AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Del Skrevet 4. januar 2023 Mulig det er jeg som gjør dette i overkant komplisert for meg selv 🫣😂 Hvis man har ett uttak med masse egg på frys, og man har tre innsett med eggene fra 1. uttak - regnes dette da som tre forsøk? Eller kan man prøve flere ganger med egg fra første uttak uten at det regnes som nytt forsøk? Eller er det rett og slett 3 innsett og 3 testdatoer som regnes som forsøk, uavhengig av antall uttak? Anonymkode: e9607...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 4. januar 2023 #2 Del Skrevet 4. januar 2023 (endret) Et innsett = et forsøk Uansett om alle innsett kommer fra samme egguttak eller fra flere ulike egguttak. Redigert: Det er hvert fall sånn for å få refundert medisinutgiftene. Offentlig IVF har jeg ikke prøvd, så jeg bare antar at det offentlige teller forsøk likt, men er ikke sikker. Endret 4. januar 2023 av Vilde78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Del Skrevet 4. januar 2023 Hvis du lurer på angpende det at man får dekket 3 ivf forsøk gjennom det offentlige? Så vil det si 3 uttak ja. Hvis du feks har 1 ivf forsøk hvor du får ut 20 egg, og setter inn alle 20 eggene. Er dette likevel regnet som kun 1 forsøk av di 3 forsøkene man får dekket. Men du må likevel betale egenandel for alle innsettene Anonymkode: 31e38...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du lurer på angpende det at man får dekket 3 ivf forsøk gjennom det offentlige? Så vil det si 3 uttak ja. Hvis du feks har 1 ivf forsøk hvor du får ut 20 egg, og setter inn alle 20 eggene. Er dette likevel regnet som kun 1 forsøk av di 3 forsøkene man får dekket. Men du må likevel betale egenandel for alle innsettene Anonymkode: 31e38...c3f Ok takk! For jeg har trodd at dersom man feks har fryseforsøk etter fersk fra samme uttak er dette to forskjellige forsøk siden det er to innsett. Men da har man altså flere «forsøk» under et forsøk hvis det er egg nok? Man kan altså ha flere innsett enn 3 totalt med 3 forsøk? Anonymkode: e9607...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Del Skrevet 4. januar 2023 Sagt på en annen måte; ett uttak som fører til minst ett innsett, er et gjennomført forsøk. Fører et forsøk til at ingenting var av en kvalitet som kan settes inn så er det ikke tellende forsøk (men kan da være de nekter tre forsøk da prognosene er så dårlig). Men fører forsøket til minst ett innsett, fersk eller frys, er det tellende forsøk. Anonymkode: 589ba...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok takk! For jeg har trodd at dersom man feks har fryseforsøk etter fersk fra samme uttak er dette to forskjellige forsøk siden det er to innsett. Men da har man altså flere «forsøk» under et forsøk hvis det er egg nok? Man kan altså ha flere innsett enn 3 totalt med 3 forsøk? Anonymkode: e9607...5f0 Ja man kan få egg på frys. Men desverre erfarer veldig mange å ikke få det når dem går gjennom ivf i det offentlige. (Desverre har ikke legene i det offentlige god nok erfaring på dette feltet ) Personlig gikk jeg først gjennom 4 insemineringsforsøk og deretter 3 ivf forsøk. Fikk aldri egg på frys, og eggene som ble satt inn var bare 2 eller 3 dagers. Men når vi gikk over til privat klinikk, ble jeg gravid med engang. Anonymkode: 31e38...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja man kan få egg på frys. Men desverre erfarer veldig mange å ikke få det når dem går gjennom ivf i det offentlige. (Desverre har ikke legene i det offentlige god nok erfaring på dette feltet ) Personlig gikk jeg først gjennom 4 insemineringsforsøk og deretter 3 ivf forsøk. Fikk aldri egg på frys, og eggene som ble satt inn var bare 2 eller 3 dagers. Men når vi gikk over til privat klinikk, ble jeg gravid med engang. Anonymkode: 31e38...c3f Statistisk scorer det offentlige og det private helt likt her. For oss ble det verken frys offentlig eller privat. Men mange av de jeg ble kjent med gjennom dette hadde mange fryseforsøk offentlig. Jeg forstår det psykisk rettferdiggjør pengene du måtte bruke,men for andre prøveres sin del, dropp slikt tull. Anonymkode: 589ba...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå