Gå til innhold

Menn som shamer damer for utsvevende sexliv - hva hadde de sagt hvis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

alle damer plutselig "stengte igjen butikken" og nektet å ha sex utenfor forhold? Mange menn ønsker ikke å binde seg, og de ønsker å ha sex med mange damer. Samtidig sier de at damer som har mye sex med forskjellige menn (altså, har den samme oppførselen som de selv), er løse, horete og ikke forholdsmateriale. Hvis alle damer hadde tatt dette til etterretning og nektet å ha sex utenfor faste forhold - hva hadde mennene sagt da? Hvis de ikke lenger kunne pule rundt på forskjellige damer uten å binde seg? Hadde de vært fornøyd med å måtte gå inn i et fast forhold eller gifte seg for å kunne ha sex? Eller hadde det blitt ramaskrik?

Anonymkode: f6cb2...3bf

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

alle damer plutselig "stengte igjen butikken" og nektet å ha sex utenfor forhold? Mange menn ønsker ikke å binde seg, og de ønsker å ha sex med mange damer. Samtidig sier de at damer som har mye sex med forskjellige menn (altså, har den samme oppførselen som de selv), er løse, horete og ikke forholdsmateriale. Hvis alle damer hadde tatt dette til etterretning og nektet å ha sex utenfor faste forhold - hva hadde mennene sagt da? Hvis de ikke lenger kunne pule rundt på forskjellige damer uten å binde seg? Hadde de vært fornøyd med å måtte gå inn i et fast forhold eller gifte seg for å kunne ha sex? Eller hadde det blitt ramaskrik?

De fleste har ikke særlig mange sexpartnere, så for mange ville det kanskje ikke utgjort noen større forskjell ut over at det kanskje ble litt lettere å etablere et forhold. Kvinner flest er tross alt veldig lite "lettvinte". 

Så spørs det om ikke også denne tråden er et eksempel på at en blander grupper for å finne selvmotsigelser som kanskje ikke er reelle. Du skriver eksplisitt om menn som ikke ønsker å binde seg, og det virker sannsynlig at "forholdsmateriale" i mindre grad er en del av deres vurdering av nevnte kvinner, gitt at forhold ikke står på agendaen.

Avslutningsvis er det verdt å påpeke at du tilsynelatende besvarer ditt eget spørsmål i begynnelsen av innlegget ditt; Menn som ikke ønsker å binde seg vil trolig ikke være fornøyde med å måtte binde seg for å oppnå det de ønsker. I alle fall ikke innledningsvis. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (6 minutter siden):

De fleste har ikke særlig mange sexpartnere, så for mange ville det kanskje ikke utgjort noen større forskjell ut over at det kanskje ble litt lettere å etablere et forhold. Kvinner flest er tross alt veldig lite "lettvinte". 

Så spørs det om ikke også denne tråden er et eksempel på at en blander grupper for å finne selvmotsigelser som kanskje ikke er reelle. Du skriver eksplisitt om menn som ikke ønsker å binde seg, og det virker sannsynlig at "forholdsmateriale" i mindre grad er en del av deres vurdering av nevnte kvinner, gitt at forhold ikke står på agendaen.

Avslutningsvis er det verdt å påpeke at du tilsynelatende besvarer ditt eget spørsmål i begynnelsen av innlegget ditt; Menn som ikke ønsker å binde seg vil trolig ikke være fornøyde med å måtte binde seg for å oppnå det de ønsker. I alle fall ikke innledningsvis. 

Nordmenn har i gjennomsnitt 12 sexpartnere i løpet av et liv. 
Om jeg ikke husker feil er vel nordmenn på topplisten over flest ONS. Og flest SOS. 

Så kan man tolke dataene som man vil..noen trekker ned gjennomsnittet, andre trekker det opp. Men det er ingen god ting at vi har høy andel av SOS i samfunnet. 
Men det var ikke trådens tema.

Endret av Vera
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (12 minutter siden):

Om jeg ikke husker feil er vel nordmenn på topplisten over flest ONS. Og flest SOS. 

Så kan man tolke dataene som man vil..noen trekker ned gjennomsnittet, andre trekker det opp. Men det er ingen god ting at vi har høy andel av SOS i samfunnet. 
Men det var ikke trådens tema.

Usikker på hvor du henter dataene fra, men fordi et mindretall trekker snittet opp bruker en normalt median. Medianen er på 6/7 partnere. Med andre ord er det, som eksempelet ditt viser, et mindretall som vil trekke opp snittet og antagelig et veldig lite mindretall som faktisk ligger så mye rundt.

https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at ulike folk oppfører seg ulikt, og menn vil ha de kvinnene som har nok selvrespekt og selvkontroll til å unngå å være den lokale madrassen. Det er ikke Menn vs. Kvinner, det er du som konkurrerer mot andre kvinner om hvem som er mer attraktive i menns øyne, og hvis du lever som en hore så taper du generelt sett den konkurransen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (16 minutter siden):

Haha det vil jeg gjerne ha en oppdatert kilde på! Tror jeg ikke noe på! Rundt 40 er nok mer gjennomsnittet. Noen har 10 og andre har 300 

Anonymkode: 16f47...823

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (1 minutt siden):

Poenget er jo at ulike folk oppfører seg ulikt, og menn vil ha de kvinnene som har nok selvrespekt og selvkontroll til å unngå å være den lokale madrassen. Det er ikke Menn vs. Kvinner, det er du som konkurrerer mot andre kvinner om hvem som er mer attraktive i menns øyne, og hvis du lever som en hore så taper du generelt sett den konkurransen.

Men som puler på det som kryper og går er i sannhet ikke noe bedre. Skikkelig stolt av kjæresten min, som har en stk  før meg, det føles eksklusivt. Litt verre med meg, men det ser han heldigvis stort på.

Anonymkode: 45e9c...1ec

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (3 minutter siden):

Usikker på hvor du henter dataene fra, men fordi et mindretall trekker snittet opp bruker en normalt median. Medianen er på 6/7 partnere. Med andre ord er det, som eksempelet ditt viser, et mindretall som vil trekke opp snittet og antagelig et veldig lite mindretall som faktisk ligger så mye rundt.

https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/

Jeg fant den her, undersøkelsen ble gjennomført av Durex 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

https://www.nettavisen.no/tyrkere-har-flest-sexpartnere/s/12-95-1329756

https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/nordmenn-pa-sextoppen-2661816

Nå er det riktignok en gammel undersøkelsen, men jeg har vanskelig for å tro at gjennomsnittet har beveget seg radikalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (4 minutter siden):

Dette er jo ikke representativt i det hele tatt! Her er det personer som har meldt seg på å bli kontaktet om undersøkelser fra TNS Gallupp som har blitt invitert til å delta i undersøkelsen. Det er nesten bare nerder som melder seg på sånne kontakt meg for fremtidige undersøkelser greier.

Og når det står i snitt tre partnere i året på de så sier det seg selv at gjennom et helt liv er det mange. 

Andre har tre forskjellige  i uka eller måneden de som er mye i utelivet og i løpet av et helt liv blir det tallet høyt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Nå er det riktignok en gammel undersøkelsen, men jeg har vanskelig for å tro at gjennomsnittet har beveget seg radikalt.

Du kan ikke vise til en snart 20 år gammel undersøkelse fra 2006 hvor et hundretalls personer er spurt og mene at ting ikke har forandret seg 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke vise til en snart 20 år gammel undersøkelse fra 2006 hvor et hundretalls personer er spurt og mene at ting ikke har forandret seg 

Finner du en nyere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha det vil jeg gjerne ha en oppdatert kilde på! Tror jeg ikke noe på! Rundt 40 er nok mer gjennomsnittet. Noen har 10 og andre har 300 

Det ligger en forskningsartikkel rett oppi her. 

Å diskutere antallet seksualpartnere man har hatt er vel ikke helt normalt egentlig, spesielt om man skal inngå et forhold? Jeg aner ikke hvor mange min samboer har ligget med og han vet ikke hvor mange jeg har ligget med, og ingen av oss har noen interesse av å vite det heller. Men selvfølgelig, har du ligget så mye rundt at du er beryktet for det og du har vært på halve vennekretsen hans, så er det jo usexy. Men det ville jeg følt om en mann og. 

Anonymkode: a406f...2b1

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men som puler på det som kryper og går er i sannhet ikke noe bedre. Skikkelig stolt av kjæresten min, som har en stk  før meg, det føles eksklusivt. Litt verre med meg, men det ser han heldigvis stort på.

De fleste kvinner syns det er bedre, derfor blir vi mindre straffet for det i datingmarkedet. Og derfor blir situasjonen slik at kvinner er luddere mens menn er "studs".

Det er også det med at menn har generelt høyere sexdriv enn kvinner og liker mer variasjon, så sex er ofte det mannen er ute etter mens forpliktet forhold er det kvinnen er ute etter. Har du en historikk med mye casual sex, så blir det da gjerne at du gir bort det du har uten å få noe igjen for det. Som indikerer lav verdi. Det sier at du ikke klarer å få et forhold selv om du er villig til å spre beina. Og det blir lignende men motsatt for menn. Hvis han ikke klarer å få sex selv om han er villig til å gi wn kvinne et forhold, så er han en taper.

Så kvinner blir shamet for å ha for mange partnere og menn blir shamet for å ha for få. Begge situasjoner er at man gir bort det man har men fortsatt ikke klarer å få noe igjen for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (8 minutter siden):

Takk. Spørs om ikke det var en grunn til at "sexhjelpemiddelprodusenten" valgte gjennomsnitt som blir trukket opp av uteliggerne og er dobbelt så høyt som medianen :P

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er jo ikke representativt i det hele tatt! Her er det personer som har meldt seg på å bli kontaktet om undersøkelser fra TNS Gallupp som har blitt invitert til å delta i undersøkelsen. Det er nesten bare nerder som melder seg på sånne kontakt meg for fremtidige undersøkelser greier.

Og når det står i snitt tre partnere i året på de så sier det seg selv at gjennom et helt liv er det mange. 

Andre har tre forskjellige  i uka eller måneden de som er mye i utelivet og i løpet av et helt liv blir det tallet høyt. 

Det er nok representativt, gitt at det er tallene forskerne bruker og er konsistent med tidligere funn.

https://forskning.no/seksualitet-homoseksualitet-samliv/norske-sexvaner/1072949

Som nevnt finnes det absolutt de som har veldig mange partnere. Det er bare relativt sett ikke så veldig mange av dem, verken blant kvinner eller menn. 

Vera skrev (5 minutter siden):

Finner du en nyere?

Tallene dine virker konsistente med andre funn og kildene min over, så jeg ser ingen grunn til å betvile dem, ut over at gjennomsnitt nok ikke er mest hensiktsmessig mål. 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (6 minutter siden):

Finner du en nyere?

Det er jeg ikke interessert i å bruke tid på. Undersøkelsen vil uansett ikke være representativ for befolkningen når det er personer som melder seg på som svarer. Hadde man gått å spurt folk på skoler, nattklubber, treningssentere, arbeidsplasser og gaten istedet ville det kunne vært mer represesentativt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slått deg at kvinner har sex fordi de vil, så enkelt og så vanskelig? De mest attraktive mennene er gjerne opptatt i langvarige forhold, og så har de ellers en ok standard på adferden og valgene sine når de blir skilt (som kjæresten min). De aller minst fristende mennene er de som har feid over det de har funnet i ca 20 år, og nå skal bli familiemenn ved å kapre ung jomfru/nesten-jpmfru. Det er bare så ubeskrivelig harry og dumt.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk flest er i forhold. Mange kvinner er lite interessert i sex utenfor forhold. Nesten ingen menn har mulighet til å ha sex utenfor forhold. Rundbrennerne av begge kjønn er ikke mange nok til at gjennomsnittstallene vil bli så fryktelig høye, selv om snittet er markant over medianen.

Anonymkode: 771e4...4c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor diskuterer dere noe annet enn det tråden handler om? Jeg spurte hvordan menn ville ha reagert hvis alle damer sluttet å ha tilfeldig sex. Altså, at de måtte inn i et forhold for å få seg noe. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor diskuterer dere noe annet enn det tråden handler om? Jeg spurte hvordan menn ville ha reagert hvis alle damer sluttet å ha tilfeldig sex. Altså, at de måtte inn i et forhold for å få seg noe. 

I utgangspunktet ble tallene brukt for å vise at folk flest faktisk ikke "ligger rundt" så veldig mye og at det for de fleste dermed ikke vil medføre så stor forskjell om de som gjør det slutter med det. Antagelig ligger ikke flertallet av menn som synes de mest "lettvinte" kvinnene ikke er forholdsmateriale mye rundt, men har i likhet med de fleste kvinner mer "normale" antall partnere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (12 minutter siden):

I utgangspunktet ble tallene brukt for å vise at folk flest faktisk ikke "ligger rundt" så veldig mye og at det for de fleste dermed ikke vil medføre så stor forskjell om de som gjør det slutter med det. Antagelig ligger ikke flertallet av menn som synes de mest "lettvinte" kvinnene ikke er forholdsmateriale mye rundt, men har i likhet med de fleste kvinner mer "normale" antall partnere. 

Men tallene viser ikke hvorvidt dette er ONS, FF eller fast forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...