Marleah Skrevet 10. januar 2023 #61 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 23.28): Mathilde er finere enn Matilde. Matilde er litt som folk som skriver Vegard som Vegar eller Torhild som Torill. Det ser bare feil ut. Anonymkode: d61fd...515 Litt gøy å lese at du ser det sånn. Jeg ser også navn på den måten, men likevel så forskjellig fra deg: Jeg foretrekker Matilde fordi jeg leser Mat- Hilde, Nataniel fremfor Nat-Haniel ol. Synes det er interessant å se hvordan vi oppfatter navn og stavemåter så forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #62 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 21.27): Fordi? Anonymkode: 74ebb...5af Fordi du lager så mange tråder om dine fiktive barn Anonymkode: d7fa8...a75 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 10. januar 2023 #63 Del Skrevet 10. januar 2023 Absolutt Ingrid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 10. januar 2023 #64 Del Skrevet 10. januar 2023 Ingrid passer best med de andre navnene synes jeg og er finest av de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 10. januar 2023 #65 Del Skrevet 10. januar 2023 Ingrid! Jeg likte Mathilde helt til jeg begynte å dele navnet i to… Da fikk navnet en litt annen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #66 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 21.17): Hei! Det ser ut til at der er en jente som kommer i juni. Vi har en Victoria og Marcus fra før av, og står mellom Mathilde og Ingrid til sistemann. Jeg vil helst ha Mathilde og samboer vil helst ha Ingrid. Hva er finest og hvorfor? Anonymkode: 74ebb...5af Ingrid. Lettere å uttale. Fra ei som har et ganske snevert utenlandsk navn som må staves hele tiden... ikke bare i Norge men nesten uansett hvor. Anonymkode: 0e99d...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #67 Del Skrevet 10. januar 2023 Marleah skrev (2 timer siden): Litt gøy å lese at du ser det sånn. Jeg ser også navn på den måten, men likevel så forskjellig fra deg: Jeg foretrekker Matilde fordi jeg leser Mat- Hilde, Nataniel fremfor Nat-Haniel ol. Synes det er interessant å se hvordan vi oppfatter navn og stavemåter så forskjellig. Vel, det er vel sammensatt av mat (makt) og hild (kamp) tror jeg, så Mathilde blir litt nærmere opphavet. Men h-en er som regel stum i navn som ender på -hild/-hilde/-hilda. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingrid. Lettere å uttale. Fra ei som har et ganske snevert utenlandsk navn som må staves hele tiden... ikke bare i Norge men nesten uansett hvor. Anonymkode: 0e99d...6d9 Mathilde er et ganske internasjonalt navn, kanskje mer enn Ingrid (som heller ikke uttales som det skrives på norsk, fordi D-en er stum). Anonymkode: d61fd...515 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #68 Del Skrevet 11. januar 2023 Supersmurf skrev (14 timer siden): Ingrid! Jeg likte Mathilde helt til jeg begynte å dele navnet i to… Da fikk navnet en litt annen mening. Enig! I mitt hode blir det Mat-Hilde. Det høres ut som en tv-kokk. Litt som Kokke-Lise. Anonymkode: 5e888...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #69 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig! I mitt hode blir det Mat-Hilde. Det høres ut som en tv-kokk. Litt som Kokke-Lise. Anonymkode: 5e888...5f4 Mat betyr makt her, som mått på nynorsk. Har du aldri hørt om homonymer? (homo betyr lik/samme forresten, du får prøve å ikke le av det) Anonymkode: d61fd...515 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #70 Del Skrevet 11. januar 2023 Ingri 😀 Anonymkode: 615fb...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #71 Del Skrevet 11. januar 2023 Mathilde. Jeg er mamma til ei Mathilde så det er kanskje naturlig at jeg går for det navnet i denne sammenhengen. Skal navnet hennes skrives av andre, spør de alltid om det er med eller uten h. Velger du navnet uten h, vil hun uansett få spm om det er med eller uten h. Den der kommer du deg ikke unna. Akkurat som om Victoria skrives med c eller k, Benedikte med c eller k, Remi med y eller i, Cathrine med c eller k, osv. Håper du skjønner poenget mitt. Anonymkode: efa9e...1b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #72 Del Skrevet 11. januar 2023 Matilde, dvs uten H. Den H'en har ingenting der å gjøre. Anonymkode: 37c28...5a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #73 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mat betyr makt her, som mått på nynorsk. Har du aldri hørt om homonymer? (homo betyr lik/samme forresten, du får prøve å ikke le av det) Anonymkode: d61fd...515 Det er kun min umiddelbare assosiasjon. Jeg vet godt hva et homonym er, men jeg synes ikke det er morsomt på noen måte. På ungdomsskolen i forrige årtusen var det kanskje noen som lo, men verden har vel gått fremover siden det? Mulig du henger litt etter? Anonymkode: 5e888...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #74 Del Skrevet 17. januar 2023 Liker begge. Anonymkode: 99415...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. januar 2023 #75 Del Skrevet 17. januar 2023 Ingrid, selvsagt. Ingrid blir langrennsløper og lege. Mathilde blir selvskader og upublisert poet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #76 Del Skrevet 17. januar 2023 Mathilde Anonymkode: a7750...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #77 Del Skrevet 1. februar 2023 Mathilde og med h ikke uten Anonymkode: 2d7ba...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #78 Del Skrevet 3. februar 2023 Mathilde! Anonymkode: b7dfa...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå