Gå til innhold

Det står mellom to navn, hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Ingrid hvis dere har bestemt dere for kun et navn. 

Ellers kan dere velge begge navna så blir det ikke uenigheter. Ingrid Mathilde går jo fint sammen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 21.17):

Hei! 
Det ser ut til at der er en jente som kommer i juni. Vi har en Victoria og Marcus fra før av, og står mellom Mathilde og Ingrid til sistemann. Jeg vil helst ha Mathilde og samboer vil helst ha Ingrid. Hva er finest og hvorfor?

Anonymkode: 74ebb...5af

Ingrid Mathilde som et kompromiss?

Men best uten H, så bare Matilde. Da slipper hun å presentere seg ''Mathilde med H''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Drizzt skrev (4 timer siden):

Ingrid Mathilde som et kompromiss?

Men best uten H, så bare Matilde. Da slipper hun å presentere seg ''Mathilde med H''.

Det er nok mer sannsynlig at hun blir "Matilde uten h" i så fall. 5470 heter Mathilde, mens 1494 heter Matilde. Dersom man er opptatt av å velge vanligste skrivemåte fordi det er mest praktisk, bør man velge Mathilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts er en alvorlig psykisk syk dame som lager slike tråder flere ganger i uka. Derfor.

Anonymkode: bce02...5af

Og det vet du fordi?

Anonymkode: 5adcf...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det vet du fordi?

Anonymkode: 5adcf...48f

Leser du litt her inne så blir det veldig tydelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 21.17):

Hei! 
Det ser ut til at der er en jente som kommer i juni. Vi har en Victoria og Marcus fra før av, og står mellom Mathilde og Ingrid til sistemann. Jeg vil helst ha Mathilde og samboer vil helst ha Ingrid. Hva er finest og hvorfor?

Anonymkode: 74ebb...5af

Begge er fine, men det er veldig mange Ingrid-er om dagen, så sånn sett hadde jeg kanskje valgt Mathilde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (6 timer siden):

Det er nok mer sannsynlig at hun blir "Matilde uten h" i så fall. 5470 heter Mathilde, mens 1494 heter Matilde. Dersom man er opptatt av å velge vanligste skrivemåte fordi det er mest praktisk, bør man velge Mathilde. 

24333 heter Ingrid, og det er det 5.vanligste jentenavnet i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker Mathilde, det er på min liste til en eventuell søster til mitt barn. Ingrid er også fint, men Mathilde er en vinner for meg her :) 

Anonymkode: 3323b...b91

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ts er en alvorlig psykisk syk dame som lager slike tråder flere ganger i uka. Derfor.

Hvordan vet du det? Og uansett om ts er gravid eller ikke, hvorfor spiller det så stor rolle? Om hun bare vil vite hva andre synes om navnene så er vel det lov å spørre om i et diskusjonsforum? Hvis du ikke liker sånne innlegg så er det jo bare å ignorere dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du det? Og uansett om ts er gravid eller ikke, hvorfor spiller det så stor rolle? Om hun bare vil vite hva andre synes om navnene så er vel det lov å spørre om i et diskusjonsforum? Hvis du ikke liker sånne innlegg så er det jo bare å ignorere dem. 

Kan hun vel skrive det da istedenfor å late som hun er gravid og har X antall unger fra før. Og folk går på, gang etter gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Liker i utgangspunktet Ingrid best, men det er veldig mange som kaller barna sine det. Spesielt nå som gamle navn er in igjen. 

Anonymkode: 1b097...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan hun vel skrive det da istedenfor å late som hun er gravid og har X antall unger fra før. Og folk går på, gang etter gang.

Men hvordan er du så sikker på at det er samme person som later som? Det fødes barn hver dag, så sjansen er ganske stor for at flere spør om navn her inne, og at flere av de som spør har unger fra før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns Ingrid er finere enn Mathilde, da får også barna hver sine Initialer i stede for V M M. Synes også Ingrid Mathilde var et godt forslag. 

Anonymkode: b9a3d...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvordan er du så sikker på at det er samme person som later som? Det fødes barn hver dag, så sjansen er ganske stor for at flere spør om navn her inne, og at flere av de som spør har unger fra før. 

Les de andre trådene her og se etter ganske åpenbare likheter. Samme skrivefeil, samme unødvendige opplysninger, navn på søsken blir alltid nevnt osv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge er pene. Jeg hadde nok selv valgt Mathilde fordi det kunne vært oppkalling her. Jeg vet om flere Ingrid som er født i 2022, så mulig det navnet er mye brukt nå? Ene søsken hos meg valgte et navn som var på topp. Var oppkalling og vi alle visste at det navnet var tatt ifht oss andre, for det har blitt snakket om i årevis. Så om det er et navn dere liker så bør en ta det samme om det er populært eller ei. Begge er pene synes jeg. 

Ingrid Mathilde er også et pent navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathilde passer best til søskens navn. Ingrid er greit, men forbinder det med 50+

Anonymkode: e4f87...094

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...