aksase Skrevet 4. januar 2023 #1 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg bor langs en vei og driver jordbruk langs denne veien. Hvert år plukker jeg mye søppel på jordene langs veien. Det går mest i mat-emballasje som flasker, bokser, kopper, emballasje til hurtigmat(mest fra McDonalds og Burger King), ispapir, sjokoladeinnpakning osv.. Så er det en del snusbokser, sigarettfilter/sneiper og sigarettesker. Mye av dette inneholder plast som aldri blir borte, men som blir mikroplast som vi senere trolig vil finne igjen i maten jeg dyrker på disse jordene. Noe av dette er også farlig for dyr, og da spesielt metallbokser som hakkes i biter i grashøstemaskiner og disse skarpe metallbitene kutter opp dyra innvendig når graset spises og dyra blør i hjel. Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor folk synes det er greit å dumpe søppel på min eiendom og overlate til meg å plukke det opp og betale for å bli kvitt det. Noen her med "inside information" som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor folk gjør dette? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Del Skrevet 4. januar 2023 Fordi de er hjernedøde. Anonymkode: d7985...d56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Del Skrevet 4. januar 2023 Lurer jeg også på, jeg flyttet på landet og har nå med meg avfallposer når jeg går tur fordi det ligger så mye sånt som du beskriver langs jordene. Spesielt metall og glass er det en del av og det er jo som du sier farlig å få blandet med for Anonymkode: edbe6...b05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 For å sitere min (den gang) tre år gamle datter: "Kanskje det er idioter inni de bilene?" 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Del Skrevet 4. januar 2023 Out og sight out of mind. Anonymkode: 28d6b...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Del Skrevet 4. januar 2023 Lurer på det samme. Nordmenn har ofte dårlige holdninger til renslighet. De tror at de slipper å se driten når de kaster søppel langs veien og glemmer når andre gjør det samme, blir det mye søppel langs veiene. Samme med vinduer på busstopp rundt om der ungdommer knuser rutene på pur f. Hadde de bare vært oppdratt slik som japanerne under feks fotball VM. Der ryddet publikum opp etter seg før de dro! Anonymkode: e5e53...70b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg irriterer meg over det samme. Men har ikke noe godt svar. Bortskjemte empatiløse idioter som ikke bryr seg om andre/annet enn sitt eget ego, kanskje? Det ligger alltid ny søppel langs veien her. Ofte hele søppelposer også.. bare kastet i skogen/veikanten. Det kunne kanskje hjulpet med flere containere langs veien. Og om det hadde vært billigere/gratis å hive søpla på mottak? Anonymkode: 981e8...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Del Skrevet 4. januar 2023 Vi skulle fått betalt for å levere det inn. På samme måte som pant, men høyere sum😛 Anonymkode: 981e8...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg tror mye av dette søppelet kommer fra utenlandske trailersjåfører og sjåfører fra andre land, har sett det flere ganger selv at de slenger ting ut av vinduene. Det mest heslige er flasker fulle av piss, de har nemlig ikke tid til å stoppe så da gjør de fra seg på flasker. Anonymkode: be27c...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Del Skrevet 4. januar 2023 Tenker at de er komplett idioter uten tanke for andre enn seg selv. Har vært vitne til at folk har kastet en pose med mc'donalds-søppel rett ut av bilvinduet i et rolig boligstrøk. Har lyst å kalle dem griser men grisene fortjener ikke å bli sammenlignet med disse menneskene Anonymkode: c6948...08a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 4. januar 2023 #11 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg ble kjent med en kar i midten av 40-årene som pleide å kaste søppel ut av vinduet da han kjørte. Jeg ble sjokkert over oppførselen og skikkelig forbanna! Han gav faen, men sa at da fikk heller jeg ta søppelet med meg og kaste det. Jeg tok med meg gjenværende søppel i bilen, og sluttet å treffe fyren mer. Han var en kjempe-egoist som ikke brydde seg om noen andre enn seg selv. Tror det er sånne folk som gjør sånne ting. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Del Skrevet 4. januar 2023 De bryr seg nok bare ikke om andre mennesker, de bryr seg mest om dem selv og hva som er lettvint for dem selv. Sikkert enkelte unge som vil føle seg tøffe ved å gjøre det også. De fleste mangler nok bare omtanke og empati som er vanlig hos folk flest. Ikke alle mennesker er i stand til å føle slike følelser Anonymkode: aeee9...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Del Skrevet 4. januar 2023 Fordi sånne folk gir faen i andre. Min eksmann var sånn. Han kasta bare ting der han fant det for godt. En dritt. Anonymkode: fae61...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 4. januar 2023 #14 Del Skrevet 4. januar 2023 Det er faen meg noe av det verste jeg ser. Søplemennesker gjør søpleting. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 10. januar 2023 #15 Del Skrevet 10. januar 2023 Fordi de er idioter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 11.15): Vi skulle fått betalt for å levere det inn. På samme måte som pant, men høyere sum😛 Anonymkode: 981e8...75a For noe tull, man må da greie å gjøre enkle ting som å kaste søppelet sitt uten å måtte få betalt av staten. Folk er ikke så hjelpesløse at de trenger å holdes i hånda av staten hele livet, selv om noen tror det. Anonymkode: 20ba1...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 12. januar 2023 #17 Del Skrevet 12. januar 2023 aksase skrev (På 4.1.2023 den 9.41): Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor folk synes det er greit å dumpe søppel på min eiendom og overlate til meg å plukke det opp og betale for å bli kvitt det. Noen her med "inside information" som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor folk gjør dette? Jeg tror egentlig ingen synes det er greit, men lettvint trumfer ofte over greit for mange. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. januar 2023 #18 Del Skrevet 12. januar 2023 Fordi de er idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Del Skrevet 20. januar 2023 Er da bare å sette fra seg ved gjenbruksstasjoner, da havner det i alle fall på rett plass. Anonymkode: e1453...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå