Kelambi Skrevet 2. januar 2023 #1 Del Skrevet 2. januar 2023 Hei! Jeg er ikke prøver, men visste ikke helt hvilke kategori dette skulle gå under. Vi har to barn på 2 år og 3.5 år. Har nettopp flyttet og gutta er så viljesterke og full av følelser vi må hjelpe dem med,at en baby oppi dette er liksom ikke aktuelt. Jeg hadde eggløsningsdag i dag og begynte å blø. Det er mer enn spotting som jeg leser kan av og til være normalt. Det er litt svakere type menssmerter og blør som typ første blødningsdag i mens. Mye mer enn spotting, men ikkje veldig kraftig heller. Jeg hadde to SA før førstemann i uke 5 og 6, og dette føles ikke ut som det heller. Jeg begynte med eggløsningsslim og eggløsningssmerter for fire dager siden. Dette er ikke unormalt for meg. Jeg går på minipille og pleier ikke ha noe syklusforstyrstyrrelse på det. Har gått på der i alle år utenom når vi prøvde på de to barna vi har. Noen som har opplevd slike blødninger midt i syklusen? Vi har ikke hatt samleie som skal tilsier at dette er noe festeblødning eller noe heller. Jeg står på venteliste til fastlegen så derfor jeg prøver å spør her først. Dette er ikke akutt nok til å få komme til så må eventuelt til privatlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2. januar 2023 #2 Del Skrevet 2. januar 2023 Hvis du går på minipiller skal du ikke ha eggløsning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2. januar 2023 #3 Del Skrevet 2. januar 2023 Det høres ut som du trenger litt undervisning i hvordan preventivmidler funker. Både minipiller og vanlige p-piller virker på den måten at de forhindrer eggløsning. Det er derfor man ikke blir gravid. Blødningen man får i en eventuell pillefri uke/på sukkerpillene på brettet er ikke menstruasjon, men en bortfallsblødning fordi man holder opp med å ta pillene. Hvis du har tatt minipillene dine punktlig og til riktig tid, uten å glemme noen piller eller kaste opp/ha diaré, så er det ekstremt lite sannsynlig at du får eggløsning. Har du derimot slurvet eller glemt en eller flere piller, kan eggløsningen skje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelambi Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 2. januar 2023 De minipillene jeg bruker hindrer ikke eggløsning, men hindrer at egget fester seg. P piller hindrer eggløsning, godt mulig at noen andre merker minipiller gjør det også, men inne dem jeg bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelambi Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 2. januar 2023 Glemte å legge til at jeg har vært kvalm, trøtt og hodepine de siste dagene. Tok celleprøve av livmorhalsen i fjor sommer uten forandringe. Blir bare litt bekymret når dette ikke er helt vanlig for meg ihvertfall at skjer 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3. januar 2023 #6 Del Skrevet 3. januar 2023 Kelambi skrev (6 timer siden): Glemte å legge til at jeg har vært kvalm, trøtt og hodepine de siste dagene. Tok celleprøve av livmorhalsen i fjor sommer uten forandringe. Blir bare litt bekymret når dette ikke er helt vanlig for meg ihvertfall at skjer 😊 Er det Conludag du bruker? Har du brukt de lenge? Mellomblødninger er vanlig på minipiller, spesielt det første halve året eller om man tar de litt uregelmessig. Det er heller ikke helt uvanlig å blø under eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Del Skrevet 3. januar 2023 Sikkert blødninger pga hormonell ubalanse , ingen hormoner er jo normale ved bruk av hormoninnholdende preparater. Anonymkode: bfec5...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelambi Skrevet 3. januar 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2023 Lorieen skrev (10 timer siden): Er det Conludag du bruker? Har du brukt de lenge? Mellomblødninger er vanlig på minipiller, spesielt det første halve året eller om man tar de litt uregelmessig. Det er heller ikke helt uvanlig å blø under eggløsning. Ja har brukt Conludag i ca 10 år, minus de månedene vi var prøvere og under graviditeten selvsagt. Jeg krysser fingrene for at dette da er mitt første møte med mellomblødning på minipille, men det er mye mer enn spotting jeg har lest om kan skje under eggløsning. Så derfor jeg ble litt betenkt 😊 Har alltid hatt ganske så nøyaktige sykluser. Tenker sikkert mer over ting nå når jeg har barn å ta meg av 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå