for liv? 
Sykepleier ansatt i medicen offshore - ikke ansvar for liv? 
Sykepleier/helsefagarbeider ansatt på sykehjem - ikke ansvar for liv? 
Sykepleier ansatt på sykehus - ikke ansvar for liv? 
Intensivsykepleiere - ikke ansvar for liv? 

Tror du legene kommer etter 5 sekund når man knipser? 

Jo, de har ansvar for liv på samme måte som bussjåfører og barnehageansatte har ansvar for liv.

Men hvis livet står i fare er det legen du ringer, ikke sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjennomsnittslønnen er vel ca 150 000kr høyere? Men ja, ikke godt betalt det heller.

Ser forøvrig det er vanskeligheter med å finne noe som er så dårlig betalt som innenfor helse, noe som er helt greit det. Selv var jeg jo klar over det. Var også klar over at det var høyskoleutdanning 😀

Jo, sykepleiere har dårlig lønn

Du kan ikke sammenligne gjennomsnittslønn, du må sammenligne grunnlønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne, mastergrad, jobber som rådgiver i offentlig virksomhet, 711 000 i året.

Anonymkode: 678f4...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (55 minutter siden):

Jo, de har ansvar for liv på samme måte som bussjåfører og barnehageansatte har ansvar for liv.

Men hvis livet står i fare er det legen du ringer, ikke sykepleieren.

Tror du en liten realitycheck hva gjelder arbeidshverdagen til sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 42 år, jobber med økonomi/HR. Tar master nå, så lavere lønn enn den jeg får når jeg er ferdig. 600 000kr i året. Jobber i tillegg ekstra som helsefagarbeider, der har jeg ca 480 000kr i året før tillegg. Men jobber som regel alltid kveld og helg og da får jeg tillegg. 

Anonymkode: eec29...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem med høyskoleutdannelse gjør dette?

Det er jo veldig mange grupper

Politiet- både den sivile delen og den operative. 

Forsvar - igjen både den sivile delen og de med grader. 

De fleste med et større leder ansvar innen alle sektore. 

De fleste med leder/personal ansvar innen mellom store - små bedrifter. 

Eiere/leder av egen bedrift.

Markedsførere. 

Direktører.

And so on... er jo deverre ikke slik at samfunnet stenger kl 16 eller på helligdager. Toget ruller å går for veldig mange av oss.

Anonymkode: 74425...7cd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...