Gå til innhold

Spørsmål etter ultralyd av livmor/eggstokker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på kvinneklinikken for å finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid. Det ble da tatt innvendig ultralyd. Det er like før eggløsning og legen talte 16 på ene siden, den andre siden fikk jeg ikke med meg hvor mye hun telte. Regner med dette var modne egg ? Er 16 et normalt antall på en side ?  Vi begynte å snakke om noe annet(mannens sædkvalitet) så det ble glemt både fra min side og sikkert legens side å forklare mer rundt funnene på ultralydundersøkelsen. 

Anonymkode: 9e9ba...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 på en side høres mye ut? Det er heller ikke Modne egg de teller, men egg. Modning vil aldri gi 16 modne samtidig. Kun 1 eller evt mer sjeldent; 2, modne er normalt. Men flere egg ja enn bare det ene som slippes. Jeg hadde 5-6 egg på hver side og det mente de var supert.

Anonymkode: f3e95...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som man bare får etter ivf-stimulering eller muligens pcos. Vil tro det var snakk om synlige follikler som kan modnes.

Anonymkode: 9e3d6...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

16 på en side høres mye ut? Det er heller ikke Modne egg de teller, men egg. Modning vil aldri gi 16 modne samtidig. Kun 1 eller evt mer sjeldent; 2, modne er normalt. Men flere egg ja enn bare det ene som slippes. Jeg hadde 5-6 egg på hver side og det mente de var supert.

Anonymkode: f3e95...bf9

Ja hun sa ikke modne egg men hun viste på skjermen at disse var straks klar så eggløsning ville nok skje enten samme dag eller dagen etter. Det kalles kanskje folikkler det da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er så mange som man bare får etter ivf-stimulering eller muligens pcos. Vil tro det var snakk om synlige follikler som kan modnes.

Anonymkode: 9e3d6...3b5

Så mange egg du mener at bare er mulig etter ivf-stimulering ? 

Follikler kan man ha så mange av ? Det er ca normalt antall ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har vært på kvinneklinikken for å finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid. Det ble da tatt innvendig ultralyd. Det er like før eggløsning og legen talte 16 på ene siden, den andre siden fikk jeg ikke med meg hvor mye hun telte. Regner med dette var modne egg ? Er 16 et normalt antall på en side ?  Vi begynte å snakke om noe annet(mannens sædkvalitet) så det ble glemt både fra min side og sikkert legens side å forklare mer rundt funnene på ultralydundersøkelsen. 

Talte hun 16 små rundinger, eller muligens 16 millimeter på ett egg? Ser du skriver lengre nede at gyn forespeiler eggløsning i nær fremtid, da kan det jo være størrelsen på det modne egget hun refererte til? 

har du ikke anledning å logge inn i en portal til klinikken å sende en melding med spørsmålet?😊 Da slipper du jo å synse på hva som kan være svaret.

Anonymkode: 944c8...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Talte hun 16 små rundinger, eller muligens 16 millimeter på ett egg? Ser du skriver lengre nede at gyn forespeiler eggløsning i nær fremtid, da kan det jo være størrelsen på det modne egget hun refererte til? 

har du ikke anledning å logge inn i en portal til klinikken å sende en melding med spørsmålet?😊 Da slipper du jo å synse på hva som kan være svaret.

Anonymkode: 944c8...d79

Fikk akkurat journalen på Helse-Norge nå :) 

Står jeg har 5 antralfollikler på høyre side og 16 på venstre side. Og at alt ser normalt ut :) Så da har jeg vel egentlig fått svar på det jeg lurte på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...