AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #81 Del Skrevet 4. januar 2023 Uansett hvordan verden går under får man håpe det skjer på en måte som ikke ligner noe av det de religiøse har spådd. Da får vi i det minste gleden og skadefryden oppi det hele å oppleve at religiøse ikke kan gjøre annet enn å innrømme hvor feil de har tatt. Det er kanskje derfor mange religiøse ikke tar klimakrisen på alvor, den ligger for langt unna Bibel-forestillingene om verdens ende. Anonymkode: 950bd...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #82 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uansett hvordan verden går under får man håpe det skjer på en måte som ikke ligner noe av det de religiøse har spådd. Da får vi i det minste gleden og skadefryden oppi det hele å oppleve at religiøse ikke kan gjøre annet enn å innrømme hvor feil de har tatt. Det er kanskje derfor mange religiøse ikke tar klimakrisen på alvor, den ligger for langt unna Bibel-forestillingene om verdens ende. Anonymkode: 950bd...8c9 Gleden og skadefryden ja 😲👹 Anonymkode: d6bbc...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #83 Del Skrevet 4. januar 2023 Tvillingsjel skrev (25 minutter siden): Religion er ikke psykose. Det kan være vanskelig å se forskjell i blant. Anonymkode: 23f74...1b9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #84 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uansett hvordan verden går under får man håpe det skjer på en måte som ikke ligner noe av det de religiøse har spådd. Da får vi i det minste gleden og skadefryden oppi det hele å oppleve at religiøse ikke kan gjøre annet enn å innrømme hvor feil de har tatt. Det er kanskje derfor mange religiøse ikke tar klimakrisen på alvor, den ligger for langt unna Bibel-forestillingene om verdens ende. Anonymkode: 950bd...8c9 De klarer og gjøre det til noe de har spådd med sine tolkninger uansett. Mye av disse tegnene ts har sett ( bortsett fra dronning Elisabeth sin begravelse) er jo klimaendringer. Anonymkode: 1e8ff...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #85 Del Skrevet 4. januar 2023 Venter du lenge nok, vil alle profetier i bibelen før eller senere oppstå, fordi katastrofer og merkelige naturlige fenomener alltid inntreffer på jorden - før eller siden. Det hjelper altså ikke å slå seg på brystet og påpeke noe som har hatt to tusen år på seg å inntreffe, og si at "se her, det ble spådd !" Anonymkode: 77258...4ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #86 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Venter du lenge nok, vil alle profetier i bibelen før eller senere oppstå, fordi katastrofer og merkelige naturlige fenomener alltid inntreffer på jorden - før eller siden. Det hjelper altså ikke å slå seg på brystet og påpeke noe som har hatt to tusen år på seg å inntreffe, og si at "se her, det ble spådd !" Anonymkode: 77258...4ab Sier det igjenn alt skjer innen få år er det å vente lenge? Anonymkode: d6bbc...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #87 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De klarer og gjøre det til noe de har spådd med sine tolkninger uansett. Mye av disse tegnene ts har sett ( bortsett fra dronning Elisabeth sin begravelse) er jo klimaendringer. Anonymkode: 1e8ff...2bf Hvis det er klimaendringene har bibelen spådd eksakt hva som skal skje veldig bra😅 Anonymkode: d6bbc...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 5. januar 2023 #88 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Jeg venter i spenning! Ikke på verdens undergang men på hvor ille vi må få det før vi klarer å gjøre ting bedre for oss selv. Etter å ha vært i JV halve livet mitt og studert til og med baksiden av Bibelen kan jeg med sikkerhet si at Snåsamannen er like pålitelig som bibelske profetier. Når det treffer jubler vi, når det bommer tier vi.... Endret 5. januar 2023 av sofiemyr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 5. januar 2023 #89 Del Skrevet 5. januar 2023 Religiøse (og andre) misforstår hva en ekte profeti er. For å være en ekte profeti, må den oppfylle noen kriterier: 1. Være så konkret at man på forhånd forstår hva den spår, og i ettertid kan fastslå om den var rett eller ikke. 2. Være så eksakt at den ikke kan passe med omtrent hva som helst. 3. Ikke være noe som er enkelt å oppfylle hvis man ønsker. Når Bibelens såkalte profetiene er så vage at folk i århundrer har sett på hendelser etter at de har skjedd og tolket hendelsene til å oppfylle disse, så viser det bare at "profetiene" hverken oppfyller 1 eller 2, og dermed ikke er ekte profetier, men bare vage spådommer som kan passe med mange ting. Det ville vært den enkleste ting i verden for en allmektig, allvitende gud å lage gode, konkrete profetier, men det har altså ikke skjedd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #90 Del Skrevet 5. januar 2023 og som man roper i skoen, skal man få svar! er det vel også noe som heter. Anonymkode: 15c49...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #91 Del Skrevet 5. januar 2023 sofiemyr skrev (6 timer siden): Jeg venter i spenning! Ikke på verdens undergang men på hvor ille vi må få det før vi klarer å gjøre ting bedre for oss selv. Etter å ha vært i JV halve livet mitt og studert til og med baksiden av Bibelen kan jeg med sikkerhet si at Snåsamannen er like pålitelig som bibelske profetier. Når det treffer jubler vi, når det bommer tier vi.... Jehovas vitne er ikke kristendommern dem følger ikke jesus kommander! Dem er hyklere! Bra du kom deg ut v jehovas vitne!❣ Anonymkode: d6bbc...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #92 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 13.22): og som man roper i skoen, skal man få svar! er det vel også noe som heter. Anonymkode: 15c49...57c Unnskyld, men….😂 er det gjennom skohornet du roper? Anonymkode: 771b5...a62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 15. januar 2023 #93 Del Skrevet 15. januar 2023 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 15. januar 2023 #94 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Unnskyld, men….😂 er det gjennom skohornet du roper? Anonymkode: 771b5...a62 Nå sprutet jeg brus på mobilskjermen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #95 Del Skrevet 19. januar 2023 Tvillingsjel skrev (På 4.1.2023 den 15.04): Jeg tror ikke det har så mye hensikt å spekulere i dette. Jeg er kristen og tror på dommedag, men jeg vet også at ingen kjenner dagen eller timen. Den dagen folk tror Jesus kommer igjen, kommer han ikke. Han kommer når alle minst venter det. Husk, til og med ikke Jesus vet når han skal komme tilbake, bare Gud. Hvorfor tror du ikke på buddhismen? Jeg synes det er en mye flottere religion. Jeg er ikke buddhist men lener til tanken om at vi lever flere liv. Anonymkode: 0921c...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #96 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 15.40): Hvis du lurer på hva alt dette innebærer betyr så annbefaler jeg deg til å begynne å kjenne gud selv les bibelen hvis ikke får du la vær. Gud gidde oss fri vilje. Vi velger selv. Ikke hør på mennesket men gud. Anonymkode: d6bbc...b35 Jeg synes heller boken til buddhistene er mer interessant. Anbefaler deg å lese den. Ellers tror jeg ikke på Bibelen, men kjenner både folk som er kristne, ateister, agnostikere, buddhister, paganister osv og alle som er er flotte mennesker. Ser ingen grunn til at man skal velge en av de tusen religionene som finnes, det blir jo Lotto. Anonymkode: 0921c...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #97 Del Skrevet 4. november 2024 Her var det mye tullete svar! La meg fortelle dere en ting: At Jesus finnes, er vi alle enige om, og det er sant at Jesus kommer tilbake til jorden en dag. Jeg er personlig kristen, og tror på at bibelen er sann, men allikevel tror jeg det er mye som gjenstår her på jorden før Jesus kan komme tilbake. Vi er jo der nå at det går rykter om krig, og jordskjelv både her og der, men ennå er ikke enden her. Det skal være en så stor trengsel verden før aldri har vært borti før, og det vi ser nå, er ikke den trengselen, det vi ser nå er bare en av mange trengsler, men ikke den store trengsel som bibelen taler om og dette vi ser nå er nok ikke begynnelsen på de siste 7 år som noen hevder. Det må altså en enda større trengsel til, og den har ennå ikke kommet. Anonymkode: c9865...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 4. november 2024 #98 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Her var det mye tullete svar! La meg fortelle dere en ting: At Jesus finnes, er vi alle enige om, og det er sant at Jesus kommer tilbake til jorden en dag. Nei, dette er vi åpenbart ikke alle enige om. Dårlig start... At det er sant at Jesus kommer tilbake en dag, er en påstand det ikke finnes bevis for, og som jeg ikke tror på. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi er jo der nå at det går rykter om krig, og jordskjelv både her og der, Og slik har det vært absolutt hvert eneste år i mange tusen år. Altså ingenting som tyder på at dette er en spådom som skal gå i oppfyllelse nå heller. Endret 4. november 2024 av Capitan Fracassa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #99 Del Skrevet 4. november 2024 Capitan Fracassa skrev (7 timer siden): Nei, dette er vi åpenbart ikke alle enige om. Dårlig start... At det er sant at Jesus kommer tilbake en dag, er en påstand det ikke finnes bevis for, og som jeg ikke tror på. Og slik har det vært absolutt hvert eneste år i mange tusen år. Altså ingenting som tyder på at dette er en spådom som skal gå i oppfyllelse nå heller. At du ikke tror på det, for være din sak, men du vil bli overrasket når det skjer, hvis det skjer i vår tid. Jeg sier ikke at ting skjer nå, bare at vi er der det går rykter om krig og jordskjelv både her og der, men det er ikke enden. Vi må nok mange år frem i tid. Jo, både Jesus og himmelen finnes, og det er faktisk blitt bevist. Anonymkode: c9865...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #100 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 13.22): og som man roper i skoen, skal man få svar! er det vel også noe som heter. Anonymkode: 15c49...57c Bare tull. Har ropt ned i en sko i timesvis her, ingen svar å få. Anonymkode: c789c...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå