AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #61 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Masse lykke til, håper det ordner seg for deg💗. Prisene faller vel litt nå framover, så det kommer kanskje en mulighet? Anonymkode: 11f55...7f5 Når boligprisene faller så faller også prisen på leilighet,så lenge en kjøper i samme område blir nok forskjellen mellom de to ganske like. Anonymkode: 1b57e...17e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #62 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i borettslag. Er så drita lei av orgasmene til naboen min. Anonymkode: 6abbb...faa Mulig jeg er naboen din........hører du oss sånn ca. 4 ganger i uka ? Anonymkode: 1b57e...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2023 #63 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Frihet og rettferdighet er at alle bor i blokk❤ Anonymkode: 568d2...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2023 #64 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hæ? Det er hverken fritt eller rettferdig å bli utsatt for andres bråk i tide og utide! Det stilleste stedet jeg har bodd, minus der jeg bor nå, var i rekkehus i Oslo vest. Jeg har også bodd i enebolig i liten by, mye mer bråk der! Men kan såklart ikke sammenlignes med leiligheten midt i Oslo. Nå bor jeg i rekkehus på landet og elsker det! 30 min med tog til Oslo S. Men likevel: vi er heldige med naboene, hvis de gamlingene rett ovenfor vår hage skulle flytte og bli byttet ut med en bråkete familie, så blir idyllen fort brutt. Naboene ved siden av hører vi omtrent ikke, det er fantastisk lydisolert, tydeligvis. Det er mer det å sitte ute som blir kjipt hvis vi er uheldig med naboene. Anonymkode: 65714...c36 Det er et sang sitat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #65 Del Skrevet 2. januar 2023 takinova skrev (6 timer siden): Dette var veldig godt sagt. Tror også det ikke dreier seg om naboer, men at man bare ikke selv passer til denne boformen. Men når du snakker om borettslag, mener du da også selveier i blokk/sameie? Nei men har leid før i sameie og det er likt med borettslag, Trivdes ikke der heller. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dumt å vente på at leiligheten skal stige i verdi, da er jo eneboligene også enda dyrere og lenger unna rekkevidde, med mindre du går opp enormt i lønn eller arver. Så det nytter jo ikke! Du får heller nedbetale på lånet fortere eller investere i fond og aksjer og håpe på utbytte der. Folk as... Ja men jeg får betalt som du sier mer på lånet og kan sitte igjen med mer uansett. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anonymkode: 913ab...022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var nok en god tanke bak salget. Problemet er at tanken ikke var særlig gjennomtenkt. Du burde ha tenkt på hvordan du vil bo. Ikke bare i leilighet, men hvor. Ja derfor jeg angrer på mitt dumme valg. AnonymBruker skrev (3 timer siden): AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner noen eldre par som solgte enebolig og flyttet i blokk, men da nyere blokk med andre eldre par som naboer. Det er rolig og de trives. Prøv å selge leiligheten og kjøp deg leilighet et sted hvor det er flere eldre som bor og man har mer ro og privatliv. Anonymkode: b5dec...c71 Jeg bor nesten bare med gamlinger nå. Det er ikke folkene som bråker som er problemet, det er bostilen. Anonymkode: 52800...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #66 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nye bygg er lydtette. De jeg kjenner som har flyttet fra hus til blokk, har flyttet inn i nye bygg. De koster såklart mange millioner, men til gjengjeld hører du ikke noe. Det er ikke leilighet, hus, rekkehus, eller borettslag eller sameie som er greia her. Det er BYGNINGEN, beliggenhet og pris. Anonymkode: d7168...e31 Vi bor i ny, dyr leilighet. 3 mannsbolig, men fytti så lytt det er fra de under. Vi kan høre de prate, ha på tv, hoste osv. Jeg går fra vettet!! Vi hører ingenting fra de på siden. Vi har bodd i vertikaldelt rekkehus tidligere og hørte knapt naboen. Nå vurderer vi å selge, og kjøpe vertikalt delt rekkehus, eller leilighet i betongblokk. Anonymkode: 8e091...f0a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #67 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi bor i ny, dyr leilighet. 3 mannsbolig, men fytti så lytt det er fra de under. Vi kan høre de prate, ha på tv, hoste osv. Jeg går fra vettet!! Vi hører ingenting fra de på siden. Vi har bodd i vertikaldelt rekkehus tidligere og hørte knapt naboen. Nå vurderer vi å selge, og kjøpe vertikalt delt rekkehus, eller leilighet i betongblokk. Anonymkode: 8e091...f0a Jeg bor i leilighet i betongblokk, og hører det meste fra naboen under. Nysing, når de dra kjøkkenstolen fra bordet, trinn, dører som lukkes, ting som mistes på gulvet. KJøp heller enderekkehus Anonymkode: 36bf2...1df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #68 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er ikke handy, og er ufør og klarer ikke vedlikehold. Koster masse å leie folk til alt. Valgte å kjøpe leilighet, men angrer veldig pga naboen. Det er ikke snakk om normal støy; her er nytt og godt isolert. Det er psykiatrisk tilfelle her. Har hatt kontakt med advokat, vergen h*ns mm. Kommer ikke noen vei. Blir mer syk av søvnmangel, og ommøbleringer for å finne en plass å sove på 40 m2. Godt mulig jeg syter jævligt, men må ut med minst en mill mer nå for å kjøpe noe annet. Så naboer kan fucke opp både helse og økonomi. Som allerede er skakkkjørt😡Misunner de som bor i hus, evt enderekkehus. Anonymkode: 28020...5d7 Jeg syns det er merkelig at man ikke har rettigheter når man bor slik du bor. Det setter jo ned livskvaliteten så mye. Slike tilfeller burde bodd med andre likesinnede. Det er så urettferdig! Anonymkode: 82670...ec6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #69 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): KJøp heller enderekkehus Det er det jeg bor i da, som hører naboen altfor godt. Anonymkode: 099e8...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #70 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det jeg bor i da, som hører naboen altfor godt. Anonymkode: 099e8...53e Men du har vel i det minste et soverom speilvendt slik at soverom ikke er vegg i vegg? Med enderekke så er det lettere å lydisolere med hell også? Anonymkode: 36bf2...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #71 Del Skrevet 2. januar 2023 Bor i blokk hører ingen. Anonymkode: f0462...16b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #72 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor i blokk hører ingen. Anonymkode: f0462...16b Bor i blokk, hører alle. Anonymkode: 36bf2...1df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #73 Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg bor i blokk i sameie, men hører lite til naboene heldigvis. Klarer meg fint her. Anonymkode: f94da...e54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #74 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men du har vel i det minste et soverom speilvendt slik at soverom ikke er vegg i vegg? Med enderekke så er det lettere å lydisolere med hell også? Anonymkode: 36bf2...1df Ja, men ikke der jeg helst vil ligge. Det er dessuten langveggen inn mot naboen og to etasjer. Dere som klager på lytthet. Hva oppgir dere ved salg? Jeg ser aldri at det står noe om dette. Anonymkode: 099e8...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #75 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det er merkelig at man ikke har rettigheter når man bor slik du bor. Det setter jo ned livskvaliteten så mye. Slike tilfeller burde bodd med andre likesinnede. Det er så urettferdig! Anonymkode: 82670...ec6 Ja, det er urettferdig. Bor i sameie. Borettslag er bedre på slike ting; er faktisk mulig å bli kastet ut. Med meg er det sånn at nå ligger jeg bare og venter på bråk, så det er klin umulig å bo her. Skal sies at jeg har søvnproblem og smerter som ødelegger mye av søvnen, og resten tar tullingen ved siden seg av😫 Anonymkode: 28020...5d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #76 Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg bor i enderekkehus, og her er det veldig stille, har hage og stor terrasse, og på den siden jeg har stor terrasse, er det bare skog, og en stor solid levegg til naboen. Jeg har bodd i enebolig på bygda, med 60 mål tomt. Der trivdes jeg overhodet ikke, det ble for stille for meg. Men tror enderekkehus er det perfekte for meg. Har tenkt blokk leilighet noen ganger, men er redd for at det blir mye bråk. Er oppvokst i blokk leilighet, men der var det helt stille, hørte ikke noe fra naboene. Anonymkode: a5a95...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #77 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, men ikke der jeg helst vil ligge. Det er dessuten langveggen inn mot naboen og to etasjer. Dere som klager på lytthet. Hva oppgir dere ved salg? Jeg ser aldri at det står noe om dette. Anonymkode: 099e8...53e Men da er det jo relativt lett å lydisolere veggen? Oppgir ingenting, alle vet at det er lydt i blokk o.l. Man kan ikke bo i blokk/leilighetsbygg og forvente at man ikke skal høre naboer. Alle har også forskjellig toleranseterskel for lyd. Anonymkode: 36bf2...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #78 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men da er det jo relativt lett å lydisolere veggen? Oppgir ingenting, alle vet at det er lydt i blokk o.l. Man kan ikke bo i blokk/leilighetsbygg og forvente at man ikke skal høre naboer. Alle har også forskjellig toleranseterskel for lyd. Anonymkode: 36bf2...1df Jeg kommer ikke til å si noe om naboen min når jeg selger. Fordi man må forvente litt lyder, og jeg sover veldig lett ift andre. Det kan også være lengre perioder uten støy. Men for meg er det kjipt å miste den lille tiden jeg faktisk sover, pga støy. Og iflg tømrer som jeg hadde på befaring kan man ikke isolere vekk vibrasjonsstøystøy. Her er andre naboer som har merket støyen, men de deler ikke mine søvnproblem og sovner fort etter å ha blitt vekt. Mens hele eller deler av søvnen blir ødelagt for meg. Skulle gjerne kjøpt meg et mikrohus og bodd i, men det blir faktisk enda dyrere. Med tomt og ingen verdiøkning ved evt senere salg😏Satser på enderekkehus🤞 Anonymkode: 28020...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #79 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kommer ikke til å si noe om naboen min når jeg selger. Jeg kommer faktisk til å legge det som forbehold i budet mitt neste gang jeg byr på noe i tettbygd strøk, at bygget ikke er lydt. Ikke interessert i å sitte på kjøkkenet og høre naboen gå på do eller ha sex. Anonymkode: c8b16...0f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. januar 2023 #80 Del Skrevet 3. januar 2023 Snakk om I-landsproblemer når du ser all elendigheten rundt deg! «Stakkars» deg som må bo i borettslag, makan🙄. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå