AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #41 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg var i forhold med en i 1,5 år. Det ble slutt fordi jeg ikke ville at vi skulle flytte sammen. Han ville flytte inn i min bolig, med sitt barn. Barnet hans hadde spesielle behov, slet veldig med at pappa hadde fått seg kjæreste. Og barnet hadde veldig god tilrettelegging på skolen sin, venner, og en fritidsaktivitet barnet likte godt. Er i nabokommunen, så barnet måtte bytte skole, flytte inn ti en nesten fremmed dame, med 2 fremmede barn. Fatter ikke hva han tenkte med. Så har jeg datet noen som har barn 50% eller mer. Og det som går igjen, er at de raskt vil flytte sammen med noen. Som da kan hjelpe de med husarbeid, og ta seg av barna. Totalt uaktuelt for meg. Jeg har mine 2 barn jeg må ta meg av fulltid. Anonymkode: 2581b...17d Bra du tenkte på barnet. Anonymkode: cba12...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #42 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Elsker mannen men hadde ikke valgt han igjen. Barnas mor er grei og de samarbeider godt. Men barna er spesielle. De er ikke interessert i å bli kjent med meg eller noen som helst andre for den saks skyld. De er som tause, sky katter som nesten skvetter til når man snakker til dem. Ikke snakker de selv heller. På 5 år kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger de har snakket til meg først. Tror de har arvet angst fra sin mor. Kjenner mye på at vi aldri kommer til å bli en kjernefamilie og at mine barn og hans barn aldri kommer til å få noe forhold. Mine barn har prøvd, men hans barn har nesten satt opp en vegg, selv om de ikke er frekke, sure eller slemme. De er sånn mot alle og har få venner. De bryr seg heller ikke om søskenbarn eller familiemedlemmer de er i slekt med. Vi har etterhvert valgt å ha barna hver sin uke sånn at ikke alle barna er her på likt. Både for å skjerme hans barn og mine mot konstant avvisning i eget hjem.. Hadde jeg kunne velge om igjen hadde jeg valgt en mann uten barn Anonymkode: 0b080...dd2 Det høres bekymringsfullt ut at du dømmer barna istede for å ta det som din rolle å hjelpe dem bli trygge på deg. Du er den voksne. Anonymkode: cba12...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #43 Del Skrevet 29. desember 2024 Uaktuelt. Vil være noens nr 1 og orker ikke forholde meg til ekser. Og jeg vil ikke ha barn. Ikke andres heller Anonymkode: a288a...307 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #44 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må bare spørre: Siden man har barn, da er det ikke kjæreste-tema? Hvem over 40 er barnløs? Er en einstøing bedre enn en med et levd liv? Skal man forbli singel fordi man har hatt et samliv og fått barn og det ikke fungerte? Det blir som på meg at man kun får en sjanse her i livet og etter det vil ingen ha deg? Hilsen dame, 40 med samboer og dine/mine barn Anonymkode: 66244...cb9 Det er da mange som ikke får eller vil ha barn. Flere som har barn i en alder av 40 selvfølgelig, men så klart vil mange velge en bort pga barn Anonymkode: a288a...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #45 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde aldri giddet og forholdt meg til eksen hans, 99% er skikkelige hurper! Anonymkode: b35f4...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 29. desember 2024 #46 Del Skrevet 29. desember 2024 Var litt irriterende å finne ut at det ikke var xen det var noe galt med, hun var både hyggelig og fornuftig,så jeg rømte raskt fra han. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #47 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da mange som ikke får eller vil ha barn. Flere som har barn i en alder av 40 selvfølgelig, men så klart vil mange velge en bort pga barn Anonymkode: a288a...307 Mange er det ikke. De fleste mennesker vil ha barn. Anonymkode: f7720...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #48 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg er i en alder da det er helt umulig å finne en potensiell kjæreste som ikke har barn fra før. Har selv også barn. Dere som sier det er uaktuelt må være type under 30. Anonymkode: d0411...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #49 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 22.27): Vil du ha en barnløs mann på 45? Anonymkode: 93f60...027 JA!💘 Anonymkode: 6fd74...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekko jenta Skrevet torsdag kl 05:24 #50 Del Skrevet torsdag kl 05:24 Datet en mann som har en jente unge. Ungen var fin og god, null problem med barnet. Var mannen som det er problemer med og sjalu og styrende eks. Følte ungen ville ha meg der hun var så snill og søt. 🤍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:33 #51 Del Skrevet torsdag kl 05:33 Kjæresten min har barn, og har et godt samarbeid med barnemor. Foreløpig kun positive erfaringer. Har ikke møtt barnet så mange ganger enda. Anonymkode: 01648...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet torsdag kl 05:39 #52 Del Skrevet torsdag kl 05:39 Jeg har et godt forhold med min kjæreste som er far. Jeg har aldri snakket med mor, og planer meg ikke i deres kontakt som hr med barna å gjøre. Det går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:11 #53 Del Skrevet torsdag kl 06:11 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 13.07): Må bare spørre: Siden man har barn, da er det ikke kjæreste-tema? Hvem over 40 er barnløs? Er en einstøing bedre enn en med et levd liv? Skal man forbli singel fordi man har hatt et samliv og fått barn og det ikke fungerte? Det blir som på meg at man kun får en sjanse her i livet og etter det vil ingen ha deg? Hilsen dame, 40 med samboer og dine/mine barn Anonymkode: 66244...cb9 Det var da voldsomt defensivt, mange i tråden hadde ikke hatt noe i mot folk med barn fra før. Så fremt du ikke føler at alle mennesker du møter skal gi deg sjans på forhold, så velger du selvfølgelig blant dem som synes det er greit å ha barn. Jeg regner med at det er noen ting du synes er uaktuelt i en potensiell partner også, som andre ikke ville reagert på. Ut i fra HI ser det ut som om det er mindreårige barn som er mest sentralt for tråden. De fleste i 40-årene har snart voksne barn. Da er det ikke like relevant, man vil gjerne være særboere noen år før man flytter sammen uansett. Det er vel mest aktuelt for de som er i 30-årene og har småbarn. Da tror jeg flere med fordel kunne ha tatt det med ro etter bruddet og bruke noen år på å skape en stabil og forutsigbar hverdag for barna før man begynner å tenke på noe nytt. For du har ikke lyst til å bli den moren eller faren som utsetter barna for kjæreste etter kjæreste. Anonymkode: 7c105...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:03 #54 Del Skrevet torsdag kl 10:03 Blir fort ganske vanskelig å finne noen i det hele tatt, når man er over en viss alder, hvis barnløshet er et krav. Jeg vil helst ikke date noen med barn, men finner jo omtrent ingen som ikke har. Anonymkode: 82efe...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:10 #55 Del Skrevet torsdag kl 10:10 Min mann har barn fra før, min eks hadde barn fra før. Det har gått helt fint, selvsagt krever det noen tilpasninger, men mer enn verdt det når det er en bra mann. At jeg og eksen skilte oss hadde ikke noe med at han hadde barn å gjøre. Og bonusbarnet har jeg enda kontakt med. Kjenner veldig mange par hvor det er bonusbarn i bildet både i familien og blant venner. Hos de fleste fungerer det godt. Men alle er oppegående folk. Som sagt markedet blir veldig snevert om man kun skal gå for de barnløse med tanke på antall som går fra hverandre/skiller seg. Anonymkode: af398...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:13 #56 Del Skrevet torsdag kl 10:13 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 22.00): Har datet en som fortalte litt mer tilfeldig «åhja jeg har barn forresten». Definitiv no-go for meg. For mye styr og for mye involvering av eksen osv Anonymkode: dfa51...129 Sånn var det her også. Jeg spurte hva han gjorde på nyttårsaften. Han var med datteren sin. Har du en datter???? Etter to år. Vi bor i hvert vårt land, men å aldri ha nevnt noe? Nå synes jeg dette er helt kult da, og ingen eks å være bekymret for. Men altså... Anonymkode: 46c4c...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:33 #57 Del Skrevet torsdag kl 20:33 Min har barn «fra før» å det er da helt ok, jeg skal ikke ha fler uansett. Ungen er 3 1/2 år så det er jo et hopp ned siden alle mine er over 18 år men det går helt fint kjenner jeg. Jeg er kjempeglad i mannen å jeg er glad i barn. Bare koselig det ❤️ (jeg har data menn med tenåringer også, det er mye mer styr faktisk. Har også ei stedatter som kom inn i livet mitt da hun var 2 år for snart 30 år siden. Like glad i henne som mine egne) k47 Anonymkode: 0b78a...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:12 #58 Del Skrevet torsdag kl 21:12 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Jeg er i en alder da det er helt umulig å finne en potensiell kjæreste som ikke har barn fra før. Har selv også barn. Dere som sier det er uaktuelt må være type under 30. Anonymkode: d0411...29f Er 38, og fant meg en fantastisk mann på 40 som er barnløs. Har møtt mange bra menn over 30, som ikke har barn. Anonymkode: 90ee7...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #59 Del Skrevet 17 timer siden I de tilfellene der det blir problemer med eksen, tror jeg flesteparten handler om at han har vært utro, og det nye forholdet er med hun som bidro til utroskapen. Da er det ganske forståelig at eksen "ser rødt" når hun hører om/møter på "nyedama". Dette unnlater selvsagt mange å fortelle i slike tråder, sånn at det er eksdama som fremstilles som rene trollet. Under sånne omstendigheter vet gjerne barna hva som har foregått, og de vil ha vanskeligheter med å bli fortrolig med den dama som bidro til å ødelegge familien deres. Det er nå sånn at barna vokser raskt, og det er annerledes å være i et forhold med en som har store barn kontra en som fortsatt har små unger. Voksne barn innebærer mye mindre kontakt med eksen, det er helst i småbarnsperioden at man trenger å ha kontakt med hverandre jevnlig. Jeg tror at de damene som klarer å holde seg for gode til å konkurrere med eksdama hva angår barna, og som inntar en mer laid back holdning, er de som vil lykkes best. Jeg mener ikke at man ikke skal ha et nært og godt forhold til sine stebarn, men at man trår forsiktig og ikke prøver å være "bedre" enn barnas mor. Det går an å ha forståelse for at dette er et sårt tema, og ikke legge opp til kniving. Anonymkode: 52613...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå