Gå til innhold

Gutt i kjole og skjørt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk får gjøre som de vil så lenge jeg slipper å ta stilling til kjønn og leksing om det ene og det andre. Har alltid støttet LGBTQ+ folk, men siste året har jeg fått nok. Folk som bytter pronomen opp og ned i mente for å gjøre seg spesielle. Gå i det du vil men ikke lag noe ståhei om det. Folk er lei.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei av mine beste "venninner" var trans og kunne vært faren min. Elsket "henne", og lærte så mye av henne.

Vær forsiktig med hvordan du kler deg, er ofte ikke pent hvis det blir for vulgært. Kle deg stilfullt, ikke prøv å vise for mye bein eller former i starten. Det blir bare trashy. Skjørt til rett under kneet, med enten klokkeform, eller med skrå rysjekant er veldig feminint og hjelper med å forme kroppen. Akkurat som omslagskjole, alltid veldig feminint og kledelig uansett kroppsform. 

Start forsiktig med klær med helt rene snitt, så kan du bruke mer feminint etter hvert. En drakt må du ha, klassisk og kan varieres i nesten det uendelige. 

(Tips: bruk stor nok strømpebukse, så kjipt når den glir ned.) 

Tenk "less is more" når det gjelder sminke, du skal ikke se ut som noe katta har dratt inn. 

Heier på deg, og ønsker deg masse lykke til :duskedame:

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva tenker dere om gutter/menn som går i skjørt og kjoler for damer? Er dette akseptabelt å bruke i offentlighet?

Har prøvd skjørt en liten stund nå og har lyst til å bruke dette når jeg er ute også. Hvordan bør jeg evt style skjørt og kjoler når jeg er ute?

Anonymkode: f8ed7...dd9

Det høres helt jævlig ut....det er faktisk dameklær!! Kan ikke menn være menn og damer være damer?? Skjørt og kjoler er veldig fint på damene.

Anonymkode: fabb3...aea

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Atrax skrev (7 timer siden):

Ei av mine beste "venninner" var trans og kunne vært faren min. Elsket "henne", og lærte så mye av henne.

Vær forsiktig med hvordan du kler deg, er ofte ikke pent hvis det blir for vulgært. Kle deg stilfullt, ikke prøv å vise for mye bein eller former i starten. Det blir bare trashy. Skjørt til rett under kneet, med enten klokkeform, eller med skrå rysjekant er veldig feminint og hjelper med å forme kroppen. Akkurat som omslagskjole, alltid veldig feminint og kledelig uansett kroppsform. 

Start forsiktig med klær med helt rene snitt, så kan du bruke mer feminint etter hvert. En drakt må du ha, klassisk og kan varieres i nesten det uendelige. 

(Tips: bruk stor nok strømpebukse, så kjipt når den glir ned.) 

Tenk "less is more" når det gjelder sminke, du skal ikke se ut som noe katta har dratt inn. 

Heier på deg, og ønsker deg masse lykke til :duskedame:

Ts. Takk for supre tips og svar. Hva tenker du på når du skriver "en drakt må du ha"? 

Prøver å gå for en litt naturlig sminke look når jeg føler for å sminke meg;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan føles det å bidra til trakassering og den høye selvmordsstatestikken for menn? 

Anonymkode: 17162...79a

Ikke kast sånt lettvint rundt deg bare fordi noen er uenig med deg.

• Liker 3
Skrevet

Å, ser dere at det er  en mann?  Mange menn liker å kle seg som dame. Er det gjennomført så ser en ikke om det er mann eller dame under kjolen.  Jeg har bare gode erfaringer med å gå ut med kjole på. Passer selvsagt på å vere nybarbert, lett sminket og velstelt hår. Har vert på dametoalett mange ganger, ikke noe problem det heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Weird, selv om en mann i kilt og tykke knestrømper kan være sexy. 

Anonymkode: 9abae...43f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 2.34):

Hva tenker dere om gutter/menn som går i skjørt og kjoler for damer? Er dette akseptabelt å bruke i offentlighet?

Har prøvd skjørt en liten stund nå og har lyst til å bruke dette når jeg er ute også. Hvordan bør jeg evt style skjørt og kjoler når jeg er ute?

Det høres helt jævlig ut....det er faktisk dameklær!! Kan ikke menn være menn og damer være damer?? Skjørt og kjoler er veldig fint på damene.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

OG er bukser bare for menn? Og ikke bra for damer?

• Liker 3
Skrevet
LiseTV skrev (18 timer siden):

Å, ser dere at det er  en mann?  Mange menn liker å kle seg som dame. Er det gjennomført så ser en ikke om det er mann eller dame under kjolen.  Jeg har bare gode erfaringer med å gå ut med kjole på. Passer selvsagt på å vere nybarbert, lett sminket og velstelt hår. Har vert på dametoalett mange ganger, ikke noe problem det heller.

Ja, man ser det kjapt når menn kler seg ut som dame. Men det gjør jo ingenting:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykt...

Anonymkode: 52511...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker det så kjør på. Ikke for trange og korte skjørt tenker jeg, knelengde er kledelig til de fleste bein. Og på vinteren er det en selvfølge med varme strømpebukser. 

Jeg så en person i sommer, hadde skjeggstubber og ganske mandige trekk, men var ikledd en helt nydelig sommerkjole og stråhatt. Jeg tenkte bare at kjolen var fin og at det var supertøfft å se noen som virkelig tør å være seg selv uten å tenke på alle fordomsfulle idioter.

Tror de aller fleste hadde hatt det bedre  om vi kunne være litt rausere. Hvis menn kunne gå i kjole like lett som damer går i bukse.

Anonymkode: ca88b...e02

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 0.00):

Ts. Takk for supre tips og svar. Hva tenker du på når du skriver "en drakt må du ha"? 

Prøver å gå for en litt naturlig sminke look når jeg føler for å sminke meg;)

Hei!

Da tenker jeg at en drakt er så allsidig, du kan være klassisk og du kan være mer moderne, alt avhengig av hvilken overdel og tilbehør du velger. Svart eller mørkebrun/mørkeblå drakt passer alltid. Til en mørkeblå drakt er en snerten, gul eller rosa bluse med litt rysjer sprekt og feminint, gjerne med gul/rosa veske og blå sko. Ikke ha gule sko, det kan bli for mye, det blir "overkill". 

Du kan ha en mørkebrun drakt og en mørk lilla bluse, brune støvletter og du er tonet ned. 

Unngå sminke med glitter, det er sjeldent stilfullt og vanskelig å få pent. Gå for jordfarger, og spander gjerne på deg falske vipper, sånne som er bare 2-3 vipper sammen og som settes mellom dine egne, og IKKE de svære "trønderbartene" noen jenter har på øynene som bare ser latterlig ut. 

Lykke til :duskedame:

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 19.01):

Historieløs fordom. Her en typisk adelsmann fra barokken: image.thumb.png.9b80f9875aa0960a8f306d4db3d2a006.png

Anonymkode: 54846...798

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg har en kollega, godt voksen og definitivt heterofil cis-mann som går mye i skjørt. Han kjører full glamrock-stil, inntrykket er en gjennomført og  bevisst look som ikke bringer tankene til hverken feminitet eller at han har kledd seg ut til kvinne på noe vis. Jeg tror det er lettere for menn å slippe unna med en litt mer røff kjole/skjørt-stil, heller enn å gå for de veldig feminine plaggene.

LiseTV skrev (På 3.1.2023 den 20.49):

Jeg ser det ofte (jeg skal ikke si at det alltid synes, for jeg vet jo ikke om de jeg ikke legger merke til...), uten at jeg nødvendigvis kan sette fingeren på akkurat hva og hvorfor. Det kan være fysiske trekk, det kan være måten de beveger seg eller sitter på eller andre småting de kanskje ikke engang er bevisst selv, men som gjør at det skurrer. Men at jeg legger merke til det, betyr jo ikke at jeg kommenterer det eller bryr meg.

Endret av Daria
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går helt fint å gåni skjørt uten å transe. Bruk en mannlig variant med herreklær forøvrig

a11facbce6eab87f44625d7d71690873--men-in

• Liker 6
Skrevet

Det er alltid interessant å se tråder som dette, for det minner meg på hvor smalt øyet faktisk er blitt idag, når klær plutselig skal si noe om kjønnet man er, også lurer folk på hvorfor transkvinner begynner å kle seg i skjørt og kjoler for å føle seg feminine. Det er jo nettopp derfor, skjørt og kjoler har blitt kjønnet så kraftig at folk nå reagerer når de ser en mann i et skjørt eller en kjole, selv om menn brukte begge deler tidligere i historien.

Historien forteller oss også at kvinner ikke kunne bruke bukser, for det var for menn, men dette har også endret seg, takk og lov.

Om folk kunne ha lagt av seg den greia om at klær er kjønnet, hadde ting blitt så innmari mye bedre.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Atrax skrev (På 7.1.2023 den 15.29):

Hei!

Da tenker jeg at en drakt er så allsidig, du kan være klassisk og du kan være mer moderne, alt avhengig av hvilken overdel og tilbehør du velger. Svart eller mørkebrun/mørkeblå drakt passer alltid. Til en mørkeblå drakt er en snerten, gul eller rosa bluse med litt rysjer sprekt og feminint, gjerne med gul/rosa veske og blå sko. Ikke ha gule sko, det kan bli for mye, det blir "overkill". 

Du kan ha en mørkebrun drakt og en mørk lilla bluse, brune støvletter og du er tonet ned. 

Unngå sminke med glitter, det er sjeldent stilfullt og vanskelig å få pent. Gå for jordfarger, og spander gjerne på deg falske vipper, sånne som er bare 2-3 vipper sammen og som settes mellom dine egne, og IKKE de svære "trønderbartene" noen jenter har på øynene som bare ser latterlig ut. 

Lykke til :duskedame:

Ts. Takk for flere supergode tips. Bare litt nysgjerrig på hva en drakt er? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 0.59):

Ts. Takk for flere supergode tips. Bare litt nysgjerrig på hva en drakt er? 

En drakt er skjørt og jakke. Menn har bukse og jakke, det er en dress. En drakt er alltid moderne, det mest klassiske du kan ha i klesskapet, og utrolig anvendelig. Det er en investering, så kjøp kvalitet. Godt stoff som henger pent og ikke krøller er litt dyrere, men da har du drakt i mange år. Velg deg damebutikker som selger kvalitet. Ble voldsomt stort, dette bildet  :overrasket:Le guide ultime pour un tailleur femme parfait – Mademoiselle Grenade

• Liker 2
Skrevet

Null problem. Etter min mening burde det være like greit som at kvinner går med bukser (som også var "upassende" en gang i tiden). 

Anonymkode: 368e4...443

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...