herzeleid Skrevet 2. januar 2023 #21 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men tallene viser ikke hvorvidt dette er ONS, FF eller fast forhold. Anonymkode: f6cb2...3bf Det stemmer, men de er såpass lave at de tilsier at det for de fleste vil være en ganske begrenset mengde "pule rundt", som du kaller det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #22 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (44 minutter siden): De fleste kvinner syns det er bedre, derfor blir vi mindre straffet for det i datingmarkedet. Og derfor blir situasjonen slik at kvinner er luddere mens menn er "studs". Det er også det med at menn har generelt høyere sexdriv enn kvinner og liker mer variasjon, så sex er ofte det mannen er ute etter mens forpliktet forhold er det kvinnen er ute etter. Har du en historikk med mye casual sex, så blir det da gjerne at du gir bort det du har uten å få noe igjen for det. Som indikerer lav verdi. Det sier at du ikke klarer å få et forhold selv om du er villig til å spre beina. Og det blir lignende men motsatt for menn. Hvis han ikke klarer å få sex selv om han er villig til å gi wn kvinne et forhold, så er han en taper. Så kvinner blir shamet for å ha for mange partnere og menn blir shamet for å ha for få. Begge situasjoner er at man gir bort det man har men fortsatt ikke klarer å få noe igjen for det. Men så klager de etterpå da, over at dama ikke har så høy lyst som han skulle ønske. Sjokkerende dersom ei som har hatt lite sex ikke har særlig påtrengende sexlyst? AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor diskuterer dere noe annet enn det tråden handler om? Jeg spurte hvordan menn ville ha reagert hvis alle damer sluttet å ha tilfeldig sex. Altså, at de måtte inn i et forhold for å få seg noe. Anonymkode: f6cb2...3bf De hadde vel gjort i enda større grad enn i dag, lureri og lyving for å få det til. Late som om de er forelska, late som om de ønsker noe mer. Ghoster så snart de får pult litt. Eller voldtar. Det er jo mikroskopisk risiko for å bli dømt for det. Anonymkode: ed73a...0a7 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #23 Del Skrevet 2. januar 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Usikker på hvor du henter dataene fra, men fordi et mindretall trekker snittet opp bruker en normalt median. Medianen er på 6/7 partnere. Med andre ord er det, som eksempelet ditt viser, et mindretall som vil trekke opp snittet og antagelig et veldig lite mindretall som faktisk ligger så mye rundt. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/ Kan ikke fatte at det kan stemme??? Vera skrev (1 time siden): Nordmenn har i gjennomsnitt 12 sexpartnere i løpet av et liv. Om jeg ikke husker feil er vel nordmenn på topplisten over flest ONS. Og flest SOS. Så kan man tolke dataene som man vil..noen trekker ned gjennomsnittet, andre trekker det opp. Men det er ingen god ting at vi har høy andel av SOS i samfunnet. Men det var ikke trådens tema. 12 høres mer sannsynlig ut ja. Som et snitt, med ta ke på at enkelte har en eller to og dermed trekker med snittet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha det vil jeg gjerne ha en oppdatert kilde på! Tror jeg ikke noe på! Rundt 40 er nok mer gjennomsnittet. Noen har 10 og andre har 300 Anonymkode: 16f47...823 Mens 40 i snitt høres mye ut. 40 i seg selv er ikke så uvanlig, men 40 i snitt, det er noe helt annet. Kjenner mange som er oppe i de tallene, men de fleste jeg kjenner er nok på mellom 8-20. Av de jeg har snakket med det om da, jeg aner jo ikke hvor mange moren min eller naboen eller læreren til ungen med har ligget med liksom, men om noen har vært i fem langvarige forhold i voksen alder kan man jo gå it i fra at antallet er minimum fem. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Folk flest er i forhold. Mange kvinner er lite interessert i sex utenfor forhold. Nesten ingen menn har mulighet til å ha sex utenfor forhold. Rundbrennerne av begge kjønn er ikke mange nok til at gjennomsnittstallene vil bli så fryktelig høye, selv om snittet er markant over medianen. Anonymkode: 771e4...4c3 Folk flest er vel ikke i forhold fra de er 16 til de dør… Anonymkode: 34c9c...da4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #24 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ikke vise til en snart 20 år gammel undersøkelse fra 2006 hvor et hundretalls personer er spurt og mene at ting ikke har forandret seg Anonymkode: 16f47...823 At undersøkelsen er 20 år betyr lite, men antallet personer tilsier usikkerhet rundt resultatet. Anonymkode: c1c84...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 2. januar 2023 #25 Del Skrevet 2. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men så klager de etterpå da, over at dama ikke har så høy lyst som han skulle ønske. Sjokkerende dersom ei som har hatt lite sex ikke har særlig påtrengende sexlyst? De hadde vel gjort i enda større grad enn i dag, lureri og lyving for å få det til. Late som om de er forelska, late som om de ønsker noe mer. Ghoster så snart de får pult litt. Eller voldtar. Det er jo mikroskopisk risiko for å bli dømt for det. Anonymkode: ed73a...0a7 Ja det er jo det tveeggede sverdet. Har hun holdt seg unna fordi hun har gode verdier og mye selvkontroll, eller har det ikke vært så vanskelig for henne fordi hun bare har lav sexlyst? Hadde nok blitt mer lyving etc ja, men hadde nok også blitt mer ekteskap. Ser ikke på det som noe negativt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 2. januar 2023 #26 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan ikke fatte at det kan stemme??? 12 høres mer sannsynlig ut ja. Som et snitt, med ta ke på at enkelte har en eller to og dermed trekker med snittet. Anonymkode: 34c9c...da4 Median på 6/7 og bortimot dobbelt så høyt snitt stemmer nok, og hvis du ser på linkene vil du se at de er konsistente over flere undersølser over tid. Snittet er dobbelt så høyt som medianen fordi en liten gruppe trekker veldig opp. 50 % har 6/7 eller færre partnere, og det er nok en relativt liten andel som er oppe i 12. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 2. januar 2023 #27 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (4 minutter siden): Ja det er jo det tveeggede sverdet. Har hun holdt seg unna fordi hun har gode verdier og mye selvkontroll, eller har det ikke vært så vanskelig for henne fordi hun bare har lav sexlyst? Og kanskje vel så viktig; Har hun hatt mange partnere fordi hun har høy sexlyst eller fordi hun trengte bekreftelsen, hadde vanskelig for å få noen til å forplikte seg, ønsket å oppnå noe osv. Ofte virker mange partnere å ha mer sammenheng med ulike utfordringer enn sexlyst, og som mange kvinner påpeker er det nok mange kvinner som er glad i god sex som ikke synes mange kortvarige relasjoner med fremmede menn er nettopp det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #28 Del Skrevet 2. januar 2023 herzeleid skrev (2 timer siden): Usikker på hvor du henter dataene fra, men fordi et mindretall trekker snittet opp bruker en normalt median. Medianen er på 6/7 partnere. Med andre ord er det, som eksempelet ditt viser, et mindretall som vil trekke opp snittet og antagelig et veldig lite mindretall som faktisk ligger så mye rundt. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/ Det her var sjokkerende tall. Vet ikke om noen norske som har hatt så få sexpartnere bortsett fra moren min som møtte pappa når hun var 19 😅 klart nye landsmenn med annen kultur og arrangerte ekteskap er med på og trekke tallet ned ,men.. Anonymkode: 80a0f...cf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 2. januar 2023 #29 Del Skrevet 2. januar 2023 25 minutter siden, herzeleid said: Og kanskje vel så viktig; Har hun hatt mange partnere fordi hun har høy sexlyst eller fordi hun trengte bekreftelsen, hadde vanskelig for å få noen til å forplikte seg, ønsket å oppnå noe osv. Ofte virker mange partnere å ha mer sammenheng med ulike utfordringer enn sexlyst, og som mange kvinner påpeker er det nok mange kvinner som er glad i god sex som ikke synes mange kortvarige relasjoner med fremmede menn er nettopp det. Ja, og det er litt det som er greia. At man bør være med en dame man har mye crazy sex med, som ikke har en dårlig historikk. Ikke noe galt med kvinner som har mye sex, men det som er et rødt flagg er når de ikke har det med noen som betyr noe for dem, men heller har det med tilfeldige fremmede. Om det er bekreftelse eller whatever de er ute etter, hvem vet, men det er en utrolig dårlig risiko å ta for fremtidig trofasthet. Det verste er når hun har vært et ludde før, og så er hun kald i senga med deg. Da vet du at det bare er tryggheten i forholdet hun er ute etter, og du kan begynne å telle ned til når hun "sprekker" og er utro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 2. januar 2023 #30 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det her var sjokkerende tall. Vet ikke om noen norske som har hatt så få sexpartnere bortsett fra moren min som møtte pappa når hun var 19 😅 klart nye landsmenn med annen kultur og arrangerte ekteskap er med på og trekke tallet ned ,men.. Anonymkode: 80a0f...cf9 Handler nok mye om miljø og forbilder. I de fleste norske miljøer er nok dette normen, men det er som du er inne på helt sikkert også miljøer der en har et betraktelig mindre eksklusivt forhold til sex, og der flere går enslige over tid. Hovedpoenget er at kvinner flest allerede har et temmelig eksklusivt forhold til sex og egen kropp, og selv om den relativt sett lille andelen som ikke har det nok har en god del partnere vil ikke fraværet av disse ha en så veldig stor konsekvens for gjennomsnittsmannen (eventuelt medianmannen ). Endret 2. januar 2023 av herzeleid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #31 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (44 minutter siden): Ja det er jo det tveeggede sverdet. Har hun holdt seg unna fordi hun har gode verdier og mye selvkontroll, eller har det ikke vært så vanskelig for henne fordi hun bare har lav sexlyst? Hadde nok blitt mer lyving etc ja, men hadde nok også blitt mer ekteskap. Ser ikke på det som noe negativt Gode verdier for en kvinne med høy sexlyst er og holde seg unna, fordi.. er vi der? I 2023? Anonymkode: 80a0f...cf9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 2. januar 2023 #32 Del Skrevet 2. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gode verdier for en kvinne med høy sexlyst er og holde seg unna, fordi.. er vi der? I 2023? Anonymkode: 80a0f...cf9 Fordi løsaktige kvinner er jævlig ekle? Jada, vi er der i 2023. Kommer til å fortsette å være der videre fremover også 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #33 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (1 time siden): Ja, og det er litt det som er greia. At man bør være med en dame man har mye crazy sex med, som ikke har en dårlig historikk. Ikke noe galt med kvinner som har mye sex, men det som er et rødt flagg er når de ikke har det med noen som betyr noe for dem, men heller har det med tilfeldige fremmede. Om det er bekreftelse eller whatever de er ute etter, hvem vet, men det er en utrolig dårlig risiko å ta for fremtidig trofasthet. Det verste er når hun har vært et ludde før, og så er hun kald i senga med deg. Da vet du at det bare er tryggheten i forholdet hun er ute etter, og du kan begynne å telle ned til når hun "sprekker" og er utro. Hva er liksom greia? Hvorfor i hule helvete skal en kvinne med en fargerik og morsom seksualitet holde seg unna andre menn til hun treffer akkurat DEG? De fleste menn er ikke så besatt av ideer om kvinners kyskhet som deg, og dessuten er det mangle flotte menn der ute. Du bør ha bra mange magiske egenskaper for å kreve noe sånt, og det tror jeg ikke du har. Ekkel dobbeltmoral. Anonymkode: 45e9c...1ec 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #34 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (4 minutter siden): Fordi løsaktige kvinner er jævlig ekle? Jada, vi er der i 2023. Kommer til å fortsette å være der videre fremover også Det tror jeg nå ikke. Inceler blitt mer og mer marginalisert, og en mann med slike holdninger må nødvendigvis være incel. Nå sender de programmer om dere på NRK og sånn, ikke lett å gå under radaren da. Anonymkode: 45e9c...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #35 Del Skrevet 2. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor diskuterer dere noe annet enn det tråden handler om? Jeg spurte hvordan menn ville ha reagert hvis alle damer sluttet å ha tilfeldig sex. Altså, at de måtte inn i et forhold for å få seg noe. Anonymkode: f6cb2...3bf Ville ikke gjort meg personlig noe. Er mann som aldri har hatt og aldri har ønsket sex annet enn i faste kjærlighetsforhold. Er noen få av oss også. Anonymkode: c042a...5f5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #36 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville ikke gjort meg personlig noe. Er mann som aldri har hatt og aldri har ønsket sex annet enn i faste kjærlighetsforhold. Er noen få av oss også. Anonymkode: c042a...5f5 Bra, bra mann. Sånn er kjæresten min også💗. Anonymkode: 45e9c...1ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #37 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det her var sjokkerende tall. Vet ikke om noen norske som har hatt så få sexpartnere bortsett fra moren min som møtte pappa når hun var 19 😅 klart nye landsmenn med annen kultur og arrangerte ekteskap er med på og trekke tallet ned ,men.. Anonymkode: 80a0f...cf9 Du får hilse på meg, da. Jeg er norsk og ønsket ikke å ha sex før ekteskapet. Giftet meg som 24 åring, og er fortsatt gift med samme mann, 30 år etter. Vi hadde et heftig sexliv helt til jeg dessverre mistet sexlysten etter overgangsalderen. Anonymkode: 2143e...d16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #38 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): alle damer plutselig "stengte igjen butikken" og nektet å ha sex utenfor forhold? Mange menn ønsker ikke å binde seg, og de ønsker å ha sex med mange damer. Samtidig sier de at damer som har mye sex med forskjellige menn (altså, har den samme oppførselen som de selv), er løse, horete og ikke forholdsmateriale. Hvis alle damer hadde tatt dette til etterretning og nektet å ha sex utenfor faste forhold - hva hadde mennene sagt da? Hvis de ikke lenger kunne pule rundt på forskjellige damer uten å binde seg? Hadde de vært fornøyd med å måtte gå inn i et fast forhold eller gifte seg for å kunne ha sex? Eller hadde det blitt ramaskrik? Anonymkode: f6cb2...3bf Shamer på ingen måte kvinner som har utsvevende sexliv, eller kaller dem løse, horete og lignende. De skal bare kose seg som vil ønsker! Jeg, personlig, vil ikke inngå forhold til en kvinne med en slik bakgrunn, men jeg shamer dem ikke likevel. Jeg bare anser dem ukompatible med mine verdier. Tviler sterkt på at mennene som ligger rundt heller shamer dem siden de er kvinnene de faktisk ligger med. Det betyr heller ikke at de er forholdsmateriale for dem heller, men siden jeg ikke er en av den "priviligerte" gjengen så vet jeg ikke. Hvis kvinnene krevde forhold før sex? Tja, da hadde det nok blitt flere forhold, og kanskje giftemål, i verden. Anonymkode: 75cfa...d55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 2. januar 2023 #39 Del Skrevet 2. januar 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er liksom greia? Hvorfor i hule helvete skal en kvinne med en fargerik og morsom seksualitet holde seg unna andre menn til hun treffer akkurat DEG? De fleste menn er ikke så besatt av ideer om kvinners kyskhet som deg, og dessuten er det mangle flotte menn der ute. Du bør ha bra mange magiske egenskaper for å kreve noe sånt, og det tror jeg ikke du har. Ekkel dobbeltmoral. Anonymkode: 45e9c...1ec Fordi det er motbydelig i seg selv, og det sier mye om hennes impulskontrol, bekreftelsesbehov og selvrespekt. Hvis hun har en høy sex-driv, hvorfor er det så vanskelig for henne å tilfredsstille den med en mann hun faktisk har følelser for og er i et seriøst forhold med? Hvorfor trenger det å være 30 tilfeldige menn hun møtte på byen? Det å ha en fargerik og morsom seksualitet og det å være et ludder er ikke det samme. Og nei, jeg trenger ikke å ha magiske egenskaper for å kunne få bedre enn et ludder. Og det er ikke noe mer dobbeltmoralsk at jeg ikke vil ha et ludder enn det er at jeg heller ikke vil ha jenter med skjegg, store muskler og en svær kølle, eller at en petite kvinne vil ha en høy og bredskuldret mann. Kjønnsforskjeller kaller vi det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #40 Del Skrevet 2. januar 2023 Kipling skrev (2 timer siden): Ja det er jo det tveeggede sverdet. Har hun holdt seg unna fordi hun har gode verdier og mye selvkontroll, eller har det ikke vært så vanskelig for henne fordi hun bare har lav sexlyst? Hadde nok blitt mer lyving etc ja, men hadde nok også blitt mer ekteskap. Ser ikke på det som noe negativt Jaa, omtrent som å finne ut om en mann som ikke har pult rundt enten ikke er attraktiv i det hele tatt og dermed ikke har hatt muligheten, eller om han har valgt å avstå fordi han har slik standard for seg selv. Anonymkode: ed73a...0a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå