Maxi Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Hvordan hadde du reagert om pappan til barnet ditt skulle komme å hilse på barnet sitt for første gang og han tar med seg den nye dama si? Dette er snakk om en hel helg hvor de begge blir nødt til å overnatte. Barnet er 2 år gammelt!
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 Skjønte det ikke helt. Har han ikke hilst på sitt to år gamle barn før? Høres veldig merkelig ut. Hvordan jeg hadde reagert kommer an på hvor lenge det var siden det var slutt mellom meg og far, hvilket forhold vi hadde osv.
Gjest 2324 Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Hadde ikke akseptert at han hadde med seg kjæreste/samboer/kone første gang han skulle hilse på barnet sitt, uavhengig om det var et besøk med overnatting eller ikke!
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Men hvorfor har du flere opplysninger i innlegget på samlivsforumet enn her? Det er lettere å forholde seg til innlegget der.
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 Nå synes jeg det er drøyt at han ikke har sett sønnen før nå, men at han skal komme med ny dame også blir en smule over hva jeg hadde akseptert. Men jeg tror (håper) jeg hadde klart å ikke lage en stor sak utav det, det viktigste er at gutten får treffe faren sin. Men om det er slik at de skal overnatte hadde det ikke blitt hjemme hos meg.
Maxi Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2005 I mitt tilfelle da! Jeg har ikke hatt kontakt med pappan til datteren min i det heletatt. Heller ikke farmor og farfaren hennes. Grunnen til at jeg ikke har hatt kontakt med besteforeldrene er den enkle grunn at de ikke har visst om henne. Jeg har prøvd å ta kontakt med pappan innimellom, men kun for å få kjeft og beskjed om å IKKE RINGE HAN!!! Så til slutt tenkte jeg at nok er nok. Jeg sendte et brev til hans foreldre og fortalte at de ble besteforeldre. At barnebarnet deres er 2 år gammelt! Syns de har rett til å vite det. Etter dette har tydligvis hans mor overtalt han til å ta kontakt og han skulle komme på besøk sa han. Vel var jo i og for seg greit det. Han kjørte da 60 mil for å være her en helg.. Vel det jeg IKKE var klar over var at han hadde med seg den nye dama si... Kunne jo ikke nekte henne adgang heller akkurat... Men altså, personlig så syns jeg ikke noe om det. En ting at jeg syns det er ubehagelig, men en annen ting er jo at det er liksom første gang han skal hilse på datteren sin og da hadde han ikke trengt å ta med seg dama på slep.
Gjest Pet Skrevet 14. desember 2005 #8 Skrevet 14. desember 2005 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det gjør noe om dama blir med, jeg. Det er vel barnet han skal besøke og det kommer vel ikke til å spille noen rolle for henne om det er et ekstra menneske der? De skal jo ikke sitte og konversere, heller, ungen er jo to år! Han føler seg sikkert usikker på situasjonen og ønsker å ha med seg noen. Kanskje de to kan ta med jenta ut en tur?
Retz Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Det hadde jeg reagert positivt på. Hadde sett det som en stor fordel å bli kjent med fars kjæreste fordi hun - hvis forholdet til barnefar er stabilt og kan forventes å utvikle seg videre - sannsynligvis vil bli en viktig person i livet til barnet.
Maxi Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2005 Vel bare lurte jeg... syns iallefall han kunne SPURT MEG FØRST. Ikke minst ettersom de skulle overnatte liksom. Dette er et år siden da. De var her i November i fjor. Så var jeg der i Desember. Siden det har jeg ikke sett noenting til noen av dem.. Pappan var sååå interisert i at vi skulle ordne noe fast og blablabla.. JA, syns jeg SER det ja!!!
Gjest Embla s Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Det hadde jeg reagert positivt på. Hadde sett det som en stor fordel å bli kjent med fars kjæreste fordi hun - hvis forholdet til barnefar er stabilt og kan forventes å utvikle seg videre - sannsynligvis vil bli en viktig person i livet til barnet. ← Enig! Og hvis han måtte reise 60 mil en vei, er det vel ikke så rart at kjæresten hans var med? I og med at han/de skulle sove hos deg, burde han jo selvfølgelig informere deg om at de kom to istedenfor en, men utover det skjønner jeg ikke hvorfor det skal være kritikkverdig at hun er med?
Maxi Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2005 Kanskje det bare er meg som er rar. Men jeg ville gjerne bestemme hvem jeg vil ha som overnattingsgjester selv.
Retz Skrevet 14. desember 2005 #13 Skrevet 14. desember 2005 Vel bare lurte jeg... syns iallefall han kunne SPURT MEG FØRST. Ikke minst ettersom de skulle overnatte liksom. Dette er et år siden da. De var her i November i fjor. Så var jeg der i Desember. Siden det har jeg ikke sett noenting til noen av dem.. Pappan var sååå interisert i at vi skulle ordne noe fast og blablabla.. JA, syns jeg SER det ja!!! ← Skal de overnatte hos deg, så burde de spurt deg først. Enig i det.
Gjest Embla s Skrevet 14. desember 2005 #14 Skrevet 14. desember 2005 Skal de overnatte hos deg, så burde de spurt deg først. Enig i det. ← Absolutt enig!
Gjest Pet Skrevet 14. desember 2005 #15 Skrevet 14. desember 2005 Jeg er også enig i at de kunne spurt mht overnatting, men jeg trodde det var det at dama i det hele tatt var med som var problematisk, jeg.
Gjest filosofia Skrevet 14. desember 2005 #16 Skrevet 14. desember 2005 Jeg grubler igrunnen på hva han har fortalt den nye dama ang. barnet og hvorfor han ikke har kontakt. Og så lurer jeg på hvilken dame som velger en mann som gjør sånn mot barnet sitt... og som bare blir med på den måten i tillegg!?
Gjest Miloine Skrevet 14. desember 2005 #17 Skrevet 14. desember 2005 (endret) OK, nå har det seg sånn, forstår jeg, at han nå 2 år etter tar kontakt med deg for å hilse på barnet sitt! Så fint da! Skulle vært før så klart, men dette er en en begynnelse. Forøvrig syntes jeg du skulle sagt fra til besteforeldrene til barnet ditt for 2 år siden, når du først sier at ”det har dem krav på” Skulle han bo hos deg eller...? Nå tar jeg utgangspunkt i at han ikke skulle det. Når så barnefaren kommer og har med seg kjæresten sin burde du ha blitt kjempeglad for det av mange grunner. Sånn du bør ha oppfattet barnefar, har han vært uinterisert i barnet og du har sikkert lurt på hva slags far han vil være for barnet ditt ved første helg alene med barnet. Var det ikke da betryggende at det også var en dame til stede også, slik at det var to som passet barnet? Barnefar kjenner ikke barnet og da er det vel godt å vite at det er to om å passe, syntes du ikke det da? Ettersom hun ble med han, så var det vel også fordi hun gledet seg til å treffe barnet til kjæresten hennes. Det er jo bare kjempepositivt. Aner jeg et snev av sjalusi hos deg nå! Hadde du en indre ”plan” om at dere skulle bli sammen igjen? Ikke noe negativt ment altså, jeg bare spørr. Dersom han skulle bo hos deg, så kunne han vel ha nevnt det for deg at jenta hans ble med, men uansett så er dette en begynnelse på at barnet ditt kan få ha kontakt med faren sin, og faren/kjæresten med barnet. Ingenting er vel bedre enn det da!? Ikke alle opplever det engang, desverre. Endret 14. desember 2005 av Miloine
Gjest Miloine Skrevet 14. desember 2005 #18 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Vel bare lurte jeg... syns iallefall han kunne SPURT MEG FØRST. Ikke minst ettersom de skulle overnatte liksom. Dette er et år siden da. De var her i November i fjor. Så var jeg der i Desember. Siden det har jeg ikke sett noenting til noen av dem.. Pappan var sååå interisert i at vi skulle ordne noe fast og blablabla.. JA, syns jeg SER det ja!!! ← Jeg svarte ut i fra at dette hadde skjedd nå nylig, bare så det er sagt Endret 14. desember 2005 av Miloine
Gjest Pet Skrevet 14. desember 2005 #19 Skrevet 14. desember 2005 Vel bare lurte jeg... syns iallefall han kunne SPURT MEG FØRST. Ikke minst ettersom de skulle overnatte liksom. Dette er et år siden da. De var her i November i fjor. Så var jeg der i Desember. Siden det har jeg ikke sett noenting til noen av dem.. Pappan var sååå interisert i at vi skulle ordne noe fast og blablabla.. JA, syns jeg SER det ja!!! ← Og det største problemet er hun hun ble med? Har du ikke feil fokus nå? Er ikke problemet at faren forsvant igjen?
Gjest lk Skrevet 14. desember 2005 #20 Skrevet 14. desember 2005 Om de var gift, så var det greit om de avtalte på forhånd. (og om de bodde langt unna) For da blir kona en naturlig del av barnets liv. var det et nytt bekjentskap, så hadde jeg sagt nei. Som mor er jeg ikke forpliktet til å huse hverken far eller kjæreste. hadde jeg vert dama til far, så hadde jeg ikke blitt med første gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå